« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷
به قلم اسدالله ربانی مهر:
سازمان ملل متحد تعطیل شد،لیگ برتر انگلیس و فرانسه تعطیل شد،ازوزیر و وکیل تا مردم عادی راهی بیمارستان شدند ،بورس سقوط کرد،سامسونگ و اپل تعطیل شدند و.... واین داستان تلخ این روزهای مردم صدهاکشور در نقاط مختلف کره زمین است که ویروس کرونا آنها را به این سختی و درد سر انداخته است ...
پایگاه خبری آوای رودکوف- اسدالله ربانی مهر:سازمان ملل متحد تعطیل شد،لیگ برتر انگلیس و فرانسه تعطیل شد،ازوزیر و وکیل تا مردم عادی راهی بیمارستان شدند ،بورس سقوط کرد،سامسونگ و اپل تعطیل شدند،فرودگاه و راه آهن تعطیل شد،مدارس و دانشگاههاتعطیل شد، همایش های بین المللی لغو شد، پلت ها با هم قطع رابطه کردندو.... واین داستان تلخ این روزهای مردم صدهاکشور در نقاط مختلف کره زمین است که ویروس کرونا آنها را به این سختی و درد سر انداخته است .

بشریت از گذشته تا امروز یک ضرب المثل معروف داشته که علم بهتر است یا ثروت،اما متاسفانه در چندین دهه اخیر  برای همگان وانمود شد که ثروت بهتر است و جهان به سمت سرمایه داری حرکت کرد و علم به نوعی به حاشیه رفت و همین باعث شد که روز به روز بشریت با همه پیشرفت های مادی که داشته اما از اخلاق ،معنویت و انسانیت فاصله بگیرد .

اما همین نگاه مادی گرایانه باعث شد که کشورها به فکر کشورگشایی باشند ،معادن فسفر،طلا و نفت باعث شد آمریکا به کشورهالشکرکشی کند،نگاه مادی باعث شد که تنها به کشورهایی در سازمان ملل حق وتو دهند که ثروت مادی بیشتری دارند  و در نهایت نگاه مادی و سرمایه داری باعث شد که بودجه کشورها به سمت بنگاههای سرمایه داری برود ، در حالی که باید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در اولویت باشند اما همین نگاه اشتباه باعث شدکه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به حاشیه برود و نسل جدید این برداشت را داشته باشد که در جامعه امروز ثروت حرف اول را می زند و علم جایگاه واقعی خود را از دست داده است .

اما خطا و اشتباه بشریت امروز و بعد از سال ها دارد تاوان این حرکت اشتباه را می دهد و امروز شاهد هستیم یک ویروس آمده و  به قولی کشور گشایی کرده و از سازمان ملل تا لیگ برتر انگلیس و فرانسه و میلیون ها کسب و کار راتعطیل کرد ،انسان ها از هم فاصله گرفتند و حتی سیمای ظاهری افراد عوض شد و خیابان ها و آزادراه ها خلوت شد و این همه ناتوانی در برابر یک ویروس نشانه کم توجهی به علم است و اینکه  ثروت  را اولویت قرار دادیم اما امروز ثروت توانایی حل این مشکل را ندارد.

امروز حل مشکل ویروس تنها با مراجعه به مراکز علمی و تحقیقاتی امکان پذیر است و بورس،باشگاههای فوتبال ،آسمانخراش ها،هتل هاو بنگاهها و کارتل های اقتصادی نمی توانند این مشکل بزرگ را حل کنند و این نتیجه سالها رفتار اشتباه ما در برخورد با علم و ثروت است .
در نهایت اینکه  چه خوب است که نگرش ها و نگاهها به جامعه پیرامون مان عوض شود و یکبار دیگر با تفکر بیشتر و عمیق تر و براساس تجربه دیروز و امروز از خود بپرسیم که راستی :علم بهتر است یا ثروت!!!؟؟؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: