« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
آوای رودکوف گزارش می کند:
روغن پسته یکی از انواع روغن های گیاهی خوراکی است که از مغز پسته به دست می آید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،روغن پسته یکی از انواع روغن های گیاهی خوراکی است که از مغز پسته به دست می آید.

روغن پسته حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B6، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، پانوتنیک اسید، کولین، بتایین، فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، روی، مس، سدیم و سلنیوم است.

برای تهیه این روغن گیاهی باید مغز پسته را از پوستش جدا نموده، سپس پسته ها را با حرارت ملایم در تابه تفت داده تا مغز پسته ها کمی برشته شوند. مغزپسته را با کمک آسیاب، چندین بار اسیاب نموده تا حسابی له شوند. در این مرحله باید به آن مقدار خیلی کم آب ریخته و دوباره آن را آسیاب کنید تا حالت خمیری به خود گیرد و درنهایت خمیر بدست آمده را داخل پارچه تمیز گذاشته و با فشار آوردن به پارچه، روغن خالص پسته را گرفته می شود و قابل انتقال به ظرف است.

روغن پسته به رنگ زرد طلایی و یا زرد مایل به سبز است و دارای 20 درصد از انواع اسیدهای چرب مفید است.


روغن پسته یک مرطوب کننده مطلوب است
احمد بایبوردی، رئيس مرکز تحقيقات و آموزش كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان ‌شرقی اظهار کرد: در گفت و گو با خبرنگار آوای رودکوف، اطهار کرد: روغن پسته یک مرطوب کننده مطلوب بوده و به سرعت جذب می شود و حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و برای ماساژ صورت و بدن گزینه مناسبی است.

وی، افزود: اسیدهای چرب امگا6 روغن پسته اثر زخم های ناشی از اعمال جراحی را از بین برده و از چین و چروک دور چشم و صورت جلوگیری کرده و از همه مهم تر موها را شفاف می کند.

وی، ضمن بازگو نمودن تاثیر روغن پسته در افزایش رشد موی سر بیان کرد: روغن پسته به دلیل مقادیر بالای ویتامین E که دارد به جوان سازی پوست صورت کمک می کند، باعث تقویت و افزایش رشد موی سر شده و کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.

رئيس مرکز تحقيقات و آموزش كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان ‌شرقی، یادآور شد: اسید اولئیک موجود در روغن پسته به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و با آبرسانی به پوست به درمان خشکی پوست به ویژه در ناحیه زانو و آرنج کمک می کند.

بایبوردی، بااشاره به خاصیت روغن پسته در منظم کردن ضربان قلب اظهارکرد: یکی از خواص روغن پسته منظم کردن ضربان قلب است. روغن پسته می تواند به اکسیژن رسانی به بافت ها و سلول ها کمک زیادی بکند. روغن پسته اسید چرب مضر ندارد و بنابراین به کسانی که دچار بیماری های قلبی هستند، توصیه می کنیم از این روغن استفاده کنند.یکی دیگر از فواید روغن پسته وجود اسید چرب(امگا۳) در آن است که باعث کاهش احتمال حمله قلبی خواهد شد.همچنین این روغن گیاهی دارای اسید چرب (امگا۶) بوده و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

وی، افزود: مقادیر بالای کاروتنوئید های موجود در روغن پسته پوست صورت را از آسیب اشعه UV نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

بایبوردی، فسفر موجود در روغن پسته را در افزایش هوش و حافظه دخیل دانست و تاکید کرد: مصرف خوراکی روغن پسته نیز جنبه درمانی داشته و فسفر آن هوش و حافظه را افزایش و اسیدفولیک آن به رشد و تکامل سیستم عصبی جنین کمک می کند.


ویتامین C موجود در روغن پسته خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف، اظهاز کرد: مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در روغن پسته به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

جابر سلیمانی، افزود: اضافه کردن روغن پسته به رژیم غذایی می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و با کاهش جذب چربی در بدن باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

وی، از نقش روغن پسته در تغذیه موها گفت و بیان کرد: مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 و ویتامین E موجود در روغن پسته، مو ها را تغذیه کرده و به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی ، یادآور شد: روغن پسته به دلیل خواص ضدالتهابی و ضددرد طبیعی که دارد برای درمان درد بدن مفید است.

وی، ضمنن بازگو نمودن غنی بودن روغن پسته از آهن افزود: روغن پسته دارای مقدار زیادی آهن است و کسانیکه دچار فقر آهن هستند، می توانند از این روغن استفاده کنند.

سلیمانی، بااشاره به چگونگی تاثیر روغن پسته در افزایش رشد موی سر تاکید کرد: مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در روغن پسته به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد موی سر می شود.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی


صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: