« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،منصور حقیقت‌پور گفت: «احتمال اینکه میان جبهه پایداری و جریان بهار ائتلافی صورت بگیرد، زیاد است البته این دو طیف در سازوکارهای تشیکلاتی اختلافات زیادی دارند که در صورت ائتلاف به مشکل برمی‌خورند.

کمتر از یک‌ماه به انتخابات مجلس باقی است و هنوز به دقت معلوم نیست که سرنوشت ائتلاف اصولگرایان چگونه خواهد شد. از سوی دیگر معلوم نیست که اصلاح‌طلبان هم با نیروهای اندک‌شان با تکیه بر هویت اصلاح‌طلبی وارد انتخابات می‌شوند یا آنکه ممکن است مانند سال94 در ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو حضور انتخاباتی خواهند داشت یا خیر.

منصور حقیقت‌پور، مشاور عالی رئیس مجلس باور دارد که نیروهای مستقلین می‌توانند در مجلس آینده وزن تعیین‌کننده‌ای داشته باشند. او در تحلیل شرایط انتخاباتی این‌روزهای ایران به «نامه‌نیوز» گفت: «امیدوارم که بعضی از موانع رفع شود تا شاهد حضور تمام جریان‌های سیاسی در انتخابات باشیم زیرا نتیجه این مهم حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد. با توجه به اوضاع انتخاباتی فعلی به نظر می‌رسد که مستقلین بتوانند وزن سنگین‌تری نسبت به دیگر جریان‌ها در مجلس داشته باشند و فضایی فراهم کنند تا فراکسیونی قدرتمند شکل بگیرد. اکنون نمی‌شود گفت که کدام یک از نیروها غاطبه مجلس را در اختیار خواهند داشت اما می‌توان پیش‌‌بینی کرد که وزن مستقلین تعیین‌کننده خواهد بود».

او در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل یک لیست مشترک انتخاباتی بدهند، اظهار کرد: «تصور نمی‌کنم لیست مشترک بدهند. لیست امید هم که در سال94 ارائه شد نتیجه یک ائتلاف واقعی نبود و عملا هیچ کار تشکیلاتی وجود نداشت. اصلاح‌طلبان در ابتدا مدعی بودند که اکثریت مجلس را در اختیار خواهند داشت اما این‌‌طور نبود و حتی آن تعدادی که تحت عنوان لیست امید وارد مجلس شدند به درستی دور هم جمع نشدند و مشکلاتی در دوران مجلس ایجاد شد. در این دوره احتمال می‌دهم که بعد از انتخابات و در مجلس مستقلین بتوانند با همراهی دیگر نیروها وزن تعیین‌کننده‌ای در مجلس داشته باشند».

حقیقت‌پور درباره کنشگری انتخاباتی نیروهای تند اصولگرا مانند جبهه پایداری هم تصریح کرد: «احتمال اینکه میان جبهه پایداری و جریان بهار ائتلافی صورت بگیرد، زیاد است البته این دو طیف در سازوکارهای تشیکلاتی اختلافات زیادی دارند که در صورت ائتلاف به مشکل برمی‌خورند. حضور اصلاح‌طلبان هم چشم‌گیر نخواهد بود مگر آنکه با مستقلین ائتلاف کنند».

او در پاسخ به این پرسش که نگاه علی لاریجانی نسبت به فضای انتخاباتی فعلی هم گفت: «در این خصوص با آقای لاریجانی صحبت نکرده‌ام اما واقعا برای همه خسارت بزرگی بود که آقای لاریجانی از حضور در مجلس آینده کناره‌گیری کردند. آقای لاریجانی هم مجلی را خوب می‌شناسد، هم قدرت مدیریت بالایی دارد و هم وزن تعیین‌کننده در عرصه سیاسی است. همه این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا از او یک چهره موثر بسازند و واقعا حیف است که چنین شخصیتی دیگر در مجلس حضور ندارد».

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه علت واقعی عدم شرکت لاریجانی در انتخابات چه بود، خاطرنشان کرد: «جریان تند اصولگرایی برای آقای لاریجانی مشکلات زیادی ایجاد کرد. کارهایی که آنها در مجلس یاد در قم انجام دادند را از یاد نمی‌بریم. آقای لاریجانی هم از این همه عداوت خسته شده بود و دیگر نمی‌خواست در میان این جدال‌ها باشد».

حقیقت‌پور در پایان در پاسخ به این شائبه که عدم شکرت لاریجانی در انتخابات به قصد او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بازمی‌گردد هم گفت: «هنوز قرائن و شواهدی مبنی بر اراده او برای ریاست جمهوری دیده نشده است اما اگر هم می‌خواست این کار را بکند، می‌توانست در قامت رئیس‌مجلس در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و منعی وجود نداشت».

متن فوق در نامه نیوز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: