« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
انصاف نیوز نوشت : پدر داماد احمدی نژاد مدعی است احمدی نژاد فعلا محبوب‌ترین چهره سیاسی جمهوری اسلامی است.

احمد خورشیدی پدر داماد محمود احمدی‌نژاد درباره سرنوشت سیاسی احمدی‌نژاد می‌گوید: آقای احمدی‌نژاد یک ظرفیت اجتماعی-سیاسی دارد و طبیعی است که مثل سایر شخصیت‌های سیاسی و بلکه بیشتر -چون بر اساس مطالعات میدانی و نظرسنجی‌های مختلف آقای احمدی نژاد فعلا محبوب‌ترین چهره سیاسی جمهوری اسلامی است- طبیعی است که برای آینده خود برنامه ریزی کرده باشد.در مجلس که ورود پیدا نکرد و من بعید می دانم که آقای احمدی نژاد برای آینده سیاسی خود و انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌ای نداشته باشد.

خورشیدی درباره سکوت احمدی نژاد درباره حوادث آبان و اصابت موشک به هواپیما می‌گوید: این شخصیت گاهی بنابر دلایلی جایی موضع مثبت یا منفی می‌گیرد و جایی معذوراتی دارد یا معادلاتی پیش روی اوست که ممکن است موضع نگیرد و بحث غریبی نیست و برای همه همینطور است. خیلی جاها این موضوع را می‌بینید. به طور مثال مگر آقای خاتمی همه‌جا موضع می‌گیرد؟ یا آقایان دیگر از جناح‌های مختلف؛ لذا آقای احمدی نژاد هم از این قاعده مستثنی نیست.

خورشیدی درباره اینکه چقدر احتمال وجود دارد که سکوت آقای احمدی نژاد نسبت به عملکرد روحانی باشد و وقتی در دولت بعد خودشان رئیس جمهور شوند جواب عملکرد روحانی را آن موقع بدهند گفت: شاید اینگونه باشد. اما آقای احمدی نژاد خصوصیات خاص خودش را دارد و گاهی وقت‌ها تقریبا مواضع و کارهایش آینده‌نگرانه است و به مقوله آینده نگری توجه زیادی دارد. ایشان نشان داده خیلی بیشتر از خیلی‌ها آینده نگر است و مثل بعضی اینگونه نیست که فقط چندقدم جلوتر را ببیند.

پدر داماد احمدی نژاد درباره علت کاهش سفرهای استانی احمدی نژاد در دولت دوم روحانی و نسبت به دولت اول او، گفت: من تقریبا می‌دانم که او ۶ تا ۷ ماه است که سفری نرفته است. احتمال می‌دهم یک علتش مسائل انتخابات مجلس باشد. بالاخره اگر آقای احمدی نژاد به سفر می‌رفت به نام کاندیداهایی نوشته می‌شد و ممکن بود له یا علیه کاندیدایی شمرده شود؛ ترجیح داد که در آن فضا خیلی دخالت نکند و دوستانی که می‌خواهند کاری انجام دهند، آن کار را انجام دهند. مثلا می‌دیدم بعضی از دوستان و کاندیداها می‌آمدند می‌گفتند که به آقای دکتر بگویید بیاید سخنرانی کند. اما آقای احمدی نژاد می‌گفت من برای این مسئله عذر دارم؛ فرض کنید در یک شهری دو الی سه نفر از دوستان ایشان کاندید می‌شدند، اگر آقای احمدی نژاد به آن شهر می‌رفت، به نفع کدام یک می شد؟ چه اتفاقی می‌افتاد؟ بنظر من کار عاقلانه‌ای کرد که جایی نرفت.

هنوز هم من نمی‌دانم که آیا امسال همین روش را اجرا خواهد کرد یا فعال‌تر خواهد شد؟ ولیاینطور بنظر می‌رسد که ایشان می‌خواهدحتما از ظرفیت خودش برای حل مشکلات کشور استفاده ‌کند و انشالله اگر زمینه باشد ایشان کاندید می‌شود و فکر می کنم این اتفاق بیافتد. اگر هم ما دنبال این باشیم که یک مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم، باید فضا را برای آدم‌هایی مثل آقای احمدی نژاد آماده کنیم که هم می‌توانند مشارکت را بالا ببرند و هم می‌توانند در این شرایط برای کشور کار کنند و بنظر من باید به این شکل باشد.

خورشیدی در پاسخ به این سوال که «کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ۹۶ با مخالفت رهبری روبرو شد و ایشان اعلام کردند که «به صلاح نیست شرکت کنید»؛ آیا آقای احمدی نژاد با رهبری دیداری داشته‌اند یا احتمال دارد که دیداری داشته باشند؟» گفت: خیلی صریح عرض کنم؛ هر کسی که می‌خواهد کنشگری در سطح قوای سه‌گانه و مخصوصا ریاست جمهوری داشته باشد، اصلا عقل نمی‌پذیرد که خودش را هماهنگ با رهبری نکند یا رضایت ایشان را کسب نکند. به طور قطع آقای احمدی نژاد هم حتما به فکر این موضوعات هست. اما اینکه این کار را کرده یا می‌خواهد انجام دهد، موفق بوده یا نبوده را من خبر ندارم؛ چون آقای دکتر هم گاهی اطلاعات و افکارش را خیلی بروز نمی‌دهد، حتی به نزدیکان خود. اما فکر می‌کنم اگر برای آمدن تصمیم بگیرد، قطعا این کار را می‌کند و سراغ این پروژه خواهد رفت.

خورشیدی درباره اینکه «باتوجه به تعارضات برخی طیف‌های سیاسی اصولگرا با احمدی نژاد آیا او برای ۱۴۰۰ امکان دارد با اصولگرایانی از جمله طیف پایداری رایزنی‌هایی کرده باشد، باتوجه به ترکیب مجلس فعلی که بخشی از منتخبان مدیران دوران حمدی نژاد بودند؟»، گفت: جبهه پایداری را نمی‌دانم اما فکر می‌کنم این مجلس با توجه به اینکه ۵۳ نفر از مدیران آقای دکتر احمدی نژاد از سطح وزیر، استاندار، فرماندار و… آمده‌اند و تجربه خیلی زیادی هم دارند، من فکر می‌کنم نقش آفرینی زیادی در مجلس داشته باشند و از آن طرف هم اینکه طیف پایداری یا جریان دیگری همراه شود یا خیر، در اینباره خیلی زود است که صحبتی انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: