« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
لنده
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده از امکان نمونه گیری از موارد مشکوک به کرونا در این شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ مهندس نورمحمد نعمتی با اشاره به اینکه عفونت کرونا با خیلی از عفونت‌های دیگر تنفسی اشتباه گرفته می‌شود، گفت: هیچ کس از روی علائم ظاهری بیماری نمی‌تواند بگوید که بیمار به آنفلوانزا، سرماخوردگی و یا کرونا مبتلا شده است؛ لذا آزمایش تنها راه قطعی است که مشخص می‌کند فرد به کرونا مبتلا شده یا نه.

 

وی با بیان اینکه تا تاریخ ۷ فروردین موارد مشکوک جهت نمونه گیری به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ارجاع داده می شدند اظهار داشت: خوش بختانه از تاریخ هشتم فروردین با پیگیری های انجام شده و فراهم کردن تجهیزات و نیروی آموزش دیده نمونه گیر امکان انجام آزمایش در شهرستان لنده وجود دارد.

 

 مهندس نعمتی با اشاره به اینکه تنها زمانی که مریض بدحال باشد آزمایش از او گرفته می‌شود، ادامه داد: این آزمایش مخصوص کسانی است که حال عمومی بدی دارند، معمولاً کسانی که مبتلا به این عفونت می‌شوند تا ۷ الی ۱۴ روز علائم کمی دارند و پس از آن علائم افزایش پیدا می‌کند؛ لذا علائم ویروس کرونا ممکن است در طول هفته اول یا دوم بعد از ورود ویروس به بدن به صورت خفیف خود را نشان دهد و بعد از آن تشدید پیدا می‌کند.

 

وی افزود: لذا همشهریان محترم در صورت داشتن علایم مرتبط با بیماری کووید ۱۹ از جمله تب بالا، سرفه خشک، درد، بیحالی کوفتگی بدن، تنگی نفس و... میتوانند به درمانگاه لنده مراجعه تا پس از بررسی اولیه توسط پزشک از آنها نمونه تهیه و جهت  آزمایش به ازمایشگاه ویروس شناسی انیستو پاستور تهران ارسال گردد.

 

وی یادآور شد: بعد  از مدت ۳ تا ۵ روز جواب آزمایش حصول می شود و فرد مشکوک طی این مدت باید خودقرنطینگی و رعایت نکات بهداشتی  را در دستور کار خود قرار دهد.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین