« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
پایگاه خبری آوای رودکوف:شبکه ان بی سی نیوز به نقل از مقامات دولتی سابق و فعلی آمریکا گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با موضوع تلافی گسترده حمله به پایگاه های آمریکا در عراق که به گروه‌های مورد حمایت ایران نسبت داده شده، مخالفت کرده است.

به گزارش ایرنا؛ شبکه ان بی سی نیوز به نقل از مقامات دولتی سابق و فعلی آمریکا گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با موضوع تلافی گسترده حمله به پایگاه های آمریکا در عراق که به گروه‌های مورد حمایت ایران نسبت داده شده، مخالفت کرده است.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز، یک مقام سابق و چهارمقام فعلی آمریکایی گفته اند ترامپ هفته گذشته به مشاوران ارشد امنیت ملی خود گفته است که بخاطر همه گیری ویروس کرونا فکر می کند واکنش تلافی جویانه به حملات علیه آمریکا در عراق اقدام درستی نیست.

این شبکه به نقل از این مقامات مدعی شد: ترامپ ابراز نگرانی کرده که حمله به ایران در برهه کنونی با توجه به اینکه ایران و بقیه دنیا در حال مقابله با کووید ۱۹ هستند، وجهه آمریکا را بد جلوه می دهد.

به گفته این مقامات، اظهار نظر رئیس جمهوری آمریکا در جریان جلسه ای صورت گرفت که مشاوران وی از اقدام نظامی احتمالی برای حمله خبر داده بودند.

روز ۲۱ اسفند ماه (۱۱ مارس) گروه کتائب حزب الله عراق ۳۰ موشک به پایگاه التاجی محل استقرار نیروهای ائتلاف آمریکایی در شمال بغداد شلیک کرد که در پی آن دو نیروی آمریکایی و یک انگلیسی کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند. ارتش آمریکا روز بعد حملات هوایی را علیه مواضع نیروهای کتائب در نزدیکی بغداد انجام داد.

پس از آن دوباره گروه کتائب روز شنبه این هفته حمله گسترده تری را به پایگاه التاجی انجام داد و ۵۶ موشک به سمت این پایگاه شلیک کرد. ۲۵ موشک به پایگاه برخورد کردند و سه نیروی نظامی آمریکا و دو نیروی عراقی به شدت زخمی شدند. آمریکا معتقد است که هنوز حمله اخیر را تلافی نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین