« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴
استاندار فارس، خبر داد:
استاندار استان فارس، گفت: تا کنون ردیابی ملخ صحرایی در ۲۱۱ هزار هکتار ازمزارع استان فارس انجام و برای رفع آفت اقدام شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، عنایت الله رحیمی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها در امسال هجوم ملخ بسیار گسترده‌تر از پارسال است، تصریح کرد: امسال تاکنون ۲۸ میلیارد ریال اعتبار استانی برای مبارزه با این آفت مصوب شده است.

به گفته استاندار استان فارس، روز جمعه دوم اسفندماه اولین دسته‌های ملخ‌های صحرایی به شهرستان‌های جنوبی استان فارس حمله کردند که تا کنون ردیابی ملخ صحرایی در ۲۱۱ هزار هکتار از اراضی استان فارس انجام و درجهت رفع آفت اقدام شده است.

رحیمی ابراز کرد: امکانات جهاد کشاورزی به تنهایی پاسخگوی مبارزه با ملخ صحرایی نیست از این رو همه دستگاه‌های وابسته به جهاد کشاورزی و حتی سایر دستگاه‌های اجرایی موظف شدند در این امر همکاری لازم را داشته باشند.

وی به الزام استفاده از وسایل اطفای حریق (روت فایر) اداره منابع طبیعی و تانکر‌های آب امور عشایر درصورت نیاز برای مبارزه و موتور سیکلت‌های بلااستفاده به منظور ردیابی ملخ در مناطق صعب العبور نیز اشاره کرد.

استاندار استان فارس افزود: دستگاه‌های اجرایی عمرانی مثل راه و شهرسازی و شهرداری‌هایی که در حوزه تهدیدات قرار دارند، موظف شده اند امکاناتشان را برای آماده سازی فرودگاه‌هایی که نیاز به کار عمرانی دارند تخصیص دهند و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز باید به منظور تامین سوخت تراکتور‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

رحیمی با اشاره به دو "آمادگاه مبارزه با ملخ" در شهرستان‌های لامرد و شیراز گفت: همه امکانات اعم از ماشین‌های شاسی دار و توربولاینر‌ها در این مکان‌ها متمرکز شده است و بیشترین پهپاد‌های سم پاش موجود در کشور به استان فارس تعلق دارد که به فراخور نیاز در اختیار شهرستان‌های مختلف قرار می‌گیرند.

وی افزود: تاکنون ملخ صحرایی در سطحی بیش از ۲۱۱ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی این استان ردیابی در ۵ هزار هکتار مبارزه شده است.

استاندار فارس گفت: ده شهرستان، درگیر هجوم ملخ هستند، که مبارزه با این آفت‌ها در شهرستان‌های مهر، لامرد، گراش، قیروکارزین، خنج، کازرون، فراشبند، ممسنی، فیروزآباد و لارستان انجام شده است و علاوه برشهرستان‌هایی که مورد هجوم ملخ قرار گرفتند پایش در سایر شهرستان‌ها به ویژه ۱۴ شهرستانی که سال گذشته دستجات ملخ مشاهده شده ادامه دارد و آمادگی لازم برای مبارزه با این آفت را داریم وی با بیان اینکه سم لازم برای مبارزه اولیه با ملخ صحرایی خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت، افزود: انتظار می‌رود نظیر سال گذشته کشاورزان عزیز با انسجام و عزم جدی از تمامی امکانات در اختیار به منظور مبارزه با ملخ صحرایی استفاده کنند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین