« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت لنده؛
شاید خیلی از مردم کشورمان ندانند “گرگر” چیست و برخی ها هم که برای اولین بار این وسیله را می بینند غافل از خطراتی که دارد شاید مایل به تجربه آن باشند. وسیله ای که اهالی روستای محروم موگر سالهاست با آن آشنا و ترس استفاده از آن را همیشه به همراه دارند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در روستای موگر از توابع شهرستان لنده در کهگیلویه و بویراحمد مردم این روستا به‌ علت اینکه پل ارتباطی وجود ندارد، برای عبور از رودخانه چاره‌ای جزء استفاده از "گرگر” و تن دادن به دلهره قطع انگشتان خود را ندارند و با همه خطرات پیش رو اهالی روستا به‌ ناچار از این وسیله برای عبور و مرور از رودخانه مارون همیشه خروشان استفاده می‌کنند.

بنابراین گزارش در سال ۹۲ با هدف خروج از بن بست جاده ای موگر پروژه پل پیاده روی بر روی جنوبی تربن نقطه از رودخانه مارون تعریف و کلنگ‌زنی شد که بعد از گذشت سالها همچنان پایه های این پل نیمه کار مانده است و با همه وعده های داده شده در سالهای گذشته متاسفانه مردم این منطقه همچنان در بن بست جاده ای بسر می برند، بگونه ای که از ۲۰۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی به دلیل عدم انتقال محصولات هیچ استفاده ای نمی شود.

اما این روزها دوباره امید مردمان منطقه موگر زنده و اینبار منتظر تحقق مهمترین مطالبه خود از سوی بنیاد مستضعفان هستند.

در همین راستا مدیر ملی محرومیت زدایی این شهرستان در گفتگویی از تحقق مهمترین مطالبه مردم منطقه موگر خبرداد و گفت؛ یکی از مهم‌ترین اهدافی که بنیاد مستضعفان در مناطق محروم دارد فراهم کردن بستر لازم برای ورود مردم به انجام کارهای مشارکتی و پای کار بودن آن‌ها برای توسعه و آبادانی است.

نماینده بنیاد مستضعفان با اشاره به رودخانه خروشان مارون و مصائب و مشکلاتی که این رودخانه سالهاست برای مردم روستای موگر به وجود آورده است اظهار داشت؛ در بازرسی‌های به عمل آمده در منطقه موگر با توجه به محرومیت این روستا اگر چه ظرفیت بالای کشاوزی خوبی وجود دارد و ۲۰۰ هکتار اراضی می تواند موجب رونق کشاورزی شهرستان و حتی استان شود و مهمتر از همه این عوامل تحقق وصیت دانشجوی شهید والامقام هدایت اله طیب که آبادانی این روستا از آرزوهای ایشان بود، بنیاد مستضعفان برای ساخت پل ارتباطی در این منطقه اقدام خواهد کرد و امروز این خبر را می‌دهیم که پیرو تفاهم نامه ایجاد شده فی مابین بنیاد و راه شهرسازی به‌ زودی عملیات احداث این پل شروع می‌شود.

مهندس جعفری یاد آور شد؛ پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، از اهداف مهم و اولیه بنیاد مستضعفان توسعه و آبادانی مناطق محروم است که انشالله در آینده ی نزدیک شاهد شکوفایی روستای موگر با اتصال جاده ی ارتباطی و به تبع آن تسهیل کشاورزی در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی این منطقه خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اعتبار در نظر گرفته برای توسعه این پل و تبدیل آن از پل پیاده روی به پل ماشین رو، اظهار داشت؛ برآورد اولیه جهت تکمیل این پروژه یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان خواهد بود که ۹۰۰ میلیون سهم بنیاد مستضعفان تامین و منتظر اقدام فوری اداره کل راه شهرسازی استان در تامین سهم خود هستیم تا انشالله در سریعترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از این پروژه و خروج از بن بست تاریخی منطقه باشیم.

در ادامه تصاویری از این منطقه خواهید دید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: