« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
این روزهای پسا کرونایی که خلق الله از این داروخانه به آن لوازم پزشکی در به در به دنبال یک جفت ماسک و چهار قاشق ماده ضد عفونی کننده هستند، شیر پاک خوردن و جایز الخطا بودن ابوالبشر بدجور کار دست مردم عادی جامعه داده است....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:بررسی فله ای نقل قول های شفاهی اسلاف و پیشینیان و اسناد تاریخی مکتوب نشان می شد يک قانون نانوشته از ابتداي خلقت آدم ابوالبشر بوده، دائر بر اين که:«انسان جايزالخطاست» ؛ حالا چرا انسان باید جایز الخطا یا حتی دائم الخطا باشد والله اعلم ؟... البته عده ای بر این باورند چون انسان، شير پاک خورده است، این داستان برایش پیش آمده است! ( لابد انتظار داشتید بشر از همان اول کباب برگ یا فست فود بخورد؛ مرد حسابی هر نوزادی اول کار از مادرش شیر می خورد!) بگذریم...  حالا این شیر پاک خوردن چطور جواز خطا کردن را صادر می کند یا خوردن شیر چه ارتباطی با خطا کردن دارد، بر من حقیر و حتی حافظ شیرین سخن پوشیده است. حافظ خدا بیامرز هم معتقد بود « حل این نکته بدین فکر خطا نتوان کرد» و باقی داستان...

علی ای حال این روزهای پسا کرونایی که خلق الله از این داروخانه به آن لوازم پزشکی در به در به دنبال یک جفت ماسک و چهار قاشق ماده ضد عفونی کننده هستند، شیر پاک خوردن و جایز الخطا بودن ابوالبشر بدجور کار دست مردم عادی جامعه داده است و باعث شده یک عده بار خودشان را چنان ببندند که گویی قرار است بخش اعظمی از این بار را با خود به دیار باقی ببرند و با گران کردن ماسک و سایر ملزومات بهداشتی لذت تعطیلات مدرسه و سفر های شمال را از زهر مار کرده اند!

هر چند پلیس امنیت اقتصادی اعلام کرده مردم هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و... موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند ولی نمی شود یک بار بدون اینکه ما اطلاع بدهیم این عزیزان خودشان مفسدان اقتصادی را شناسایی کنند و به سزای اعمال برسانند؟!

البته جای نگرانی نیست چرا که از رحمه للعالمین از این دست قوانین نا نوشته زیاد داریم و قانون دیگری می گوید «از ازل تا به ابد فرصت مسئولان است!» در واقع آزمون و خطا که تا دلتان بخواهد داریم ، فرصت هم که هست... زیاد هم هست... حالا اگر کیت تشخیص کرونا زیاد نیست، مشکلی نیست. به اندازه ای هست نشان دهد استاد حریر چی و معصومه ابتکار و محمود صادقی و ... کرونا گرفته اند! در ضمن اینکه قبل از سر کشیدن ریق رحمت با همه مخلفاتش مشخص شود که کرونا گرفته اید یا بعد از آن چندان به کار کسی نمی آید! مهم این است که فعلاً تا صابون و مایع دستشویی گران و کمیاب نشده، دست و صورت تان را بشوئید تا کرونا نگیرید. در مورد ماسک هم تلویزیون زیر نویس کرد اصلاً افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک ندارند و اگر افراد سالم ماسک بزنند ممکن است دچار بیماری شوند. ماده ضدعفونی هم خودتان با وایتکس درست کنید و خلاص! حالا اینکه چرا سفارش 50 میلیون ماسک از خارج داده اند، حتماً خیریتی در کار بوده یا باز هم پای یک آقا زاده دم کلفت و بخور بخور در میان است!

به هر روی در این شرایط بحرانی باید به برخی مسئولان هم حق داد و احوال شان را درک درد. مسئولی که اهل و عیالش در بلاد کفر و دیار غریب سکنی گزیده اند... مال و اموالش هم در آن سوی آبها ولو شده اند. خودش هم با  هفتاد هشتاد سال سن و حقوق بخور نمیر نجومی و پاداش میلیاردی منت بر سر ما گذاشته و ردای خدمت به تن کرده است ، اگر حق چهار تا آزمون و خطا نداشته باشد که غمباد می گیرد!

فلذا درک موقیعت و حال این عزیزان چندان آسان نیست. رودكي فرمايد: «به روز نيك كسان گفت تا كه غم نخوري  . . . بسا كسا كه به روز تو آرزومند است» و یا به قولی اگر هم خیلی تمایل داری که از اوضاع روحی و جسمی مسئولان با خبر شوی « خانه‌ای در کوی مسئولان بگیر» هر چند شاید گوجه فرنگی، ماسک،  مایع ضد عفونی کننده، کیت تشخیص کرونا و برخی مایحتاج آنجا ارزان تر باشد ولی در مجموع «قرار و خواب آرامش برفته... » باور بفرمائید عین واقعیت است!

با تشکر - حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: