« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
یاسوج؛
آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد جهت پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به کرونا تمهیدات لازم را پیش بینی نمود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛علاوه بر تعطیل مدارس در هفته اخیر آموزش وپرورش جهت پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به کرونا تمهیدات لازم را پیش بینی نمود

آموزش دانش آموزان در روزهای تعطیل از طریق غیرحضوری انجام می شود

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به تعطیلی مدارس جهت پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به کرونا کمبودهای آموزشی آنان از طریق غیرحضوری انجام می شود.

هادی زارع پور گفت: ایجاد کانال آموزشی توسط مدیران مدارس-استفاده از شبکه های مجازی در فضای مجازی وارائه محتوای دروس وتکالیف وارتباط غیره حضوری معلم ودانش آموز در گروههای با عضویت معلم-اولیاء ودانش آموز از روشهای جبران کاستی های آموزشی دانش آموزان است.

وی گفت: استفاده از شبکه آموزشی رشد روش دیگر آموزش دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:همچنین در شبکه آموزش سیما نیز بخشی از دروس تدریس می شود.

وی گفت: تحقق این مهم مستلزم مشارکت معلمان وخانواده هاست.


خیران سلامت یاور آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پیشگیری از شیوع کرونا شوند

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حساسیت ها نسبت به بیماری کرونا و نیاز به شست و شوی روزانه مدارس گفت: خیران سلامت برای تامین مواد شوینده ضدعفونی مدارس استان پیش قدم شوند.

 هادی زارع پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدارس در شیوع بیماری کرونا و محدودیت بودجه آموزش و پرورش خیران سلامت برای کمک به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سهیم شوند.

وی بیان کرد: در روزهای تعطیلی مدارس کار ضدعفونی مدارس استان در حال انجام است اما نیازمند ابزارهای شست و شوی بیشتری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:تاکنون ۵۰۰  تن صابون مایع و یکهزار و ۵۰۰ عدد ماسک بین مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

وی بیان کرد:این میزان مواد شوینده برای پوشش ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز اندک است و نیاز است مسئولان و خیران سلامت برای تامین مواد شوینده در مدارس استان مشارکت بیشتری کنند.

زارع پور تصریح کرد: مدارس با نیاز ویژه چون مدارس استثنایی با توجه به محدودیت های جسمانی دانش آموزان بیشترین اولویت را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:۲ هزار و ۱۲۳ نسخه بروشور،۱۰۶ پوستر و ۳۴۵ محتوای آموزشی برای توزیع به مناطق مختلف آموزش و پرورش استان ارسال شده است.

زارع پور عنوان کرد: تاکنون ۱۷ جلسه در ستاد کرونای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و براساس مصوبات این ستاد اجرای جشنواره ها، اردوهای دانش آموزی،نمایشگاه ها و سمینارهای آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آموزش پیشگیری از بیماری کرونا برای ۹۸ هزار دانش آموز،هشت هزار و ۱۳۶ معلم،۳۲۵ نیروی خدماتی،۵۶۵  نفر از کارکنان اداره های آموزش و پرورش پیش بینی و بخشی به صورت مجازی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مدارس کهگیلویه و بویراحمد تا پایان هفته جاری تعطیل است عنوان کرد: برنامه ریزی برای آموزش دانش آموزان در شبکه های اجتماعی فضای مجازی با تلاش معلمان در حال انجام است و تلاش می شود با دایر کردن مدارس در روزهای پنجشنبه و تاخیر در امتحانات پایان سال از افت تحصیلی دانش آموزان پیشگیری شود.


رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان لغو شد

همچنین مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد رزرو اینترنتی اسکان نوروزی در مدارس و کلاس‌های مجری طرح، تا اطلاع ثانوی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، متوقف شده است

 گودرز کریمی‌فر اعلام کرد: «رزرو اینترنتی اسکان نوروزی در مدارس و کلاس‌های مجری طرح، تا اطلاع ثانوی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، متوقف شده است و به محض آرام شدن اوضاع و کنترل کرونا، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.»

کریمی‌فر افزود: «وزارت آموزش و پرورش، آمادگی کامل 11 هزار مدرسه مجهز شده در قالب 108 هزار کلاس درس را برای اسکان نوروزی فرهنگیان، فراهم کرده که فعلا به دلیل مبارزه با ویروس کرونا، رزرو اینترنتی اسکان نوروز 1399 فرهنگیان، تا اطلاعیه‌های بعدی موقتا لغو شده است.»

مدیرکل تعاون و پشتیبانی از آمادگی آموزش‌ و پرورش گفت: «آموزش و پرورش با تعداد 398 مرکز آموزشی رفاهی (خانه معلم) در قالب 16 هزار و 498 تختخواب، به‌صورت کاملا بهداشتی و رعایت کلیه توصیه‌های بهداشتی و شستشوی روزانه با محلول‌های ضد عفونی، استفاده از کاورهای یک بارمصرف و مایه‌های شستشوی الکلی، آمادگی پذیرش مسافرین فرهنگی را در نوروز جاری در سراسر کشور دارا بوده است اگر چه پیشنهاد می‌شود به خاطر پویش همگانی و مبارزه با ریشه کنی کرونا ویروس، ترجیحا از مسافرت‌های نوروزی پرهیز شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: