« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
در گفتگو با آوای رودکوف مطرح شد:
صمد بهروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: زبان دین، زبان ملایمت، رأفت، عطوفت و نرمش است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:صمد بهروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: زبان دین، زبان ملایمت، رأفت، عطوفت و نرمش است.

وی، از اساس دین اسلام گفت و افزود: اصل و اساس در دین اسلام بر محبت و رحمت پایه گذاری شده است.

وی با استناد به آیه 6 سوره کافرون(لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: پس اینک دین شرک و جهل شما برای شما باشد و دین توحید و خدا پرستی من هم برای من تا روزی که به امر حق شما را از شرک برگردانم و به راه توحید خدا و خدا پرستی هدایت کنم.

بهروز، ادامه داد: وقتی دین خطاب می کند که با دشمنان با زبان نرم گفتگو کنید، مسلم است که با دوستن چگونه باید سخن گفت؟!

این استاد دانشگاه، از ناتوانی در معرفی درست زبان واقعی دین اسلام گفت و یادآور شد: در بیشتر مواقع مسلمانان را با زبان واقعی دین اسلام آشنا نکرده ایم! و دین اسلام را خیلی خشن و زبان شدت و حدّت معرفی نموده ایم.

وی، افزود: در بعضی از اوقات می خواهیم دشمن را جذب کنیم، برای مال کسی را که ار دین فاصله گرفته، راین صورت با نرمش و ملاطفت با او باید برخورد شود.

بهروز، ضمن بازگو نمودن پیامدهای معرفی درست زبان دین تاکید کرد: اگر ما زبان دینمان درست به مردم معرفی نماییم، خیلی ها مشتری دین اسلام خواهند شد، در معرفی زبان دین اسلام مشکل داریم و نتوانستیم آنجور که باید دین را بشناسانیم و زبان دین را بفهمانیم!


گفتگو از امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین