« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
به قلم محمدصادق علیپور(کریمی)؛
این فعال فضای مجازی در یاداشتی خطاب به مدیر کل منابع طبیعی و آبخیر داری استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن گلایه از قاچاق چوب ؛ خطر اتش سوزیهای تابستان را متذکر شد که در ادامه متن کامل این نامه و راهکارهای پیشنهادی وی آمده است.....
پایگاه خبری آوای رودکوف:محمدصادق علیپور:در یاداشتی با عنوان "میراث آیندگان،در تیررس اتش" خطاب به مهندس حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیر داری استان کهگیلویه وبویراحمد  نوشت:


پس از عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران زحمت کشتان.

خوشبختانه شرایط اب و هوایی مطلوب و دلخواه در چند سال گذشته(دوسال) موجب شد تا طبیعت زیبا و بکرمان به زیبایهای خود بیفزاید و به نوعی تنوع و فراوانی درختان، جلوه ای از خالق هستی را نقاشی کند.

در استان ما بجز سه شهرستان سردسیری(دنا،بویراحمد و مارگون )مابقی شهرستانها گرمسیری و خدا را شکر از تنوع گیاهی خاصی برخودارند.در مناطق سردسیری کمتر دیده می شود خشم ما انسانها انها به خاکسترتبدیل کند اما در مقابل در شهرستانهای کهگیلویه،لنده،بهمئی،چرام ،باشت وگچساران متاسفانه همه ساله و با اغاز فصل تابستان اتش خشم ماها(عمدا یا سهوا)میراث ایندگان را به نابودی فنا می کشاند و هیچ نیروی توان مقابله با ان ویرانی را ندارد.

و می طلبد امسال را با جدیت فراوان و تلاش همکاران شما کما فی سابق که کارنامه درخشانی را در عملکرد خود به یادگار گذاشته اند و از تخریب و قلع و قمع جنگلها و مراتع جلوگیری کردند پیگیری و در سرلوحه کاری خود قرار دهید.

اما در شهرستان لنده که حقیقا طبیعت بکر و دست نخورده اش گلستانی از طراوات را ترسیم کرده چندسالی است که با تصمیمات مدبرانه مدیران استانی و شهرستانی از قاچاق چوب و تخریب جنگلها تا حدودی جلوگیری شده است.

یکی از اقدامات زیبایشان نصب ابگرمن های خورشیدی در روستاهاست که با استقبال گرم مردم روبرو شده و به نوعی مردم معرفت و شناخت خود برای برقرارماندن مراتع نشان داده اند.

ولی باکمال تاسف اتش سوزهای دوسال گذشته و نابود شدن تنوع درختی،نگرانی های فراوانی را در فضای جامعه ایجاد کرده و با شنیدن اسم تابستان ناخوداگاه،کلمه اتش سوزی به ذهنمان خطور می کند.این اتش سوزی ها مشکلات عدیده ای را هم برای مردم و هم برای محیط بانان و جنگلبانان بوجود اورده است.درحقیقت باید شهرستان های گرمسیری از ابزار وامکانات مهار وخاموش کردن اتش برخودار باشندنه اینکه اتش چند روز ادامه داشته باشد تا ببینیم کی خاموش می شود.

چند نکته را لازم می دانم یاد اور شوم.

الف.تهیه و فراهم کردن امکانات و ابزار برای مواقع اتش سوزی
ب.برخود قاطع و بدون ملاحظه با خاطیان و بنود خط قرمزی در این مسیر
پ.افزایش کادر و نیروهای زحمتکش و امداد رسان این اداره
ت.اختصاص بالگرد برای شهرستانهای گرمسیری همجوارهمانند(لنده و بهمئی)
ث.تشکیل ستادی در هر شهرستان از اجتماع نیروهای مردمی و دیگر ادارات برای مواقع اضطرار.
ج.افزایش نیروهای شهرستانهای گرمسیری و کاهش نیروهای سردسیری.

امیدوارم که با تدبیر و برنامه ریزی دقیق و سازنده از نابودی میراث ایندگان جلوگیری کرده و با کسانی که این ثروت خدادادی ومجانی را به فنا می برند برخورد قاطع و قانونی کرده و هیچ خط قرمزی را برای خود ترسیم نکنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: