« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
پایگاه خبری آوای رودکوف:مجلس سنای آمریکا امروز جمعه قطعنامه‌ای را که خواستار کاهش اختیارات جنگی رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران است را به تصویب رساند.

به گزارش ایرنا؛ مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای دوحزبی را تصویب کرد که به موجب آن رئیس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

در این قطعنامه که بعدازظهر پنج شنبه با ۵۵ رای موافق و ۴۵ رای مخالف تصویب شد، تصریح شده است کنگره هیچ وضعیت جنگی را نسبت به ایران اعلام نکرده است و مجوز قانونی برای استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران هم به تصویب نرسیده است.

این قطعنامه همچنین مجوز ۲۰۰۱ برای استفاده از نیروی نظامی علیه عاملان حمله ۱۱ سپتامبر و مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه عراق در سال ۲۰۰۲ را محملی برای مجوز استفاده از زور علیه ایران نمی داند.

این قطعنامه با اشاره به اینکه خصومت بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد، لغو اختیارات جنگی را به معنای عدم استفاده از نیروی نظامی در زمانی که خصومت یا وضعیت تهدیدآمیز قریب الوقوع وجود داشته باشد، ندانسته است.

به موجب این قطعنامه، نیروهای مسلح ایالات متحده در خارج از قلمرو، دارایی ها و سرزمین های آن بدون اینکه از سوی کنگره اعلام وضعیت جنگی یا مجوز قانونی خاص داده شده باشد، باید از سوی رئیس جمهوری جمع آوری شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: