« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
پایگاه خبری آوای رودکوف:آمار بیمارن کرونایی در استان ۷۵۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده بوده به گونه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد جدید به تعداد بیماران اضافه شده است.

به گزارش تسنیم از یاسوج، بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، متولیان بهداشت و سلامت کهگیلویه و بویراحمد بویژه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی این استان شبانه روز پای کار بوده تا بلکه با همراهی و تعامل مردم و دیگر مسئولان شاهد شکست کرونا باشند.

هر چند به نسبت دیگر استان‌ها در زمینه افراد مبتلا به کووید 19 وضعیت بهتری داریم ولی این به معنای سفید بودن نبوده و آمارها نشان‌ می‌دهد شاهد روند صعودی شیب این بیماری هستیم و انتظار می‌رود مردم برای پیشگیری از هرگونه بحرانی احتمالی، نسبت به مقابله با این ویروس با «در خانه ماندن» اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در 24 ساعت گذشته از 155 نمونه ارسال شده به آزمایشگاه‌های تشخیصی، 16 مورد جدید شناسایی شده و در مجموع تعداد بیماران کرونایی به 140 نفر رسیده است.

 پرویز یزدان‌پناه با بیان اینکه بیماران جدید شناسایی شده وابستگی فامیلی با بیماران قبلی داشته‌ و هیچ مورد خوشه جدید بیماری دیده نشده است، افزود: تفکیک پراکنش جغرافیایی بیماران شناسایی شده در بویراحمد، کهگیلویه، و چرام به ترتیب 9، 5 و دو نفر است.

وی با تاکید بر اینکه بررسی‌های علمی نشان می‌دهد بیماریابی در شهرستان‌های مختلف استان فعال تر شده  و تعداد نمونه‌ها کافی است، عنوان کرد: روند ابتلا به کرونا در جهان و نیز ایران سیر صعودی بالایی دارد که انتظار می‌رود مردم در تعطیلات چند روز آینده  جز در مواردی که ضرورت بالایی دارند از منزل خارج نشوند.

یزدان‌پناه گفت: انتظار می‌رود مردم برای آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه 4030 تماس بگیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: