« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
آوای رودکوف گزارش می کند:
امتحان يک سنت هميشگى و جاودانى الهى است كه امتحان كننده آن خداست، تمام جهان، صحنه آزمايش و تمام مردم حتى پیامبران نيز مورد امتحان قرار مى‌گيرند و سنتى است كه در تمام امت هاى پيشين نيز جارى بوده است...
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مسئله امتحان و آزمایش، از جمله مسائلی است که در قرآن مجید، روی آن، زیاد تکیه شده و مطالب مربوط به آن با تعبیرهای مختلف، مانند: «فتنه»، «بلاء»، «تمحیص»، «تمییز» و «امتحان» وارد شده است و با مراجعه به «المعجم المفهرس» از طریق این مواد، می توان به اهمیت و عنایت قرآن به موضوع امتحان و آزمایش پی برد.

آزمايش الهي در قرآن به دو صورت مطرح شده است: گاهی به صورت كلی و اين كه افراد در كشاكش زندگی، مورد آزمايش قرار مي‌گيرند و محک امتحان، راستگو را از دروغگو جدا می‌سازد، و گاهی ديگر، به صورت ملموس و عيني، و با تشريح سرگذشت امت‌های پيشين كه مورد آزمايش قرار گرفته‌اند و گروهی رفوزه و گروهی نيز پيروز شده‌اند.

امتحان و ابتلا یکی از سنتهای الهی در جهت رشد و تعالی انسان است. امتحان الهی حقیقت ایمان انسان را آشکار کرده و معیار پاداش و جزای انسان قرار می گیرد. علاوه بر این پیروزی در امتحان الهی موجب بهره مندی انسان از رحمت و مغفرت بی پایان الهی و افزایش ایمان و تربیت نفس او می شود.

امتحان يک سنت هميشگى و جاودانى الهى است كه امتحان كننده آن خداست، تمام جهان، صحنه آزمايش و تمام مردم حتى پیامبران نيز مورد امتحان قرار مى‌گيرند و سنتى است كه در تمام امت هاى پيشين نيز جارى بوده است.


امتحان سنت لاینقطع خداوند برای همه انسانها است
حجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: امتحان قانون و سنت لاینقطع و دائمی خداوند برای همه انسانها تلقی می شود.

وی، افزود: انسان همواره در میدان آزمون الهی قرار دارد و خداوند همه را بی استثناء امتحان می کند.

وی، بااستناد به آیه 2 سوره ملک (الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: خدایی که مرگ و زندگانی را آفرید که شما بندگان را بیازماید تا کدام نیکوکارتر و خلوص اعمالش بیشتر است و او مقتدر و بسیار آمرزنده است.

حجت‎الاسلام شربیانی، ویروس کرونا را یک آزمون الهی دانست و ادامه داد: می توان گفت ویروس کرونا هم یک آزمون الهی است، افرادی سوء استفاده کردند و با گرانفروشی و احتکار در این آزمون الهی خاضر شدند و بعضی ها با ارایه ماسک و دستکش الکل به مردم در این آزمون خضور یافتند و پرستارن نیز ایثارگری نمودند و به استقبال مرگ رفتند.

امام جمعه عجب‌شیر، یادآور شد: قانون و سنت الهی براین است همه را به امتحان می کشیم و دراین امتحان هیچکس استثناء نیست.

وی، افزود: افرادی با دیدن این صحنه ها به خدا روی آوردند و به دعا و نیایش و معنویات پرداختند و ایمان خودشان را تقویت نمودند.

حجت‌الاسلام شربیانی، ضمن بازگو نمودن توسل به ائمه اطهار در این آزمون الهی تاکید کرد: ویروس کرونا آزمون ویژه ای است، باید از این صحنه ها درس عبرت بگیریم و خدا را فراموش نکنیم به ائمه اطهار توسل کنیم.


با آزمون الهی همه درمی یابند که در مقابل سختی ها چه موقعیتی دارند!؟
حجت‌الاسلام صمد ناصری، امام جمعه خسروشهر در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: با آزمون الهی همه درمی یابند که در مقابل مشکلات و سختی ها و نعمت های الهی چه موقعیتی دارند!؟

وی، افزود: انسان وقتی از ویروس کوچک کرونا می ترسد، از عذاب الهی و جهنم خدا هم باید بترسد.

وی، ضمن بازگونمودن شرایط انسانها در آزمابش الهی بیان کرد: انسانها گاهی به صورت کلی و این که افراد در کشاکش زندگی، مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرند و محک امتحان، راستگو را از دروغگو جدا می‌سازد و گاهی دیگر، به صورت ملموس و عینی، و با تشریح سرگذشت امت‌های پیشین که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و گروهی رفوزه و گروهی نیز پیروز شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ ناصری، بااستناد به آیه 2 سوره عنکبوت(أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّوَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ) ادامه داد: در این آیه می خوانیم: آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان به خدا آورده‌ایم رهاشان کنند و هیچ امتحانشان نکنند؟

امام جمعه خسروشهر، یادآور شد: امتحانی مانند کرونا باید بدانیم که چگونه در جهان شیوع پیدا کرده و چقدر انسانها از این بیماری می ترسند!؟

وی، افزود: انسانها باید هم شکرگزار باشند و دعا کنند.
حجت‌الاسلام‌ ناصری، از پیروی و شکست امتحان شدگان گفت و تاکید کرد: امتحان شدگان، بندگان الهی هستند که از دوران بلوغ تا لحظه‌ مرگ در بوته آزمایش‌های مختلف قرار می‌گیرند و برخی پیروز و برخی دیگر با شکست از صحنه‌ امتحان خارج می‌شوند.

 امیرمسعود طایفه سلطانخانی/خبرنگار آوای رودکوف، آذربایجان شرقی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: