« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
در آخرین نشست خبری فرماندار با خبرنگاران انجام شد:
در آخرین نشست خبری سال 1398 فرماندار لنده ضمن تجلیل از اصحاب رسانه در نشستی صمیمی به گپ و گفت با خبرنگاران پرداخت.
به گزارش به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛،ظهر  امروز و در آستانه سال نو ؛آخرین نشست خبری فرماندار شهرستان لنده با حضور معاون فرماندار، مسول حراست فرمانداری ؛ بخشداران مرکزی و موگرمون و خبرنگاران آوای رودکوف ؛فارس ؛خبر لنده ؛شبکه استانی دنا و تابناک در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.


نقش خبرنگاران درتوسعه همه جانبه جامعه انکار ناپذیر است
در ابتدای این نشست سید امین شفایی با بیان اینکه  نقش خبرنگاران درتوسعه همه جانبه جامعه انکار ناپذیر است اظهار داشت:نقدهای سازنده و همراه با ارائه راهکارهای خوب خبرنگاران و اصحاب رسانه  باعث شد تا در مسیر خدمت رسانی در طول یکسال گذشته کارهای خوبی شکل بگیرد.

معاون فرماندار لنده گفت:باتوجه به سوابق  و تجارب پرسنلی وسازمانی ام در حوزه عمرانی فرمانداری واطلاعاتی که ازسند توسعه شهرستان دراختیاردارم به لطف خداوندمتعال خدمات زیرساختی وزیربنایی که درسال ۹۸درشهرستان لنده افتتاح یادرحال اجراهستند به نسبت چند سال اخیر به لحاظ کمی و کیفی بی سابقه بوده و ازشماخبرنگاران منصف توقع داریم واقعیتها را دربحث خدمات شایسته نظام به مردم عزیز انعکاس دهید


جامعه بدون رسانه نشاط  و پویایی لازم را ندارد
موسی محتشم نیز در این نشست اظهار داشت:خبرنگاران با پیگیری مطالبات مردم و با انتقادهای سازنده از مسئولان، بستر لازم را برای توسعه شهرستان در زمینه های مختلف فراهم می نمایند.

بخشدار موگرمون گفت:جامعه بدون رسانه، اجتماع بدون روح و کالبدی است که نشاط و پویایی لازم را هرگز نخواهد داشت.


لزوم تعامل روسای دستگاه‌های اجرایی با خبرنگاران
مهدی فتاحی در این نشست با تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:خبرنگاران با قلم و اندیشه و خلاقیت خود در راستای اهداف نظام و توسعه مناطق اثر گذار هستند.

مسول حراست فرمانداری لنده افزود:حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای ارتقای جایگاه آنان و تعامل نهادها و دستگاههای مختلف برای بازتاب حقایق به مردم ، وظیفه ایست که باید همواره مدنظرقرار گیرد.


براي نيمه پر ليوان نیز  ارزشي قائل شویم
علی پرندوار نیز در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران شهرستان فارغ از مرزبندی های سیاسی همکاری و تعامل خوبی با دستگاههای اجرای دارندگفت:متاسفانه دولت در فضای رسانه ای مظلوم واقع شده و بسیاری گرفتار يک نگاه تک‌بعدي شده، نگاهي که تنها نيمه خالي ليوان را مي‌بيند و براي نيمه پر ليوان ارزشي قائل نيست.

بخشدار مرکزی لنده خطاب به اصحاب رسانه گفت:سیاهی نمایی نکنید؛در انتخاب تیترها دقت لازم را داشته باشید و نه بعنوان روابط عمومی بلکه بعنوان یک رسانه که چشم و گوش مردم هستید خدمات را انعکاس دهید.


به خبرنگاران به چشم همیار نگاه کنید
مدیر مسول پایگاه خبری آوای رودکوف دیگر مدعو این نشست نیز طی سخنانی ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به همه مسولان شهرستانی و استانی و آرزوی موفقیت روز افزون برای اصحاب رسانه در اقصی نقاط این کشور و عرض خسته نباشید به خبرنگاران فعال و زحمت کش آوای رودکوف در شهرهای مختلف استان و کشور گفت:بدون شک هر جامعه‌ای که خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم فعالی دارد می‌تواند با سرعت بیشتری پله‌های موفقیت را طی کند زیرا خبرنگاران هم توانمندیهای فراوانی دارند و هم از مشکلات آگاه هستند و می‌توانند برای حل آنها ارائه طریق نمایند.

فتاح بدری از مسولان خواست تا حضور خبرنگاران را غنیمت شمرده و به این قشر به چشم همیار ؛ همکار و فرصت انتقال پیشنهادات ؛ مطالبات و کاستی ها نگاه کنند.

وی افزود:توقع داریم از ورود خبرنگارانی که فاقد مجوز لازم هستند جلوی گیری شود که متاسفانه این روند چندان قابل توجه مسئولان نبوده و نیست و این گلایه مندی همواره بوده است.


انتخاب شهرستان لنده به عنوان پایلوت محرومیت زدایی از سوی بنیاد مستضعفان نشان از عمق محرومیت این شهرستان دارد.

سید خدادوست موسوی در جمع خبرنگاران شهرستان لنده با اشاره به رسالت خطیر اصحاب رسانه گفت؛ همراهی و همکاری یکسال گذشته مجموعه خبرنگاران با فرمانداری و دستگاه مختلف دولتی در نوع خود قابل تحسین است و انتظار میرود در آینده این ارتباط تداوم داشته باشد.
 
وی افزود:در طول یکسال گذشته مشکلات و چالش های زیادی در سطح ملی داشتیم که بحث  برجام و تحریم های ظالمانه از یک سو و حوادثی چون سیل و زلزله و وقایع آبانماه و بنزین و همچنین سقوط هواپیما و شهادت سردار سلیمانی و شهادت تعدادی از هموطنان در مراسم تشیع سردار سلیمانی چالش های زیادی برای دولت بهمراه داشت و امروز نیز بیماری کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و همه این عوامل بر حرکت رو به جلوی نظام تاثیر و هزینه های زیادی دربر داشت.
 
فرماندار موسوی خبرنگاری و کار رسانه ای  بسیار سخت توصیف کرد و گفت؛ شما قشر خبر نگاران  باید مشکلات ، انتقادات و چالش های جامعه را به مسئولان انتقال و از طرفی باید عملکرد دولت و نظام و حاکمیت را به مردم منتقل کنید که این کار ظرافت خاص خود را میخواهد.

موسوی یاداور شد؛ ارتباط خوب و موثر بین مجموعه دولت و خبرنگاران شهرستان وحود دارد و حتی نقدهای شما عزیزان را به جان میخریم چون اعتقاد داریم نقد بر روند روبه توسعه تاثیر مثبت دارد.

وی افزود؛ خبرنگاران با انتقادهای سازنده و نقدهای منصفانه می توانند باعث توسعه و پیشرفت منطقه خود شوند  ولی تخریب ره به جایی نمیبرد و باعث تشویش اذهان عمومی و اختلاف و فاصله میشود.
 
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: انتظار داریم تعامل بیشتری فی مابین مجموعه فرمانداری و مدیران با خبرنگاران ایجاد شود که البته در در این راستا ما نیز ضعف داریم که انشالله تلاش میشود مرتفع گردد.

موسوی بیان کرد؛ مشکلات و تحریم های موجود کشور  باعث چالش های اساسی در دولت شد و هزینه های بسیار سنگینی بر دولت و نظام تحمیل شد که لازمه آن صبر وبردباری است.
 
موسوی با اشاره به محرومیت این شهرستان گفت؛ ما یکی از مخروم ترین مناطق در حوزه مباحث عمرانی،اقتصادی هستیم و انتخاب شهرستان ما به عنوان پایلوت محرومیت زدایی از سوی بنیاد مستضعفان نشان از عمق محرومیت منطقه ماست.

وی افزود؛ با نگاهی به وضعیت فعلی شهرستان لنده می بینیم که حجم پروژه های در حال کار واقعا خوب و اعتبارات بسیاری در قسمت های مختلف جذب شد ولی اگر میبینیم که همچنان محرومیت وجود دارد دلیل بر عمق محرومیت است.
 

فرماندار لنده با اشاره به فعال بودن پروژه های زیادی در گوشه و کنار شهرستان گفت:بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه های برق، آب، گاز، راه، منابع طبیعی، مدارس و سایر حوزه ها در حال کار است که نمود و تاثیر گذاری این پروژه ها بعد از بهره برداری نمایان میشود.
 
فرماندار به پل تراپ به عنوان یکی از پروژه های مهم و تاثیر گذار در روند توسعه این منطقه گفت؛ این پروژه یکی از پروژه های تعطیل بود که روند پیشرفت آن شدت گرفت و روزهای پایانی این پروژه طی میشود.
 
وی به مشکلات و نارسایی های برقی در شهرستان لنده اشاره و گفت؛ در یک سال گذشته در خود شهر لنده و روستاها اقدمات بسیار و اعتبار زیادی صرف مرمت و بازسازی شبکه های داخلی شد و در بیرون از شهرستان شاهد احداث ایستگاه برق با اعتبار ی افزون بر ۹۰ میلیارد تومان هستین که مشکلات تاریخی برق این شهرستان را برای همیشه بر طرف خواهد کرد‌
 
فرماندار لنده گفت: تامین آب شهرستان، پروژه ملی فاضلاب شهری لنده ، پروژه گازرسانی به قیام و توابع آن، پروژه جاده لنده به تشان را از جمله دیگر پروژه های فعال عنوان که باعث شد لنده به کارگاه عمرانی تبدیل شود.
 
فرماندار موسوی خاطر نشان کرد؛ ۷ زمین چمن مصنوعی با مشارکت بنیاد و دولت در روستاهای مختلف در حال اجراست و اماکن ورزشی شهرستان نیز مجهز شدند.

موسوی گفت؛  جاده ی  بین مزارع برای بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع بین جاده ای با کمک بنیاد علوی احداث و با کمک این نهاد شاهد توسعه باغات مرکبات در شهرستان هستیم.اقدماتی که باعث رضایت مندی بخش اعظمی از مردم را فراهم آورد.

فرماندار لنده گفت؛ یکی از مهمترین مطالبات مردم لنده خروج از بن بست جاده ی است که در این راستا در سالهای گذشته جاده ی ارتباطی لتده به دهدشت از مسیر روستای تراب تعریف شد ولی روند پیشرفت کاری به کندی پیش میرفت که با
تخصیص اعتبار ۱۰میلیارد تومانی از سوی بنیاد علوی به این جاده قطعا شاهد روند بهتر کار خواهیم بود‌.
 
وی گفت: بحث عوارض بیمارستان و راه اندازی پایگاه اورژانس جاده ای  قیام و راه اندازی سه سایت مخابراتی با اعتبار هفت میلیارد تومانی و ارتقای بحث اینترنت شهرستان از ۳جی به ۴جی یک اقدام خوب است که بخشی انجام و بخشی بزودی عملیاتی میشود.
 
موسوی گفت؛ در کنار پروژهای عمرانی بزرگ کارهای از حمله آسفالت جاده لنده به ایدنک و زیر سازی معابر روستایی باعث شده است تا گام های مهمی در مسیر پیشرفت شهرستان برداشته شود.

وی با گلایه مندی از مدیرت شهری و خدمات دهی در سطح شهر لنده گفت؛ در حالی که بیرون از شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است و پروژه های عمرانی زیادی در حال اجراست ولی وضعیت خدمات دهی در سطح شهر رضایت مند نیست و انتظار داریم مجموعه شهری از ظرفیت و توان بنیادعلوی استفاده نماید.

موسوی در ادامه ضمن درخواست از مردم برای ماندن در خانه ها گفت:تلاش های خوبی در سطح شهرستان برای مقابله با کرونا شکل گرفته است  ولی قطعا مشارکت بیشتر مردم خصوصا در عدم تجمع در بازار باعث خواهدشد که مشکلات این حوزه کمتر شود.
 
موسوی در پایان گفت: خدمات دولت بخشی از خدمات نظام است و امیدواریم همه ما در تعالی خدمت به مردم همکاری و همراهی لازم را داشته  باشیم  و امیدواریم در سال جدید برای توسعه شهرستان گام های مهمی برداریم.
 

در ادامه این نشست خبری مجید مرادی از خبرنگاران شهرستان لنده به عنوان مشاوره رسانه ای فرماندار انتخاب و در پایان از خبرنگاران : شبکه دنا ؛ فارس؛خبر لنده؛تابناک؛تسنیم ؛ آوای رودکوف و همچنین از مجتبی محمدی مشاور جوانان فرماندار لنده تجلیل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: