« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
طنز نفتی به قلم وحید حاج سعیدی؛
یکی از عجیب ترین خبرهایی که در این چند روز خواندیم، خبر منفی شدن قیمت نفت در آمریکا بود! البته در ابتدا بنده گَمان یا گُمان بردم که این خبر هم مثل خبر نابودی کرونا به نقل از ترامپ یا خبر افزایش سرعت اینترنت توسط وزیر جوان یا عبور از رکود و برداشتن بالمره و یکجای تحریم ها و ...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:یکی از عجیب ترین خبرهایی که در این چند روز خواندیم، خبر منفی شدن قیمت نفت در آمریکا بود! البته در ابتدا بنده گَمان یا گُمان بردم که این خبر هم مثل خبر نابودی کرونا به نقل از ترامپ یا خبر افزایش سرعت اینترنت توسط وزیر جوان یا عبور از رکود و برداشتن بالمره و یکجای تحریم ها و ... جزو اخبار فیک است ولی بعد متوجه شدیم که خبر اصل است و مو لای درزش هم نمی رود! باور بفرمائید شما اگر از هر غول چراغ جادویی چنین درخواستی می کردید که قیمت نفت منفی شود، غول در نهایت شفقت و خونسردی چراغ جادو را از  پنها توی حلق تان فرو می کرد و شما را با این مدل آرزو کردن وسط بیابان تنها می گذاشت!

اما الان قیمت نفت به جایی رسیده که به قول عطار خدا بیامرز « که گفتی آتشی در نفت افتاد!» و اگر یک بشکه بخرید سه چهار تا بشکه به شما اشانتیون می دهند... تا جایی که پیشنهاد شده آمریکایی ها وزارت نفت شان را تعطیل کنند و یک کانال بزنند و دن برویلت وزیر انرژی آمریکا هم ادمین کانال باشد و همانجا نفت را به مشریان واقعی بفروشد!

بگذریم... با شنیدن این خبر من اول یاد آن بندگان خدایی افتادم که سه ماه تمام در صفا دشت با دست و قاشق چنگال تونل کندند تا بتوانند نفت خام از لوله های خط نفت تهران - تبریز استحصال کنند و در بازار بفروشند! یعنی اگر به جای استحصال نفت با شرکت های ترکیه ای و عزیزان تخلیه چاه فاضلاب هماهنگ می کردند، الان درآمدشان بهتر بود و پشت میله های زندان هم نبودند!

علی ای حال از آنجا که اقتصاد ما بر پایه نفت است و نفت خط قرمز عده ای محسوب می شود ، چند پیشنهاد تراریخته و ماریناد شده در راستای افزایش قیمت نفت ارائه می شود علی برکت الله:

الف) استفاده از تجارب صنعت خودروسازی: شما اگر نگاهی به قیمت محصولات خودرویی کشور بیاندازید ملاحظه می کنید که این صنعت همواره با رشد چشمگیر قیمت ها روبرو است و هیچگاه در بازار دچار رکود، خمودگی یا حتی خمیازه  نمی شود! فرقی هم نمی کند که قیمت جهانی فولاد، نفت، پلاستیک و سایر صنایع وابسته به صنعت خودروسازی در جهان بالا می رود یا پائین! چون در هر صورت قیمت خودرو در کشور بالا می رود و سیر صعودی دارد. نیم نگاهی به این صنعت از سوی کارشناسان نفتی و استفاده از تجارب گران سنگ شان می تواند تحولی شگرف در صنعت نفت ایجاد کند!

ب) استفاده از ظرفیت و تجارت محتکران: در این روزهای کرونایی که ملت در به در دنبال ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده بودند، عده ای چنان با مهارت و هنرمندی این ملزومات را احتکار کردند که قیمت ها تا چندین برابر قیمت واقعی رشد پیدا کرد. بعد آمریکایی ها ادعا می کنند جایی برای ذخیره نفت نداریم و قیمت نفت منفی شده است. چو بشنوی سخن محتکر مگو که خطاست/ تو احتکار شناس خطا اینجاست!

پ) استفاده از ظرفیت ها و ستون های نفتی سایر کشورها: افرادی مثل بابک زنجانی و امثالهم که از جیک و پیک داستان نفت – این ماده بد بود- سر در می آورند و خودشان یک پا مافیای نفتی هستند، می توانند با ارائه مشاوره های بو دار پرده از راز های نفتی بگشایند و قیمت نفت را به قیمت منطقی نزدیک کنند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: