« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۰ نفر در شهرستان چرام قرنطینه هستند، گفت: هیچ گردشگری در این مقطع به استان ما سفر نکند زیرا در شرایط کنونی امکان پذیرش هیچ گردشگری در استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ حسین کلانتری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به دغدغه‌های مردم در رابطه با بحث غربالگری در ورودی شهرها و پایگاه‌های کنترل تردد، اظهار داشت: این پایگاه‌ها از حدود یک هفته قبل راه‌اندازی شد اما بخشی از تجهیزات و امکانات پایگاه‌ها ناقص بود که باید در سطح ملی تامین می‌شد و تجهیزات سهم استان دیروز  در دانشگاه علوم پزشکی دریافت شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌اکنون در همه ورودی‌ها در همه شهرستان‌های استان پایگاه‌های غربالگری داریم، افزود: در یاسوج در سه محور شامل پلیس راه یاسوج-شیراز با مسئولیت سپاه فتح، ورودی از مسیر اصفهان با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و ورودی اقلید با  مسئولیت هلال احمر پایگاه‌های غربالگری فعال است.

کلانتری عنوان کرد: اگر دور تا دور استان خندق هم ایجاد کنیم ویروس در شهر ما وجود دارد و باید زنجیره انتقال آن را قطع کنیم که با پیشگیری‌های فرد به فرد امکان‌پذیر است.

وی با تقدیر از کسبه جمعه بازار یاسوج و اصنافی که داوطلبانه اقدام به تعطیلی صنوف خود کردند، گفت: البته برخی صنف‌ها مانند خبازها باید به جد با ملاحظات پیشگیرانه به کارشان ادامه دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون 9 مورد مثبت مبتلا به کرونا در استان گزارش شده و البته بیماران مشکوک زیادی وجود دارد که هنوز نتایج نمونه‌هایشان اعلام نشده است، ابراز کرد: خانواده‌ها باید اقوام و بستگان ساکن در سایر استان‌ها را توجیه کنند که یا به استان نیایند یا اگر می‌خواهند برگردند قبل از ورود به خانواده‌ها غربالگری صورت گیرد.

کلانتری با بیان اینکه در شهرستان چرام بیش از 80 نفر در قرنطینه هستند، گفت: به نقاط پیک انتقال در زمینه بیماری کرونا نزدیک می‌شویم و روزهای آینده روزهای آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسأله در این بخش مشارکت و همکاری مردم است و هر چه از اجتماعات فاصله بگیرند سلامت آنها بهتر تضمین می‌شود، عنوان کرد: هیچ گردشگری در این مقطع به استان ما سفر نکند زیرا در شرایط کنونی امکان پذیرش هیچ گردشگری در استان وجود ندارد و خود واحد‌های اقامتی هم استقبال نمی‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید بخش خصوصی را در زمینه تأمین ژل و ماسک و اقلام موردنیاز فعال کنیم، گفت: باید تلاش کنیم استان ما صاحب آزمایشگاه شود و حالا که دولت و نظام حمایت می‌کند و منابع خوبی هم در اختیار ستاد قرار گرفته باید از این فرصت استفاده کنیم و حتما آزمایشگاه ویروس‌شناسی را در استان راه‌اندازی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: