« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
در سال 1398 محقق شد؛
رئیس گروه سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سطح زیرکشت محصول سالم کشاورزی این استان در سال جاری افزایش داشته است، گفت: این نمونه محصول امسال در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، گلپایگان، سمیرم و بویین میاندشت آغاز شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، شهره مسائلی در تشریح محصول سالم کشاورزی اظهار داشت: استفاده بی‌رویه از کود­های شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و باقی ماندن این‌ ترکیبات در محصولات سبب شده است تا اصلی‌ترین راهبرد برای توسعه کشاورزی در کشور در وهله اول، افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول سالم و در وهله بعد تولید محصول گواهی شده، سالم و ارگانیک باشد.

رئیس گروه سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، بیان کرد: از پشتوانه‌های قانونی اجرای برنامه تولید سالم در کشور، می‌توان به تکالیف برنامه پنجم توسعه در تحت پوشش قرار گرفتن حداقل ۲۵ درصد از سطح تولید به محصولات سلامت تا پایان برنامه پنجم و نیز ماده ۲۹ قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی مبنی بر کنترل کیفی، بازرسی و صدور گواهی کیفیت برای محصولات کشاورزی و تعریف استانداردها و معیارهای فرایند تولید تا عرضه اشاره کرد.

وی هدف نهایی از اجرای برنامه تولید سالم در کشور را سوق داوطلبانه کشاورزان به سمت تولید محصول سالم در کشور با استفاده از امکانات غیردولتی دانست، به نحوی که این برنامه بطور داوطلبانه ادامه یافته و کشاورزان به این باور برسند که به منظور ایجاد اطمینان‌ خاطر در مصرف‌کنندگان باید به تولید محصول سالم روی بیاورند.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از آغاز تولید محصول سالم استان اصفهان از دو سال قبل سخن گفت و تصریح کرد: برنامه تولید سالم کشاورزی استان اصفهان از ۲ سال قبل در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، گلپایگان، سمیرم و بویین میاندشت آغاز شد.

وی متذکر شد: در طول اجرای این برنامه در استان اصفهان در قالب ۲۹ هکتار مزرعه پیاز ۲ هزار و ۵۰۰ تُن محصول و در ۱۲ هکتار حدود ۵۰۰ تُن سیب زمینی برداشت و روانه بازار شد.

وی از افزایش سطح زیرکشت محصول سالم در استان اصفهان در سال 1398 خبر داد و اضافه کرد: در سال ۹۸ این روش برای محصول سیب زمینی در یکصد هکتار، پیاز در ۹۰ هکتار و سیب درختی در ۸۳ هکتار اجرا کنند و به‌ ترتیب ۲ هزار و ۵۰۰ ، پنج هزار و یک‌ هزار و ۳۰۰ تُن محصول سالم و گواهی شده تولید شد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: