« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:
کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بهتر و بیشتر از سوئیس دارد
پایگاه خبری آوای رودکوف:جبارکیانی‌پور روز دوشنبه، ۱۴ بهمن ماه در نشست شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سهم این استان از تولید ناخالص داخلی بدون نفت ناچیز است و امروز عدالت و توسعه متوازن در کشور یک اولویت باید باشد.
 
وی اظهارکرد: استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ظرفیت، توانمندی و پتانسیل کم نظیر در بخش‌های مختلف سهم این استان از درآمد ناخالص داخلی بدون نفت و با نفت چقدر است؟
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج خاطرنشان کرد: این استان تاکنون با وجود این همه ظرفیت نتوانسته نقش خاصی در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند که جای سوال است، عنوان کرد: ارتقای شاخص‌های اقتصادی و توسعه متوازن در دستور کار دولت قرار گیرد.
 
کیانی پور تصریح کرد: نظام بودجه و برنامه ریزی باید بر اساس ظرفیت و پتانسیل این استان باشد و البته با وجود تلاش‌های صادقانه دولت هنوز این دیار از واژه محرومیت و نداری رنج می‌برد که انتظار می‌رود متولیان و برنامه ریزان توسعه در این زمینه تدبیری کنند.
 
وی ادامه داد: پروژه‌های بزرگی که می‌توانند به توسعه استان کمک کنند بجز دو پتروشیمی شکل نگرفته که برای این مهم حمایت ویژه از سرمایه گذاری در دو بخش صنعت و کشاورزی در بودجه می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج عنوان کرد: این استان به دلیل عقب‌ماندگی و محرومیت تاریخی در شرایط فعلی توان رقابت ندارد که باید سرمایه گذاران به صورت جدی حمایت شوند.
 
کیانی‌پور خواستار و افزود: یکی از کمک‌های ویژه دولت به این استان می‌تواند تاسیس مناطق آزاد تجاری باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه این استان کوچک از خیلی کشور‌های دنیا حتی اسکاندیناوی و سوئیس ظرفیت‌های بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان امر در استفاده این استان از ظرفیت‌های قانون بودجه شامل تبصره ۱۸ و ۱۹ و همچنین بند «و» تبصره ۵ نگاه ویژه داشته باشند.



منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: