« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷
آوای رودکوف گزارش می کند:
در مقابل کار، بیکاری است که کوچک ترین اثرش این است که‏ احترام و شخصیت انسان را پیش دیگران و پیش خودش از بین می‏ برد ...
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، اسلام، مردم را برای برطرف کردن نیازهای زندگی، به کار و کوشش امر کرده، از بیکاری، تنبلی و سَربار دیگران شدن به شدت منع نموده است.

در مقابل کار، بیکاری است که کوچک ترین اثرش این است که‏ احترام و شخصیت انسان را پیش دیگران و پیش خودش از بین می‏برد و همین در هم شکستن شخصیت انسان سبب می‏شود که تن به هر پستی و بیچارگی‏ بدهد و انواع ابتلائات ناشی از گناه برایش پیدا شود. گذشته از همه این ها کار و فعالیت موجب سرگرمی فکری است، یعنی فکر انسان متوجه اصلاح کار خویش است و این به نوبه خود دو نتیجه دارد: یکی‏ اینکه دیگر مجالی برای فعالیت قوه خیال و هوس های شیطانی باقی نمی‏ماند، دیگر اینکه فکر انسان عادت می‏کند که همواره منظم کار کند، از بی‏ انتظامی و پریدن از یک شاخه هوس به شاخه دیگر خلاص گردد.


بیکاری عقب ماندگی کشور را در پی دارد
استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز اظهار کرد: يكی از مهم‌ترين اركان هر كار، هدف آن است؛ هر كاری با شناخت هدف شروع شود سريع‌تَر و بهتر به نتيجه می‌رسد.

حجت الاسلام رحیم همزبان در گفت‌ و گو با آوای رودکوف، افزود: بیکاری پیامدهای منفی بسیاری هم از نظر فردی و هم از نظر خانوادگی و اجتماعی نظیر احساس بی‌ارزشی، فقر و تنگدستی، فراهم آمدن زمینه بزهکاری و عقب ماندگی کشور را در پی دارد.

وی با استناد به فرموده امیرالمومنین علی(ع) خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند: "هرکس در تلاش و معاش جديت کند خداوند روزی او را از جايی که گمان نمی کند، می رساند".

حجت الاسلام همزبان ادامه داد: کار مهمترين عاملی است که حيات بشر، عزت و سربلندی هر فرد و اجتماعی بستگی به ميزان وجود آن دارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: کار در اسلام مورد تکريم قرار گرفته و مردم را بسوی آن دعوت نموده است.

وی با اشاره به آیه 12 سوره جاثیه افزود: در این آیه می خوانیم: "خداوند، همان کسی است که دریا را مسخّر شما کرد تا کشتی ها به فرمانش در آن حرکت کنند و بتوانید از فضل او بهره گیرید و شاید شکر نعمت هایش را به جا آورید".

حجت الاسلام همزبان تاکید کرد: کار و تلاش علاوه بر اینکه باعث رفع نیازهای اقتصادی انسان می‌شود، در شکوفایی جامعه نقش اساسی ایفا می‌نماید، جامعه‌ای که افراد آن اهل تلاش و فعالیت هستند، جامعه‌ای آنها نیز سر زنده، فعال، ثروتمند و قدرتمند خواهد بود و در مقابل جامعه‌‌ای که افراد آن بی‌انگیزه، تنبل، و بیکار باشند آن جامعه مبتلا به فقر و بی‌تحرّکی خواهد بود.


اگر خواهان جامعه ایی سالم هستیم، مسئله اشتغال جوانان باید در اولویت اول باشد
استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز اظهار کرد: اگر خواهان جامعه ایی از لحاظ روحی، روانی و اجنماعی سالم هستیم، مسئله اشتغال جوانان باید در اولویت اول باشد.

حجت الاسلام یعقوب قاسمی خویی در گفت‌ و گو با آوای رودکوف، افزود: به طور خلاصه می‌توان گفت که «بیکاری» وضعیتی است که در آن گروهی به کار اشتغال نداشته باشند یا در جریان انتقال به‌کار جدیدی باشند یا نتوانند در سطح دستمزد‌های واقعی موجود، کاری بیابند.

وی با اشاره به فرموده مولای متقیّان علی(ع)خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند:"هرکس در کار سستی و کوتاهی کند به اندوه و غصه گرفتار می شود".

حجت الاسلام قاسمی خویی با استناد به آیه 39 سوره نجم ادامه داد: در این آیه می خوانیم: "اينكه براى آدمى جز آنچه به كوشش خود كرده است، نيست".

استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز یادآور شد: در فرهنگ اسلامی کار و اشتغالی مقدس و ارزشی است که داری چارچوب‌های خاص و شرایط ویژه باشد، این در حالی است که در فرهنگ غربی به هر فعالیتی که منجر به کسب درآمد وثروت باشد کار و اشتغال گفته می شود.

وی با تعریفی از کار اقتصادی افزود: کار اقتصادی عبارتست از حرکت آگاهانه و دارای تاثير در موارد اوليه که آنها را براي مفيد بودن در معيشت آدمی دگرگون می کند.

حجت الاسلام قاسمی خویی تاکید کرد: کار و تلاش علاوه بر اینکه باعث رفع نیازهای اقتصادی انسان می‌شود، در شکوفایی جامعه نقش اساسی ایفا می‌نماید. جامعه‌ای که افراد آن اهل تلاش و فعالیت هستند، جامعه‌ای آنها نیز سرزنده، فعال، ثروتمند و قدرتمند خواهد بود و در مقابل جامعه‌‌ای که افراد آن بی‌انگیزه، تنبل و بیکار باشند آن جامعه مبتلا به فقر و بی‌تحرکی خواهد بود.

گزارش از:امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: