« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گفت: یکی از مطالبات جدی در حوزه مشارکت‌های مردمی مجموعه آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی است که با اجرایی شدن سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی در استان تهران، گامی مهم برداشته شد و به زودی در سراسر کشور هم اتفاق خواهد افتاد.

مهراله رخشانی‌مهر امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی استان تهران، اظهار داشت: طراحی سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی کار بسیار مهمی بود که توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران پیگیری شد و به نتیجه رسید.

وی  با اشاره به اقدامات مهمی که در سال ۱۳۹۸ در حوزه مدارس غیردولتی رخ داد، گفت: آیین نامه مدارس غیردولتی در سال گذشته توسط هیأت محترم وزیران به تصویب رسید و پس از آن نیز دستورالعمل اجرایی این آیین نامه تدوین و ابلاغ شد که یه اتفاق خوب و مهم در بخش غیردولتی و صدور مجوز این مدارس خواهد بود.

رخشانی مهر ادامه داد: تصویب و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل مدارس غیردولتی کار نوسازی مدارس را در رسیدگی به امور صدور و تمدید مجوز مدارس غیردولتی تسهیل کرده است که با راه‌اندازی این سامانه این امور بسیار روان‌تر پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید شرایط ایمن در مدارس دولتی و غیردولتی بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری در مجموعه وزارت آموزش و پرورش به صورت کامل اجرایی شود. در این راستا با استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ۵۰ هزار کلاس درس دولتی کشور، بخاری‌های غیراستاندارد برچیده شد و هم زمان نیز از مدارس غیردولتی خواستیم که سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد خود را اصلاح و انجام این امور را در دستور کار خود قرار دهند.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:‌ این سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی را تسریع می کند.  


«سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی» باعث رعایت عدالت و انصاف خواهد شد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی، اظهارداشت: حدود ۱۷ هزار مدرسه غیردولتی و ۳۰ هزار مرکز پیش دبستانی در سراسر کشور داریم که ۲۷۰۰ مدرسه غیردولتی در استان تهران واقع شده است.

مجتبی زینی‌وند افزود: براساس آیین نامه استقرار مدارس غیردولتی، موضوع بررسی استحکام و ایمنی بنا و میزان ظرفیت مدارس غیردولتی توسط ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور تعیین می‌شود که در این راه شرکای دیگر مانند شهرداری و نظام مهندسی نیز کمک می‌کنند.

زینی‌وند با تأکید بر اینکه سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی در تسهیل امور مرتبط با مدارس غیردولتی مفید فایده خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم این سامانه، رعایت عدالت و انصاف برای متقاضیان و جلوگیری از رانت خواهد بود که جا دارد از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران نهایت تشکر را داشته باشم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، با عنایت به اینکه تمامی فرایندها بر اساس زمان پیش بینی و تقسیم بندی شده است، متقاضیان و موسسان مدارس غیردولتی راهنمایی و چگونگی انجام درخواست‌ها نیز به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

«صدور مجوز مدارس غیردولتی» فقط از طریق سامانه امکانپذیر شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی، اظهار داشت: سامانه مذکور تمامی امور مرتبط با حوزه غیردولتی را به صورت غیرحضوری انجام می دهد و ویژگی دیگر این سامانه واگذاری بخش عمده‌ای از این فعالیت به دست مردم و بخش خصوصی خواهد بود که می‎تواند منشاء خدمات کیفی‌تر باشد.

علی شهری افزود: تسهیل در امور مرتبط با صدور مجوز مدارس غیردولتی در حوزه استان تهران به عنوان یکی از اصلی‌ترین موضوعات در تهیه و تدوین سامانه مذکور بوده است. همچنین با توجه به این که با شیوع ویروس کرونا برخی امور حضوری غیرقابل انجام شده است، سامانه غیر حضوری صدور مجوز مدارس غیردولتی پیگیری امور موسسان این مدارس را آسان و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر می‌کند.

شهری تصریح کرد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که از زمان ثبت درخواست موسسان در سامانه مذکور، پیامک روند رسیدگی به درخواست مورد نظر برای متقاضی ارسال می‌شود و این موضوع در راستای تکریم ارباب رجوع و عملیاتی شده فرایندها بسیار مفید و موثر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به برخی امور مرتبط با سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: جلب رضایت ارباب رجوع، کاهش تصدی‌گری، کاهش هزینه‌های عملیاتی، نوآوری در راستای ارتقای سلامت اداری، توسعه دولت الکترونیک و کاهش بروکراسی اداری از دیگر موارد بسیار با اهمیت در رونمایی از سامانه مذکور خواهد بود./ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: