« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
آوای رودکوف گزارش می کند:
جهش تولید از رونق تولید بسیار بزرگ‌تر است. رونق تولید به این معنی است که در مسیر افزایش تولید حرکت کنید، در حالیکه جهش تولید یعنی یک حرکت ناگهانی در افزایش تولید رخ بدهد که این امر نیازمند تغییراتی در سیاست‌های اقتصادی و تولیدی است‌.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، جهش تولید ارتباط مستقیم با اقتصاد دارد که این امر نشان از اهمیت و اولویت اقتصاد در شرایط کنونی است. جهش تولید در امتداد رونق تولید است.

جهش تولید از رونق تولید بسیار بزرگ‌تر است. رونق تولید به این معنی است که در مسیر افزایش تولید حرکت کنید، در حالیکه جهش تولید یعنی یک حرکت ناگهانی در افزایش تولید رخ بدهد که این امر نیازمند تغییراتی در سیاست‌های اقتصادی و تولیدی است‌.

تورم در این سالها به صورت افسارگسیخته ای در حال رشد است روی آوردن به سمت تولید می تواند از عمیق شدن رکود تورمی در کشور تا حد قابل توجهی جلوگیری کند، ضمن اینکه اهتمام جدی به تولید امکان تقویت صادرات غیر‌نفتی را افزایش و اختلال صادرات از مسیر کشورهای همسایه با هدف کمک به پوشش نیازهای ارزی کشور را ترمیم می کند.

موانعی از جمله سیاستگذاری های موازی، وجود قوانین ضدتولید، سنگ اندازی های نظام بانکی، مشکلات زیرساختی و ... نیز بر روی تولید در کشور اثر منفی دارد. در کنار این بیم ها جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه نیاز و تقاضای مردم تولید می‌شود ضروری به نظر می رسد.

با خرید کالای ایرانی جهش تولید حاصل می شود
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: ملت ایران باید بپذیرد که با خرید کالای ایرانی جهش تولید حاصل می شود.

وی، افزود: ابتدا باید اصلاح ساختار اقتصاد کشور بر اساس رقابت در دستور کار دولت قرار بگیرد تا در اقتصاد ملی رقابت شکل بگیرد و دستگاه و نهادهایی که خارج از رقابت در صحنه حضور دارند به سیستم رقابتی تن دهند یا خود را کنار بکشند. همه گره های اقتصادی وی، بیان کرد: در داخل کشور نوع تولیدات و خدمات ارائه ای می بایست به گونه ای باشد که بتواند در برابر واردات مقاومت کند، همچنین کیفیت قیمتی که در بخش های مختلف ارائه می شود هم باید به گونه ای باشد که مردم رغبت خود را به بهره برداری از منابع، خدمات و تولیدات خارجی از دست بدهند و به سمت و سوی بهره گیری از خدمات و تولیدات داخلی روی بیاورند.

امام جمعه شهرستان سراب، با اشاره به نقش دولتمردان برای جهش تولید یادآور شد: دولتمردان کمک به کیفیت سازی و قیمت مناسب جهش تولید قابل پیش بینی است.

وی، افزود: مشکلات اقتصادی وابسته است به اینکه خرید محصولات ایرانی باکیفیت فرهنگسازی شود.

حجت‌الاسلام اکرمی، ضمن بازگو نمودن نتیجه فرهنگ غلط خرید جنس خارجی تاکیدکرد: اگر فرهنگ غلط خرید جنس خارجی رواج داسته باشد، فرزندان این مملکت بیکار خواهند بود.
اقتصاد ما جنبه رقابتی ندارد.

حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: اقتصاد ما جنبه رقابتی ندارد و بر اساس مزیت های ملی و تخصص جامعه سازماندهی نشده است، به همین خاطر معطوف به سود نیست و نمی تواند به بالندگی برسد یا از سیستمی برخودار شود که مردم را به کار و تلاش بیشتر تشویق کند.

ایشان، ضمن بازگو نمودن لزوم مدیریتی جهادی به وسیله مسئولان برای جهش تولید افزود: برای جهش تولید هم باید موانعش برطرف شود و مدریتی جهادی به وسیله مسئولان مربوطه و مردم نیز در توان خود در این مدیریت شرکت نمایند.

وی، بیان کرد: در مورد اقتصاد بین الملل باید تولیداتی را در دستور کار قرار دهیم تا بخشی که قرار است صادر شود، در یک شکل رقابتی با سایر کشور ها در صحنه بین الملل حضور پیدا کند.

امام جمعه شهر بخشایش، یادآور شد: از قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری شود و برای تولید داخلی ارزش قائل شویم.

حجت‌الاسلام غفاری، از مایوس شدن دشمنان جمهوری اسلامی درپی جهش تولید گفت و تاکید کرد: اگر اقتصاد و جهش تولید در کشور اهمیت پیدا کند ار همه جهات کشور قوی می شود و دشمنان جمهوری اسلامی مایوس خواهند شد.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین