« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
به مناسبت دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی از 205 نفر از مؤدیان و عاملان زکات و خیران نیکوکار این نهاد تقدیر شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، همایش تجلیل از سه نفر از عاملان زکات کمیته امداد چرام به نمایندگی از 205 نفر از عاملان و مؤدیان زکات و خیران و نیکوکاران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، با اشاره به اینکه زکات از واجبات دینی است، گفت:  با اشاره به آیات قرآن در خصوص زکات، گفت: زکات در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه از پرداخت زکات رفع می‌شود.


وی بابیان اینکه زکات یکی از جلوه‌های ایمان و احیاء و ترویج فرهنگ زکات به‌عنوان یک سنت الهی وظیفه همگانی است، افزود: در سال جاری شش میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان زکات در استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری‌شده است، که  این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مبشری با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در استان شامل زکات واجب، مستحبی، زکات فطریه و کفارات است، بیان کرد: محل هزینه کرد زکات امور محرومان و نیازمندان ازجمله جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، مسکن، آزادی زندانیان و معیشت نیازمندان و پروژه‌های عمرانی ازجمله مسجد، حسینیه و خانه عالم است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: پرداخت زکات در جامعه اسلامی موجب ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی می‌شود و از راه جمع‌آوری زکات می‌توان خدمات بهتری به محرومان ارائه داد.

مبشری ضمن تقدیر از ائمه جمعه و جماعات، مؤدیان و مبلغان و همه‌کسانی که در زمینه جمع‌آوری زکات زحمت می‌کشند، گفت: فرهنگ‌سازی فریضه الهی زکات نیازمند تبلیغ جهادی و مستمر است و مشارکت، تعامل، همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد ملت را می‌طلبد تا در زدودن پدیده فقر در جامعه موفق شویم.

در پایان این مراسم از سه نفر از عاملین زکات کمیته امداد چرام به نمایندگی از 205 نفر از عاملان زکات و خیران نیکوکار در استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: