« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
علمی پزشکی؛
مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، با خطرناک توصیف کردن ویروس کرونا، تنها راه کنترل این بیماری را ماندن در خانه دانست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ پیام طبرسی، در ارتباط با وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و راه‌های کنترل این ویروس، نکات جالبی را مطرح کرد.

وی در ابتدا با انتقاد از کسانی که این ویروس را شوخی گرفته اند و مشغول گشت و گذار هستند، گفت: شاید من این بیماری را بدون هیچ مشکلی رد کنم، اما این احتمال هست که افراد دیگری از من مبتلا شوند و این ویروس برای آنها خطرناک باشد. بنابراین، نباید این بیماری را شوخی بگیریم.

طبرسی با عنوان این مطلب که تنها راه کنترل این بیماری، عدم حضور در اماکن عمومی و محل‌های تجمع است، افزود: تنها راه کنترل این ویروس، ماندن در خانه است. چون هیچ کدام از داروها و روش‌های درمانی که برای این بیماری مطرح می‌شود، هنوز به اثبات نرسیده است. تأثیر بالینی یک دارو، بین ۶ ماه تا یک سال زمان می‌خواهد. بنابراین، در شرایط کنونی هیچ راهی جز ماندن در خانه برای غلبه بر این بیماری وجود ندارد.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، با عنوان این مطلب که ۴۰ درصد موارد انتقال ویروس از طریق بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: نباید به خاطر یک سرفه و تب معمولی به بیمارستان بیاییم. باید در خانه ماند و استراحت کرد. زیرا، بیمارستان‌ها یکی از شایع‌ترین محل‌های انتقال عفونت تلقی می‌شوند و بنابراین، افرادی هستند که بدون کرونا به بیمارستان می آیند، اما با کرونا به خانه باز می‌گردند.

طبرسی ادامه داد: این ویروس خطرناک و کشنده است، بنابراین نباید آن را شوخی تلقی کرد و برای امور غیر ضروری از خانه خارج شد.


منبع: خبرگزاری مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: