« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
در راستای مبارزه با ویروس کرونا:
محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان، دستگاه یو-وی گان پورتابل با قابلیت حمل آسان را طراحی و ساختند که با بهره گیری از آن می توان در کلیه سطوح و اجسام را از ویروس ها، باکتری ها و میکروارگانیزم های مضر پاکسازی نمود.
پایگاه خبری آوای رودکوف:عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ویژگی های ممتاز این دستگاه ضدعفونی کننده سبک و قابل حمل گفت: این دستگاه که مشخصات ظاهری آن مشابه با سشوارهای خانگی و حتی قابل طراحی با ابعاد بسیار کمتر است، با توان 6 وات و امکان تغییر آن ساخته شده و از قابلیت تنظیم به توان های پایین تر نیز برخوردار می باشد.

دکتر مهدی کاروان افزود: دستگاه یو-وی گان پورتابل ساخته شده توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان پس از مجاورت با سطح اجسام و بدون دخالت دست، به صورت هوشمند فعال می شود و با پرتودهی به اشیاء مقابل خود، اقدام به از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و میکروارگانیزم های مضر می نماید.


وی اضافه کرد: باطری قابل شارژ با عمر نسبتاً طولانی و امکان استفاده متعدد، وزن بسیارکم و سیستم هشدار دهنده صوتی و نوری به هنگام فعال شدن پرتوهای فرابنفش از دیگر ویژگی های دستگاه یو-وی گان پورتابل ضدعفونی کننده اجسام است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که این دستگاه به راحتی توسط شارژرهای معمولی تلفن های همراه 5 ولت و یا پورت USB تلویزیون و یا لپ تاپ قابل شارژ است، تصریح کرد: برخورداری از نمایشگر ظرفیت باقیمانده باطری، لنز تفرق نور یو-وی و بشقابک مقعر متمرکز کننده (منعطف با کاربرد) به منظور تغییرات در چگالی انرژی/توان تشعشع یافته به سطح، دیگر مشخصات ممتاز این دستگاه پرتابل است.

کاروان با اشاره به همکاری دانشجویان و دانش آموختگانی از دانشگاه صنعتی اصفهان در انجام این پروژه، افزود: آقایان علی اکبری دستگردی (دانشجوی مهندسی مکانیک) ، محمد مقصودی (دانشجوی مهندسی برق) و حسین کاروان (دانش آموخته مهندسی مواد) دانشگاه صنعتی اصفهان در انجام این طرح همکاری داشتند.

وی در پایان اضافه کرد: این طرح درحال ثبت در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی است و با توجه به انجام آزمایش های پایانی به منظور تثبیت توان غیرفعال سازی ویروس ها و باکتری ها و همچنین ایمنی پرتودهی آن، در آینده نزدیک به طور انبوه تولید و عرضه خواهد شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین