« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
ایران
یک نماینده مجلس گفت: برخی از مسئولان تمارض به بیماری کرونا می‌کنند و می‌گویند که کرونا گرفتند اما بعد از دو سه روز اعلام می‌کنند تست‌شان منفی بوده که این حرکت غیرمسئولانه است. کسی که چنین رفتاری را انجام می‌دهد قطعاً صلاحیت ماندن در مسئولیت را ندارد.
 ایلنا: یک نماینده مجلس گفت: برخی از مسئولان تمارض به بیماری کرونا می‌کنند و می‌گویند که کرونا گرفتند اما بعد از دو سه روز اعلام می‌کنند تست‌شان منفی بوده که این حرکت غیرمسئولانه است. کسی که چنین رفتاری را انجام می‌دهد قطعاً صلاحیت ماندن در مسئولیت را ندارد.

جلال میرزایی درباره این‌که مطرح می‌شود کرونا ویروس یک سلاح برای ترور بیولوژیکی است، گفت: کسانی که تخصص دارند باید در این زمینه صحبت کنند. یک زمانی نشانه و یا علامتی را می‌یابیم که وجود چنین مسئله‌ای را اثبات می‌کند اما یک زمانی است چیزی برای اثبات نداریم، این‌که کرونا ویروس یک سلاح برای ترور بیولوژیکی است یا خیر؟ باید در آزمایشگاه‌ها توسط محققان انجام‌ شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات صورت گرفته مانند منع رفت‌وآمد به شهرها و یا تعطیلی برخی از بخش‌ها، بیان کرد: امروز در کشور شاهد هستیم که تعطیلی‌هایی اتفاق افتاده؛ درست است بسیاری از کشورها این کار را انجام دادند اما کشور چین که نشانه‌ها و شیوع از آنجا شروع شد یک استانش را تعطیل کرد، اینکه بیاییم کل کشور را تعطیل کنیم درست نیست.

وی ادامه داد: امروز یک مسابقه‌ای در کشور راه افتاده به اسم آمار دادن. شاهد هستیم هر روز استان‌ها آماری می‌دهند و هر استانداری برای خودش ورود و خروج را ممنوع می‌کند به نظر من این کارها درست نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که آنچه که باید انجام دهیم بررسی ابعاد بیماری است، گفت: شاید در هفته بالای ۲۰۰ نفر بیمار سرطانی جان خودشان را از دست می‌دهند و آنفولانزا همین تعداد افراد را کشت اما امروز خودمان را درگیر کردیم.

وی یادآور شد: در آنفولانزا هم همین اتفاق می‌افتد و گروه‌های آسیب‌پذیر و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند درگیر این بیماری می‌شوند؛ اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که امروز آمار بیماری کرونا بیشتر دیده می‌شود.

میرزایی با بیان این‌که کرونا امروز به اقتصاد ما ضربه زده است، گفت: فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است و این بسیار بد است؛ هشدار می‌دهم اگر کاری نکنیم قطعا سال آینده مشکل پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: به جای اینکه بیاییم جلو رفت و آمدها را بگیریم باید در مبادی ورودی و خروجی مانند ترمینال‌ها و یا فرودگاه‌ها با دستگاه‌هایی که وارد کشور شده‌اند افراد مشکوک و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند را شناسایی و قرنطینه کنیم و تردد را به حالت عادی برگردانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا قرنطینه قم می‌توانست از شیوع بیماری جلوگیری کند، عنوان کرد: قرنطینه قم را قبول ندارم چراکه شیوع این بیماری با قرنطینه متوقف نمی‌شود.
وی ادامه داد: در کشور به جای برطرف کردن مشکل و پیگیری؛ مدام روی مسئله‌ای انگشت می‌گذاریم که اصلاً ربطی ندارد و کمکی به حل مسئله نمی‌کند. سیاستمداری که در این مواقع باید سکوت کند و حرفی نزند امروز گیر می‌دهد! درصورتی که نه تخصصش را دارد نه در جایگاهی علمی قرار دارد که درباره این موضوع صحبت کند.

وی ادامه داد: عده‌ای در قم کرونا گرفتند قبول، در گیلان چه‌طور این بیماری شیوع پیدا کرد؟ یا در سایر استان‌ها ریشه‌اش از کجاست؟ این بیماری مانند آنفولانزا می‌ماند؛ آیا برای شیوع این بیماری می‌توانیم کسی را مقصر بدانیم؟

میرزایی با بیان این‌که امروز مسئولان به جای این‌که به فکر مردم باشند، تمارض به برخی از کارها می‌کنند، عنوان کرد: مشکل دیگری که وجود دارد این است که برخی از مسئولان تمارض به بیماری کرونا می‌کنند و می‌گویند که کرونا گرفتند بعد از دو سه روز اعلام می‌کنند تست‌شان منفی بوده که این حرکت غیرمسئولانه است.

وی ادامه داد: سوال اینجاست چرا مسئولان این کار را انجام می‌دهند؟ کسی که چنین رفتاری را انجام می‌دهد قطعاً صلاحیت ماندن در مسئولیت را ندارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک فرد عادی که کرونا بگیرد، اگر منعکس شود تاثیراتی بر اقتصاد و اجتماع ندارد اما مدیر و مسئولی که اعلام می‌کند؛ قطعاً تاثیراتی بر تمام ابعاد جامعه دارد و جالب است این افراد در مدیریت‌شان هم همین‌گونه عمل می‌کنند.

وی با بیان این‌که با مسئولانی که برای جلب توجه دست به هر کاری می‌زنند باید برخورد شود، گفت: مدیر باید اگر شرایط سختی هم برایش به وجود می‌آید طوری وانمود کنند مشکلی که پیش آمده بسیار پیش پا افتاده است و به جامعه روحیه مثبت تزریق کند نه اینکه با این کارها دست به جلب توجه بزند و بگوید که مریض است.

میرزایی با اشاره به تعطیلی کسب و کارها با شیوع بیماری کرونا گفت: با شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها خوابیده است، بسیاری از مناطق تجاری و توریستی تعطیل شدند؛ در صورتی که این مراکز امیدشان این بود که در این ایام سال بتوانند بخشی از هزینه‌هایی که در سال داشته‌اند را در بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز آمدیم به جای اینکه در ورودی و خروجی‌های مراکز خرید در دستگاه‌های کنترل بگذاریم و افراد مشکوک را شناسایی کنیم ورودی آن‌ها را بسته‌ایم و جلوی زندگی عادی را گرفته‌ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این تجهیزات از خارج وارد شده تا ما بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم و زندگی مردم عادی رواج پیدا کند نه اینکه از آن برای کنترل شدید و قرنطینه استفاده کنیم. معتقدم باید افراد مشکل‌دار قرنطینه شوند و بقیه به زندگی عادی خودشان برگردند و به کسب و کارهایشان ادامه دهند.

وی با بیان این‌که نمی‌دانم این چه مسابقه‌ای است که بین مدیران برای جلب توجه به راه افتاده است که تازگی ندارد. مثلاً وقتی بحث اقتصاد مقاومتی می‌شود دستگاه‌ها و ادارات همه‌شان می‌آیند یک ستاد اقتصاد مقاومتی راه می‌اندازند اما دریغ از اینکه یک قدم برای اقتصاد بردارند و یا حتی زمانی که بحث پدافندغیرعامل می‌شود می‌آیند این بخش را راه می‌اندازند و در سخنرانی ها و موضع گیری‌هایشان دم به دقیقه راجع به این موضوع صحبت می‌کنند.

نماینده مردم ایلام گفت: معتقدم باید از تجارب دیگر کشورها استفاده کنیم می‌توانیم جامعه را رو به جلو ببریم و نباید هر مشکل کوچک را بزرگ کنیم جامعه را به عقب بازگردانیم.

برچسب ها: کرونا ، ایران ، قم ، آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین