« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
آوای رودکوف گزارش می کند:
پس از شمارش آراء درصورت کم بودن دشمنان به خود اجازه دخالت می دهند و می پندارند، آنهایی که رأی نداده اند به طور حتم با نظام و تداوم آن مشکل دارند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، در مورد همه انتخابات، دو مسئله مهم مطرح است یکى اصل شرکت در انتخابات و انداختن رأى در صندوق، دوم شناخت و تشخیص کاندیداى اصلح که کار بسیار مهم و حسّاسى است و نیازمند تحقیق گسترده و دقیق از کاندیداى اصلح که این کار، گاهى توسط خود شخص رأى دهنده (بدون واسطه) به خاطر اطلاعاتى که از سوابق اجرایى، انگیزه ها، افکار و عقاید فرد، میزان ایمان و تعهد و دلسوزى او نسبت به نظام و مردم، قدرت و توان مدیریتى او در اجراى برنامه ها و پایبندى او به اصول و ارزش هاى اسلامى، و بالاخره اصلح بودن و برترى کاندیداى موردنظر خویش نسبت به سایر کاندیداها در موارد یاد شده، دارد، اقدام به رأى دادن مى نماید. اما گاهى فرد توان و قدرت تشخیص و شناخت و انتخاب کاندیداى اصلح را ندارد یا به علّت تعدد کاندیداها و... این کار براى او میسّر نخواهد بود.


آمار بالای انتخابات ضربه ای به دشمنان ایران است
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب در گفت‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: پایین بودن آمار انتخابات ضربه ای به اصل ایران است و بالا رفتن آمار انتخابات، ضربه ای به دشمنان تلقی می شود.

وی، افزود: انسان به فرموده قرآن در سرنوشت خود دخیل است.
وی با استناد به آیه 11سوره رعد(لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۗ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ)خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: برای انسان از پیش رو و پشت سر، مأمورانی است که همواره او را به فرمان خدا از آسیب ها و گزندها حفظ می کنند. یقیناً خدا سرنوشت هیچ ملتی را به سوی بلا، نکبت، شکست و شقاوت تغییر نمی دهد تا آنکه آنان آنچه را از صفات خوب و رفتارشایسته و پسندیده در وجودشان قرار دارد به زشتی ها و گناه تغییر دهند و هنگامی که خدا نسبت به ملتی آسیب و گزند بخواهد برای آن آسیب و گزند هیچ راه بازگشتی نیست؛ زیرا برای آنان جز خدا هیچ یاوری نخواهد بود.

حجت‌الاسلام اکرمی، ادامه داد: اگر کسی در سرنوشت خود دخالت نکند، دیگران دخالت می کنند و سرنوشت را عوض می کنند.

امام جمعه سراب، یادآور شد: انسان باید با دست خود سرنوشت خود را تعیین کند.

وی، ضمن بازگو نمودن احوال زندگی کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند، افزود: اگر هرکس به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکند، برای خود و چهار سال آینده خود هیچ احترامی قائل نبوده است و سرنوشت خود را نادیده گرفته است.

حجت‌الاسلام اکرمی، حضور در انتخابات را برهمگان ضروری دانست و تاکید کرد: به خاطر دوستان و دشمنان بر همگان لازم است که به طور شرعی و قانونی و اخلاقی وظیفه است که در انتخابات شرکت کند و به هرکس که اصلح می داند، رأی بدهد.


مجلس عصاره ملّت است
حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: مجلس عصاره ملّت است و درواقع هرچه میزان حضور مردم قویتَر شود، نماینده ای که انتخاب می شود، نماینده ایی قوی خواهد بود.

وی، افزود: حضور مردم را می توانیم پشتوانه مجلس و نمایندگان منتخب قلمداد نماییم.

حجت‌الاسلام محمدزاده، ضمن بازگو نمودن انتخابات به عنوان عالی‌ترين مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی بیان کرد: انتخابات عالی‌ترين مظهر حضور مردم در عرصه سياسی و مهم‌ترين مجرای تحقق حاكميت مردم است. نظام مردم‌سالار، نظام حاكميت مردم بر سرنوشت خويش، نظام داشتن حكومتي برخاسته از مردم و پاسخگو در برابر مردم است.

امام جمعه شبستر، ادامه داد: جمهوری اسلام نظامی مردم بنیاد است و همه شاخصه ها از جمله امنیت ملّی و امنیت داخلی بی شک تابعی از همین مشارکت و حضور حداکثری مردم است، یعنی به هر میزان که مشارکت گسترده تَر باشد پایه ها و مبانی امنیت در کشور تحکیم خواهد شد.

امام جمعه شبستر، از اهمیت انقلاب اسلامی درپی حضور در انتخابات گفت و یادآور شد: حضور در انتخابات، اهمیت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را در داخل افزایش می دهد و ایرانیان می توانند خود را در سرنوشت کشور دخیل بدانند.

وی، افزود: اگر مشارکت مردم و شهروندان کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی قابل توجه و پُرشور باشد بی شک در حوزه اقتصادی می تواند لبه تیز تحریم ها را کند و کشورها و قدرت های غربی را از انجام تحریم های بیشتر و منصرف کند.

حجت‌الاسلام محمدزاده، افزایش قدرت بیان نمایندگان راه یافته به مجلس زا با حضور مردم مرتبط دانست و تأکید کرد: هراندازه حضور مردم در انتخابات بیشتر شود، در جهت گیری های بین المللی نمایندگان با پشتوانه آرای مردم از لخاظ بین المللی قوی تُر خواهند شد.


مردم می توانند با رأی دادن در سرنوشت خود شرکت کنند
حجت‌الاسلام صمد ناصری، امام جمعه خسروشهر در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: ورود مردم در مسایل اجتماعی، هم به نفع مرد و هم به نفع کشور است و می توان گفت که مردم می توانند با رأی دادن در سرنوشت خود شرکت کنند و به نوعی در انتخابات مردم خودشان را در صحنه حاضر می بینند.

وی، افزود: انتخابات در فضا و شور رقابتی، آگاهی‌های سياسی ـ اجتماعی ملت را افزايش می‌دهد و فضای مناظرات و سخنرانی‌های تبليغاتی نامزدها، زمينه آگاهی مردم از وضعيت كشور در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

وی، انتخابات را فرصتی مناسب برای ابراز نظر مردم درباره شیوه حکومت دانست و بیان کرد: انتخابات فرصتی است برای مردم كه نظر خودشان را درباره شيوه حكومت و مديريت يک دولت ابراز كنند و اگر نارضايتی نسبت به آن داشته باشند، كسی يا گروهی ديگر را كه صالح‌تَر و باكفايت‌تَر می‌شناسند، جایگزین سازند. بدين وسيله نظام سياسی، به سوی اصلاح و بهبودی و تكامل تدريجی پيش می‌رود.

حجت‌الاسلام‌ ناصری، ضمن بازگو نمودن مهم ترین کارکرد انتخابات ادامه داد: مهم‌ترين كاركرد ويژه انتخابات و مشاركت سياسی مردم، خنثی سازی توطئه‌ها و تهديدهای دشمنان است كه درعين حال، موجب افزايش اقتدار نظام و امنيت ملی كشور شده و دارای پیامدهای مثبت منطقه‌ای و بين‌المللی برای هر نظام سياسی خواهد بود.

امام جمعه خسروشهر، یادآور شد: شخصی که در انتخابات رأی می آورد، برای او مسئولیت بیشتری به عهده او واگذار می شود.

وی، از اوضاع کم بودن آراء و سوء استفاده دشمنان گفت و افزود: پس از شمارش آراء درصورت کم بودن دشمنان به خود اجازه دخالت می دهند و می پندارند، آنهایی که رأی نداده اند به طور حتم با نظام و تداوم آن مشکل دارند.

حجت‌الاسلام‌ ناصری، تاکید کرد: باید حضورمان در پای صندوق های رأی را در برابر دشمنان پُررنگ تَر و چشمگیر شود.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین