« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
مدیر مرکز تحقیقات راهبردی و روابط بین‌الملل مطرح کرد؛
مدیر مرکز تحقیقات راهبردی و روابط بین‌الملل ایران با بیان اینکه قطر باید پیشنهادات ایران را در زمینه خروج نیروهای تروریست آمریکایی از آن کشور قبول کند، گفت: ممکن است همان اتفاقی که در عراق برای پایگاه هوایی «عین‌الاسد» پیش آمد، برای العدید نیز اتفاق بیفتد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از آنا، در طول یک سال گذشته موضوع فسادانگیز حضور نیروهای تروریست آمریکا در منطقه‌ غرب آسیا یکی از محورهایی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی بارها در دیدارهای دیپلماتیک و بین‌المللی بر آن تأکید می‌کردند. سکان‌دار انقلاب در دیدار اوایل سال جاری با نخست‌وزیر عراق با تأکید بر اینکه دولت آمریکا دموکراسی در عراق و استقلال این کشور را به زیان منافع خود می‌داند، فرمودند: آمریکایی‌ها بر خلاف اظهارات لفظی خود، دموکراسی و مجموعه‌ فعالان سیاسی کنونی عراق را به زیان خود می‌دانند.


این در حالی است که روزنامه «دیلی‌میل» چاپ انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد پهپادی که خودروی حامل سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را هدف گرفت، از مقر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در پایگاه نظامی «العدید» قطر به پرواز درآمده بود. به‌دنبال این ادعا برخی گمانه‌زنی‌ها، علت سفر شیخ «تمیم بن‌حمد آل ثانی»، امیر قطر به تهران را در راستای ارائه توضیحاتی به تهران دراین‌باره دانستند.

امیر موسوی، مدیر مرکز تحقیقات راهبردی و روابط بین‌الملل ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: گرچه جزئیاتی از دیدارهای امیر قطر در تهران فاش نشده است، ولی فکر می‌کنم طرف قطری در دیدار با مقامات ارشد کشورمان درباره چهار محور صحبت کرد.

وی در تشریح محورهای رایزنی امیر قطر با مقام‌های کشورمان افزود: دو طرف درباره روابط دوجانبه، تشکیل کمیته مشترک عالی‌رتبه، مدیریت الکترونیکی عملیات ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و نیز شبیه‌سازی  شلیک موشک کروز در شب حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی از پایگاه هوایی العدید، موضوع ادلب سوریه و نیز خروج نظامیان آمریکایی از خاک قطر تبادل نظر کردند.

دیپلمات سابق کشورمان در تشریح ابعاد محورهای رایزنی گفت: در دیدار با امیر قطر موضوع پایان دادن به حضور گروه‌های مسلح و تروریستی مطرح شد، زیرا آنها با قطر در ارتباط هستند و می‌توان گفت سفر نخست‌وزیر سوریه به تهران در ارتباط با این موضوع است.

موسوی تأکید کرد: در دیدار با تمیم بن‌حمد گفته شده حال که قطر تسلطی روی عملکرد نیروهای آمریکایی ندارد و آنها بدون اجازه دوحه اقدامات تروریستی علیه امنیت ملی ایران انجام می‌دهند، باید از این کشور خارج شوند. در هر صورت باید دید میان دو کشور چه تفاهمات انجام شده و وعده‌هایی داده شده است.

وی عنوان کرد: قطر باید پیشنهادهای ایران را در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور قبول کند، در غیر این صورت ایران با پایگاه العدید برخورد امنیتی خواهد کرد و ممکن است همان اتفاقی که در عراق و برای پایگاه هوایی «عین‌الاسد» پیش آمد، برای العدید نیز اتفاق بیفتد.

موسوی گفت: ایران در موضوع عراق و قطر دولت‌ها را مقصر نمی‌داند، زیرا می‌داند آمریکایی‌ها آنها را دور می‌زنند. همان‌گونه که ما با دولت عراق مشکلی نداریم با قطری‌ها نیز مشکلی نخواهیم داشت، زیرا می‌دانیم آمریکایی‌ها برای انجام عملیات‌های تروریستی خود از آنها اجازه نمی‌گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین