« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی:
فشار کاری از یک سو و احتمال سرایت بیماری کرونا از سوی دیگر در کنار اجبار برای پوشیدن لباس و ماسک که تنفس را با مشکل همراه می سازد ، حقیقتاً شرایط سختی را برای پرسنل بیمارستان پیش آورده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:کرونا کل دنیا را در بر گرفته است و روزهای کرونایی شهر فشار مضاعفی به پزشکان، پرستاران، خدمه، مسئولان آزمایشگاه و سایر بخش های درمانی وارد کرده است. حجم مراجعات گسترده بیماران در این روزها ، علاوه بر فشار جسمی ، فشار روانی فراوانی را به کادر درمان و پزشکی وارد می سازد و تحمل این فشار در چنین شرایط بحرانی بسیار سخت و دشوار است.

فشار کاری از یک سو و احتمال سرایت بیماری کرونا از سوی دیگر در کنار اجبار برای پوشیدن لباس و ماسک که تنفس را با مشکل همراه می سازد ، حقیقتاً شرایط سختی را برای پرسنل بیمارستان پیش آورده است. اما با این وجود در چنین شرایطی که گاهی اوقات فرصت نوشیدن یک لیوان چای یا صرف یک صبحانه چند دقیقه ای برای پرسنل وجود ندارد، پرسنل با سعه صدر و خویشتن داری در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی به بیماران و شهروندان هستند و در حالی که سایر کارکنان و معلمان با کاهش حجم کاری یا تعطیلی طولانی مواجه شده اند، این قشر باید بدون استراحت و بیشتر از گذشته به انجام وظایف محوله مشغول باشند و تعطیلات نوروزی آنها نیز لغو شد!

 
در چنین شرایطی که مشکلات فنی و کمبود برخی تجهیزات سختی کار را دوچندان کرده است و مشکل اساسی بیمارستان که همانا قدر نشناسی برخی شهروندان و توهین به پرسنل و بر هم زدن نظم عمومی بیمارستان به ویژه اورژانس، همچنان پا برجاست و حتی در این شرایط بحرانی هنوز شاهد بروز چنین رفتار های ناشایست از سوی برخی شهروندنما هستیم که فیلمبرداری ادامه سریال های مشروب خوری، رفتارهای پر خطر، بی احتیاطی و تصادف، خودکشی و ... در بیمارستان انجام می شود و تا زمان حضور نیروهای انتظامی و نظامی ادامه می یابد!

جا دارد در این شرایط خاص دادستان ها و ریاست دادگستری شهرستان ها ، فرماندهی نیروی انتظامی، فرمانداران و ائمه محترم جمعه و جماعات ، گام های اساسی برای حل این بحران بردارند تا در این شرایط خاص که پرستاران و پرسنل بخش های مختلف حتی البسه مناسب برای حفاظت از خویش ندارند، دستکم این اطمینان را داشته باشند که مسئولان شهرستان آنها را از گزند توهین ها و رفتار های غیر متمدنانه برخی شهروندان حفظ می کنند. استقرار یک یا دو نیروی مسلح در بیمارستان در این روزهای خاص علاوه بر کمک به نگهبانان بیمارستان در جلوگیری از مراجعات غیر ضروری و ملاقات ها ، می تواند در ایجاد نظم و شرایط روانی سالم به کادر درمان و پزشکی کمک کند. باور کنیم این خدمت به پرستاران و پرسنل کادر درمان و پزشکی از هر خدا قوت، لبخند، نوشتن پست تلگرامی و راه اندازی کمپین ، ارزشمند تر ، ماندگار تر و خداپسندانه تر است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین