« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
تحقق وعده بنیاد علوی؛
آیین کلنگ زنی پل وحدت به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه موگرمون از توابع شهرستان لنده با حضور مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد علوی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل راه شهرسازی و مسولین شهرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛آیین کلنگ زنی پل وحدت به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه موگرمون از توابع شهرستان لنده با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و دویست میلیون تومان و با حضور مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد علوی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل راه شهرسازی ؛امام جمعه و فرماندار لنده  برگزار شد.

مهندس منصوری مدیر عامل بنیاد علوی در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت؛ بنیاد به عنوان حامی و کمک کننده و در برخی جاه ها به عنوان مشاور در کنار دولت قرار می گیرد تا روند خدمت رسانی به مردم مناطق محروم تسریع شود.

وی با اشاره به حضور بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر لنده گفت؛ کارهای خوبی در حوزه های مختلف با مشارکت بنیاد مستضعفان-علوی و دولت شروع شد که انتظار داریم با همدلی بیشتر روند کار  شدت بگیرد.

منصوری با تشریح اقدامات انجام گرفته در این شهرستان اظهار داشت؛ در سر فصل بهداشت درمان و سلامت تامین بسته های امنیت غذایی که بصورت ماهانه در اختیار مادرانی که دچار سو تغذیه هستند قرار گرفته که در جریان چند سال اخیر ادامه داشته است .

مدیر عامل بنیاد علوی به اقدامات در حوزه بهداشت و درمان اشاره و گفت؛ دو مرکز جامع سلامت شبانه روزی( مراکز درمان بستر) ۱۰ تخت خوابی در دستور کار بنیاد قرار داشت که یکی از این مراکز احداث و پروژه درمانی لنده با پیشرفت کاری خوب در آینده  نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

منصوری به زیر ساخت های آموزشی نیز اشاره و اظهار داشت؛ در موضوع زیر ساخت های آموزشی ۶۵ کلاس درس توافق بنیاد و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در در این راستا آورده بنیاد علوی عملی شد و انتظار می رود این سازمان نسبت به تامین آورده خود تعجیل نماید.

ایشان در ادامه به اقدمات انجام گرفته در حوزه ورزش را در شهرستان لنده خوب و ماندگار عنوان و اظهار داشت؛ در این حوزه ۶ زمین چمن ورزش روستایی در حال کار است تا انشالله جوانان این مناطق محروم بی بهره از امکانات ورزشی نباشند.

منصوری احداث۴۴۷ مسکن مددجویان  از دیگر اقدامات بنیاد برشمردو دراین راستا گفت؛ در حوزه بهزیستی و کمک به جامعه هدف این سازمان، احداث ۴۴۷ مسکن برای خانواده های دو معلول و دو معلول به بالا در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل بنیاد علوی در ادامه کمک به مناطق سیل زده را از دیگر اقدامات بنیاد علوی عنوان و بیان داشت؛ در حوادثی مانند سیل و حوادث غیره مترقبه بنیاد مستضعفان حسب وظیفه ورود کرد تا کمک حال مردم این مناطق در چنین مواقعی باشیم.

وی یاد آور شد گاها حسب تشخیص و ضرورت بنیاد برای رفع یک مشکل زیر ساختی ورود میکند که نمونه آن همین پل روستای وحدت است. پلی که نقش حیاتی برای این منطقه دارد.شهرستان لنده و بخش های چاروسا و دیشموک را به هم متصل میکند و ضمن آن عبور مرور ساکنین چندین روستای منطقه موگرمون را نیز مرتفع میکند، بنیاد بر حسب وظیفه ذاتی خود که همان کمک به مردم مناطق محروم است تمرکز خود را روی این مسئله خواهد گذشت و قطعا کمک کار دولت در این پروژه خواهیم بود.

مدیر عامل بنیاد علوی در جمع مردم این منطقه و مسولین شهرستان گفت؛ نباید فراموش شود که تمرکز اصلی بنیاد بر روی مساعل اشتغال و آموزش و تربیت است.

اشتغال از این جهت که نیاز و ضرورت اصلی این منطقه است و کار گشایی خوبی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.
وی پیرو بحث اشتغال و تسهیل شرایط کار آفرینی و کمک به تولید کننده های این شهرستان نیز گفت؛ در این راستا پیرو دستور ریاست محترم بنیاد مستضعفان صندوق قرض الحسنه ای ذیل بانک سینا تشکیل و مکانیزم آن هم تسهیل شود.

وی یاد اور شد؛ ما واقف هستیم که مکانیزم های جاری پرداخت وام در  نظام بانکی ما کند و نفسگیر است بطوریکه حتی کار آفرین و تولید کننده را پشیمان از ورود به حوزه اشتغالزایی میکند.

مهندس منصوری با اعلام این خبر که بنیاد بنا دارد روند دریافت تسهیلات از بانک را کوتاه و تسهیل نماید گفت؛ بنا داریم مراحل وام های خورد تسهیل شود. شرایط برای مردم راحت تر میشود و انشالله با ضمانت های زنجیره ای و برات اعتباری که پیشینیان ما پایبند به آن بودند شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به شرایط خاص شهرستان لنده و روند کند توسعه این منطقه اظهار داشت؛ مشکل اساسی این منطقه در حوزه راه است و اگر مسئله راه آن حل نشود چرخ اقتصادی آن براحتی نخواهد چرخید و تا جایی که شرایط سازمانی ما اجازه بدهد در کنار مجموعه دولت برای کمک به این شهرستان هستیم.

گفتنی است مدیر عامل بنیاد علوی در ادامه سفر به شهرستان لنده دومین منطقه اقتصاد مقاومتی کشور از طرح ها و پروژه های عمرانی در مرکز شهر لنده و روستاهای شیتاب و ایدنک بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های اقتصادی و روند کار پروژه های عمرانی قرار گرفت.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: