« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
ماجرای فیش های حقوقی هنوز به اتمام نرسیده است و هر از گاهی انتشار این فیش ها در رسانه ها و فضای مجازی حاکی از آن است که فیش های نجومی از آنچه که در رسانه مشاهده می کنیم به ما نزدیک ترند! ..
  • پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:ماجرای فیش های حقوقی هنوز به اتمام نرسیده است و هر از گاهی انتشار این فیش ها در رسانه ها و فضای مجازی حاکی از آن است که فیش های نجومی  از آنچه که در رسانه مشاهده می کنیم به ما نزدیک ترند! البته همین که دوستان این ماجرا را گردن دولت های قبلی یا جناب «توماس نال» مبدع فتو شاپ نمی اندازند، جای شکرش باقی است!
حقیقت امر ما علی رغم تخصص و تجارب فراوانی که در علوم مختلف داریم و دوستان به ما لقب پدر گمانه زنی و حدسیات کشور را داده اند ولی باید اعتراف کنیم که در این مورد به خصوص از هر گونه اظهار نظر و گمانه زنی عاجزیم که چطور می شود یک مدیر در ماه برابر با حقوق چند ماه کارمندان یک اداره حقوق و دستمزد دریافت می کند ولی برای چندر غاز افزایش حقوق معلمان در قالب طرح رتبه بندی نزدیک به یک دهه باید منتظر ماند و دست آخر هم با یک بخشنامه محتویات سایر بخشنامه ها را در نفت کوره زدند و بیرون آوردند! تنها چیزی که به نظر بنده می رسد این است که احتمالاً در این سازمان ها مدیر مربوطه هر ماه به همکاران می گوید: «بچه ها یک بازی جدید ابداع کردم. من یک شماره حساب اعلام میکنم هر کس پول نریزه بازنده میشه. خواهشاً مسخره بازی در نیارین. بذارین قشنگ بازی کنیم! »

علی ای حال با وجود تلاش های گسترده در خصوص کاهش این فیش های حقوقی نا متعارف، به شیوه مالوف و رسم معهود سعی می کنیم با ارائه چند راهکار پیشگیرانه و هوادهی شده، راه را برای جلوگیری از اتفاقاتی از این دست سد کنیم علی برکت الله:

 آموزش از سنین کودکی: پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از برخی برداشت ها و پرداختی های نامتعارف و خارج از قاعده، از همان سنین کودکی در مهد های کودک ، همراه آموزش مفاهیمی نظیر آتش، اشیاء برنده و خطرناک، جیز و ... مفاهیمی نظیر اموال دیگران یا مال مردم هم آموزش داده شود تا اگر فردی در سنین بزرگسالی با گاو صندوق های بزرگ پر از پول نقد یا مقادیر معتنابهی چک پول مواجه شد در جریان باشد که این پول متعلق به ایشان نیست و به صورت غیر متعارف برداشت نکند!

حذف شورای رقابت: به نظر بعد از نقش کمرنگ شورای رقابت در کاهش قیمت ها و در عین حال نقش جدی و اثر گذار آن در بالا بردن قیمت ها، سایر ادارات هم برای خودشان به صورت خودجوش «شورای رقابت» یا «شورای چشم و هم چشمی» تشکیل داده اند و به صورت ادواری در حال بالابردن مبالغ ستون های فیش حقوقی خود هستند. به قول شاعر  «فیش دستمزد مرا آهسته بگشا ای نسیم . . .  در میان هر ستون یک پول گنده جا شده» پیگیری در خصوص حذف این شورا می تواند در به ساحل رساندن کشتی بحران زده فیش های حقوقی به ساحل ثبات موثر باشد.

تشکیل کمپین: در عصر حاضر یکی از کم هزینه ترین راهکار ها در مواجهه با مسائل مختلف اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی و .... تشکیل کمپین و حل مشکلات با پیژامه آلا پلنگی و از روی کاناپه است. این عزیزانی که ماشین ندارند ولی در کمپین «بین خطوط می رانم» شرکت می کنند و یا روزه نمی گیرند ولی در ماه مبارک دغدغه «ربنای شجریان» را دارند یک بار هم یک کمپین در خصوص حراست از بیت المال و مبارزه با فساد اقتصادی تشکیل دهند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: