« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد؛
رئیس‌کل بانک مرکزی از امهال بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی و تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه‌ اشخاص به مدت سه ماه خبر داد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف،عبدالناصر همتی طی یادداشتی در فضای مجازی نوشت: در جلسه 13/۱۲/98 شورای پول و اعتبار تصمیمات مهمی‌ برای حمایت از صاحبان کسب و کارها خصوصاًً فعالیت‌ها و حرف خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می‌شود (نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، بخشی از حمل‌ونقل و امثال آنها) اتخاذ کرد. وی در تشریح بخشنامه جدید شورای پول و اعتبار ادامه داد: اقساط تسهیلات و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه‌ اشخاص طی ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه و کارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود. رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مؤظف هستند بر اساس مصادیق اعلامی ‌دولت و درخواست مشتری مساعدت لازم را به عمل آورند. بالطبع بانک مرکزی نیز در کنار مدیران محترم بانک‌ها خواهد بود و در صورت نیاز به حمایت مالی، پشتیبانی لازم را از آنها به عمل خواهد آورد.

گفتنی است، بانک مرکزی هم دو روز پیش به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: «این بانک با هدف مساعدت به بنگاه‌های تولیدی و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری بانک‌ها، پیشنهادی را مبنی بر اساس مصوبه هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به شورای محترم پول و اعتبار ارائه نمود که به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت:
مؤسسه اعتباری موظف است بنا به درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، مطالبات از واحدهای تولیدی را که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده است، برای یک‌بار و حداکثر به مدت پنج سال، با اخذ میزان 7/5 درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس شش‌ماهه امهال نماید.»

لازم به ذکر است، در پی کاهش درآمد کسب و کارها به دلیل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بخشی از فعالان دانشجویی از رئیس‌کل بانک مرکزی درخواست کردند تا شرایطی را برای فعالان اقتصادی در نظر بگیرد که در بازپرداخت وام‌هایشان- با توجه به کاهش محسوس درآمدها- دچار مشکل نشوند.




کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین