« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ،خلق علائم راهنمایی در مورد ویروس کرونا؛ توصیه کرونایی جدی آقای استاندار به مردم؛حکم کرونایی یک قاضی به جای رفتن به حبس؛تولید روزانه 1000 عدد ماسک جهت توزیع بین مردم و هلال احمری‌ها کنار مردم در مقابل کرونا از مهمترین اخبار روز دوشنبه کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در پی بحران دنیاگیری بیماری کروناویروس در نقاط مختلف جهان، دنیاگیری کروناویروس در ایران رسماً در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تأیید شد.

هرچند پیش از این نیز موارد مشکوک به بیماری کووید-۱۹ در ایران گزارش شده بود ولی مقامات وزارت بهداشت ایران تمام آن‌ها را رد کرده بودند.

روز چهارشنبه ۱۴ اسفند حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفت، شیوع ویروس جدید کرونا تقریباً تمامی استان‌های کشور را دربرگرفته است.

به گفته روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تا ظهر ۲۶ اسفند تعداد ۱۴۹۹۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۸۵۳ نفر جان باخته‌اند و همچنین ۴۹۹۶ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

بر همین اساس و در ادامه چند خبر کرونایی از استان کهگیلویه و بویراحمد را در ادامه خواهیم آورد:


مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲ نفر رسید
آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 32 نفر رسید  سخنگوی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به نقل از دکتر جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 5 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شد.

معلم خوش ذوق گچسارانی علائم راهنمایی در مورد ویروس کرونا خلق کرده است

رئیس آموزش وپرورش گچساران گفت: فاطمه وادی زاده معاون پرورشی دبیرستان شاهداهل بیت در گچساران برای توجه وجلب نظر بیشتر برای پیشگیری از ویروس کرونا نشانه های راهنمایی شبیه علائم راهنمایی ورانندگی خلق کرده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد،ایوب مقیمی گفت: وی که دارای 16سال سابقه ومعاون پرورشی است وبا ابتکاری جالب شبیه سازی با علائم راهنمایی ورانندگی کرده است.

وی گفت:تهیه جدول کلمات با عنوان کرونا توسط جهانبخش عبدی طراحی وبازی مارپله با موضوع کرونا توسط خانم فاطمه اله کرم پور 2فرهنگی گچسارانی از دیگر ابتکارات برای فرهنگیان ودانش آموزان است.

خانم  فاطمه وادی زاده هم گفت: این فعالیت را برای ارائه هشدار به همشهریان جهت جلوگیری از سفر وماندن در خانه انجام دادم.

وی گفت: این علائم با محتوای جاده ویروس دارد به سفر یعنی خطر-ویروس را باخود نبریم وتوصیه های عمومی وغلبه بر استرس کرونا تهیه شده است.


از اقوام و بستگان خود بخواهید در این شرایط بە استان سفر نکنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری مردم استان در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و ماندن در خانه های خود، گفت: انتظار می رود مردم اگر قوم یا بستگانی در خارج از استان دارند که در این ایام می خواهند وارد کهگیلویه و بویراحمد شوند از آنها بخواهند که تا پایان تعطیلات نوروزی در خانه های خود بمانند و به اینجا سفر نکنند تا انتقال دهنده این ویروس به مردم نباشند.

کلانتری با اشاره به اینکه برای مقابله با این ویروس از ظرفیت افراد مرجع، هنرمندان، علما و ... استفاده کردیم تا بازگشت افراد به استان را به تعویق بیاندازیم، بیان کرد: از کمک و همراهی طیف وسیع اصناف و بازاریان که به صورت داوطلبانه و در راستای حفظ سلامتی مردم مغازه های خود را تعطیل کردند، تشکر و قدردانی می کنیم و امید است سایر عزیزانی که امکان رعایت پروتکل بهداشتی در محیط کاری آنها وجود ندارد نیز این حرکت را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: اصنافی از جمله قصابان، صنف فروشندگان میوه و تره بار، نانوایی ها و.. که وجود آنها ضرورت دارد نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی بیش از پیش توجه و اقدام کنند و روزانه عملیات گندزدایی محیط کاری را انجام داده و کارکنان این مراکز باید به پوشش بهداشتی مجهز باشند


یک قاضی سارقی را با صدور حکمی جالب مجازات کرد

در اقدامی جالب توسط یک قاضی روحانی در منطقه چاروسا در استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور رای سارقی را به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی محکوم کرد.

صادق انصاری‌پور دادرس دادگستری چاروسا در خصوص این اقدام عنوان کرد: یکی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداقلی از مجازات حبس مگر در موارد ضروری است.

انصاری پور بیان کرد: در ماه‌های گذشته سارقی اقدام به سرقت دو راس گوسفند می‌کند که پس از صدور حکم به دو سال حبس و ده ضربه شلاق محکوم می‌شود.

او افزود: در همین زمینه با در نظر گرفتن مراتب قانونی با رعایت قانون متهم مکلف شد اقلام بهداشتی و دستکش و مواد شوینده و ضدعفونی در اختیار مددجویان کمیته امداد و افراد بی بضاعت و بیماری‌های خاص قرار دهد و بین آن‌ها تقسیم نماید.


تولید روزانه 1000 عدد ماسک جهت توزیع بین مردم
به همت جمعی از جوانان کانون هم اندیشی جوانان انقلابی شهرستان لنده و با همکاری بنیاد علوی روزانه 1000 عدد ماسک تولید شده است.

گفته می شود این ماسک ها پس از ضدعفونی و بسته بندی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده بین مردم توزیع خواهند شد.


هلال احمری‌ها کنار مردم در مقابل کرونا
نیروهای امدادی هلال احمر در پست غربالگری ورودی ایدنک و همچنین اطلاع رسانی نکات بهداشتی و ایمنی بوسیله آمبولانس در شهر لنده و حومه به کمک دستگاه سلامت شهرستان لنده شتافتند.

اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان لنده در فعالیت‌های انسان‌دوستانه همیشه پیش قدم بوده و به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که در حوادث و رخدادها می‌توانند به همشهریان کمک کرده و یاری رسان آنها باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: