« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،در حالی که شور فضای انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بامداد امروز به ایستگاه کارزارهای تبلیغاتی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رسیده است،تنور تبلیغات در فضای مجازی و واقعی داغ شده و کاندیداها مشغول جذب بیشترین آرا هستند .

هر چند تا پیش از این هواداران کاندیداها در فضای مجازی و یا با ترتیب دادن نشست های خانگی اقدام به تبلیغات محدود می کردند، اما حالا با به صدا درآمدن سوت آغاز رسمی تبلیغات کاندیداها و هواداران آنان همه جای این استان چون دیگر مانند دیگر کشور رنگ و روی انتخاباتی به خود گرفته است.

اگرچه برای احزاب مهیج ترین بخش انتخابات مرحله تایید صلاحیت ها بوده است اما تبلیغات رسمی بدون شک جدی ترین مرحله رقابت کاندیداها برای ربودن صندلی بهارستان از دست رقبا محسوب می شود.

براساس اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور برای اجرای ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آیین نامه اجرایی آن تبلیغات رسمی همه نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد امروز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن ماه آغاز و در ساعت هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفند یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.

دوم اسفند امسال یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۹۰ کرسی بهارستان در ۲۰۸ حوزه انتخابیه و با شرکت هفت هزار کاندید برگزار می شود.

در ۱۰ دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی نگاه قومی و حزبی مهمترین شاخص های انتخاب اصلح در کهگیلویه و بویراحمد بوده و به نظر می رسد همین رویه برای انتخابات مجلس یازدهم نیز تکرار شود.

یکی از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی با یادآوری اینکه تحلیل های مردم درباره پایبندی به قانون از سوی کاندیداها را نباید در جلب آرا دست کم گرفت می گوید: دادن وعده های دست نیافتنی،تخریب رقیبان و برهم زدن نظم عمومی با راه اندازی کاروان های تبلیغاتی از مصادیق قانون گریزی است.

مینا زارعی افزود: تبلیغات رسمی محل بیان تشریح برنامه های کاندیداها و فراهم کردن فرصت انتخاب کاندید اصلح برای مردم است.

یک شهروند کهگیلویه و بویراحمدی با اشاره به اینکه بیشتر مردم تصمیم خود برای انتخاب اصلح را گرفته اند گفت: در صورتی که کاندیداها درباره برنامه های آینده خود در تبلیغات رسمی به ویژه در نطق های انتخاباتی اظهارات بیشتری داشته باشند مردم می توانند تصمیم بهتری برای آینده سیاسی منطقه خود بگیرند.

محمد فتحی افزود: انتخابات در شهرهای کوچک که به لیست های سیاسی احزاب مختلف توجهی نمی شود می تواند به شایسته سالاری و مجلسی کارآمد منجر شود.

وی بیان کرد:افرادی که به دلیل مشکلات اقتصادی معتقد هستند که شرکت در انتخابات نمی تواند چیزی را عوض کند در صورت تبلیغات مناسب در کوران تبلیغات انتخابات تصمیم به مشارکت در سرنوشت سیاسی خود می گیرند.

یک فعال سیاسی ساکن گچساران معتقد است که مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ادوار گذشته همواره حضور حداکثری در انتخابات داشته اند ولی قومیت گرایی به جای شایسته سالاری آسیب جدی انتخاب اصلح در استان است که رسانه های مسئولیت پذیر باید برای آن تبلیغ کنند.

خ - ع  افزود:وقتی انتخابات بر اساس قومیت گرایی باشد وکیل منتخب مجبور است برای جلب منافع لیدر و ریش سفیدان بخشی از وقت خود را صرف می کند که این امر باعث ناکارآمدی او برای پیگیری مشکلات مردم خواهد شد.

یک فعال سیاسی دیگر گفت: جلب آرای رای اولی ها و جوانان کلید واژه فعالیت های تبلیغاتی امسال است.

م - ن اظهار داشت: اگرچه تحقق اشتغال شعار بیشتر کاندیداها برای جلب آرای خاکستری است اما شعارهای آرمانی یا عملگرایانه بهترین معیار برای انتخاب کاندید اصلح است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۵۴۳ هزار و ۶۹۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

احد جمالی اظهار داشت: از این تعداد ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر اعم از زن و مرد رای اولی هستند که در انتخابات امسال می توانند برای نخستین بار در عرصه سیاسی مشارکت داشته باشند.

۲۵هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف ، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را انجام خواهند داد.

بیش از ۸۰۰ شعبه اخذ رای در هر سه حوزه انتخابیه استان شامل بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، لنده و چرام نیز پیش بینی شده است.

در مجموع در سه حوزه انتخابیه این استان ۴۴ داوطلب توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

کهگیلویه وبویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.



ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: