« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
گیاهان دارویی؛
چای کوهی طعم خوبی دارد و برای بیشتر ذائقه‌ها خوشایند است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛عصاره چای کوهی به تسکین رگ های خونی کمک کرده، استرس در ماهیچه های قلب را کمتر کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

برگ ها، ساقه ها و گل های گیاه چای کوهی یا پشمینه علف را به صورت تازه یا خشک شده برای تهیه دمنوش آن به کار می برند.

طبیعت و مزاج چای کوهی گرم و خشک است. چای کوهی سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، استرول ها، کافئین، لوتولین و کوئرستین است.


چای کوهی طعم خوبی دارد و برای بیشتر ذائقه‌ها خوشایند است. طعم آن تقریبا شبیه ترکیبی از بابونه، نعناع و لیمو است. بوی این چای، مانند گیاه لیموترش دلچسب است. اعتقاد بر این است که چای کوهی، سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند.

این چای خلط‌آور بوده و در درمان برونشیت و آسم مؤثر است. همچنین چای کوهی سوزش معده و زخم معده را بهبود می‌بخشد، از اضطراب کاسته و موجب خواب راحت و عمیق می‌شود. با وجود اینکه این چای عاری از کافئین است، انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

محققان معتقدند که چای کوهی به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد دارای خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی و ضداسپاسم قوی است.

چای کوهی در درمان برخی از بیماری ها مانند فلج، مننژیت، کزاز و سیاه سرفه نقش موثری دارد؛ این گیاه کرم معده و روده را هم برطرف می کند.

نوشیدن چای کوهی به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید هایی که دارد باعث کاهش خطر ابتلا به اضطراب، افسردگی، آلزایمر و بیماری پارکینسون را از بین می برد.

این گیاه تاثیر چشمگیری در بهبود درد پشت، گردن و سیاتیک دارد؛ نوشیدن چای کوهی، برای رفع کم خونی مفید است. چای کوهی ویروس ها را از بین می برد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؛ مصرف این گیاه در مبتلایان به روماتیسم و درد مفاصل ضروری است؛ جوشانده سرشاخه‏ های چای کوهی مجاری ادراری را ضدعفونی، سردرد و میگرن را رفع می کند؛ این گیاه خاصیت ضدسرطانی هم دارد.

چای کوهی باعث افزایش اشتها شده، بنابراین می‌توان آنرا به بچه‌ها و افراد مسن که اشتها ندارند، توصیه کرد.

چای کوهی می‌تواند روی سلامت معدی و روده‌ای و اختلال‌های مربوط به آن، اثر مثبتی بگذارد. در واقع، به‌دلیل وجود آنتی اکسیدان و فنول‌های طبیعی در این گیاه، چای کوهی می‌تواند از التهاب موجود در مجرای معدی و روده‌ای، بکاهد. این چای با کاهش سمیت و التهاب در دستگاه‌ گوارش بدن، در درازمدت اثرات محافظتی روی آن دارد.

توصیه می شود که چای کوه را به عنوان صبحانه یا شب قبل از خواب نوشیده شود.

نگارش: امیر مسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: