« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
گیاهان دارویی؛
یکی دیگر از خواص فندق، جلوگیری از پیری زودرس و پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست به شمار می رود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:فندق به دلیل اینکه دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای است و نیز دارای مواد معدنی زیادی مانند کلسیم،‌ پتاسیم، فسفر،‌ منیزیوم، ‌سدیم و آهن است، غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود.

این دانه فندق سرشار از پروتئین و چربی های غیر اشباع مانند امگا6 و امگا9 به شمار می‌رود. غنی از انواع ویتامین مانند ویتامین E، ویتامین B6 و B1، و همینطور انواع مواد مغذی همچون تیامین، روی، مس، منگنز، فولات، منیزیم، فیبر و همینطور کربوهیدرات را شامل می شود.

فندق سرشار است از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و چربی‌های مفید. خواص فندق در حفظ و بهبود سلامتی نقش مهمی دارند؛ مثلا به کاهش چربی خون، تنظیم فشار خون، کاهش التهاب و بهبود سطح قند خون کمک می‌کند. البته فندق نیز مانند سایر آجیل‌ها می‌تواند در برخی از افراد موجب واکنش‌های آلرژیک (حساسیت‌زا) بشود. درکل باید گفت که فندق‌ها، بسیار خوشمزه و مقوی هستند و به‌سادگی می‌توانند در رژیم غذایی جایی برای خود دست‌وپا کنند.خواص فندق باعث کاهش نشانگرهای التهابی می‌شود و این تأثیر به‌خاطر وجود چربی‌های سالم است.


فندق یکی از بهترین غذاها به عنوان منبع ویتامین E است. 100 گرم فندق حاوی حدود 15 درصد از مصرف روزانه توصیه شده از ویتامین E است. دریافت مقدار کافی ویتامین E،از هر بیماری مرتبط با کم خونی جلوگیری می کند، زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد.

فندق حاوی اسیدهای الیئین است که نوعی از چربی های اشباع نشده هستند. اسید اولئیک می تواند به کاهش کلسترول LDL یا کلسترول بد کمک کند، همچنین توانایی حفظ و حتی افزایش میزان کلسترول HDL یا کلسترول خوب در بدن را نیز دارد.

فندق حاوی مقدار بسار زیادی از منیزیم، یک نوع از مواد معدنی است که برای تنظیم میزان کلسیم در بدن بسیار مفید است و در نتیجه، از داشتن کلسیم بیش از حد در بدن جلوگیری می کند. کلسیم در واقع برای بدن بسیار لازم و ضروری است، اما مقدار بیش از حد آن در بدن، باعث ضربان نامنظم قلب خواهد شد.وجود مقدار کافی کلسیم در بدن، قلب را آرام تر می کند.

منیزیم نقش مهمی در حفظ سطح مناسب کلسیم در بدن و سلول های بدن دارد. بنابراین، به انقباض عضلانی کمک می کند و از فشار بیش از حد در عضلات نیز جلوگیری می کند.این تاثیر باعث کاهش تنش عضلانی می شود و از خستگی عضلانی، اسپاسم، گرفتگی و درد جلوگیری می کند. همچنین مطالعات نشان می دهند که دوز مناسب منیزیم می تواند به تقویت عضلات کمک کند و مقدار مناسب منیزیم نیز می تواند سلامت استخوان شما را بهبود بخشد.


فندق حاوی مقادیر زیادی از منگنز است، منگنز برای بهبود تراکم استخوان مفید خواهد بود و همچنین در برابر بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان مبارزه می کند.

اسید اولئیک موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می‌ کند و اسید لینولئیک موجود در آن نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ ها دارد. روغن فندق حاوی مقادیر متنابهی از ویتامین E است که برایسلامت ماهیچه‌ های قلب و دیگر ماهیچه‌ های بدن ضروری است و در پیشگیری و ممانعت از ابتلا به سرطان نقش دارد.

فندق بسیار مفید برای کسانی که فعالیت های فکری دارند.
فندق دارای ارزش تغذیه‌ ای بسیار بالا و خواص متعدد است؛ به همین دلیل افرادی که فعالیت فکری زیاد دارند، فندق مصرف کنند. فندق حاوی چربی، کربوهیدرات، پروتئین و آب است. از سوی دیگر این آجیل خوشمزه مقادیری قابل توجهی ویتامین و املاح را در خود جای داده است.

یکی از خواص فندق، جلوگیری از پیری زودرس و پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست به شمار می رود. فندق دارای مقداری زیادی ویتامین A ،E است، هر دو این ویتامین ها به همراه مقدار زیادی آنتی اکسیدان سبب جلوگیری از پیری زودرس پوست خواهند شد.

ویتامین E موجود در فندق همراه با چربی آن، باعث آبرسانی بیشتر و بهتر به پوست میشود و همچنین لطافت و نرم شدن را برای پوست ایجاد می کند. فندق دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست در مقابل رادیکال های آزاد و اشعه UV، که برای پوست مضر و سرطانزا است، محافظت میکند. فندق عملکردی مانند کرم‌های ضد آفتاب دارد. می توان به جای کرم ضد آفتاب از روغن فندق استفاده کرد و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب، قطراتی از آن را روی سطح پوست مالید.

فندق اگر به مقدار کم خورده شود به هیچوجه مضر نیست ولی افراط در خوردن آن ایجاد نفخ و گاز شکم کرده و حالت تهوع تولید می‌کند. برای جلوگیری از این حالات، آنهایی‌ که سرد مزاج هستند باید فندق را با آب و عسل خورده و گرم مزاجان با سکنجبین بخورند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین