« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
پایگاه خبری آوای رودکوف:رئیس‌جمهور گفت: آمریکا می‌داند که ایران در ماه‌های آینده بزودی به یک موفقیت می‌رسد و آن رفع تحریم تسلیحاتی است. آمریکا جدیداً از خواب غفلت بیدار شده است و از خروج از برجام پشیمان شده است زیرا بزودی تحریم تسلیحاتی برداشته می‌شود و اسرائیل و عربستان بزودی به ترامپ خواهند گفت که ما اشتباه کردیم از برجام خارج شدیم. برای آمریکا دیگر برجامی وجود ندارد.

به گزارش  مهر؛ رئیس‌جمهور گفت: اگر تحریم تسلیحاتی بخواهد برگردد پاسخ ما همانی است که من در نامه به سران ۱+۴ نوشتم که اگر چنین شود چه عواقب خطرناکی دارد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ما در آستانه ۱۸ اردیبهشت هستیم. این روز آغاز تحریم و فشار بی نظیر در تاریخ کشورها و ایران از سوی یک رژیم مستبد علیه ملت ایران است.

روحانی: آمریکا، توبه کند و به برجام برگردد

روحانی افزود: دو سال پیش در همین ایام برخلاف همه قوانین و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت رئیس جمهور آمریکا در یک نطقی صریحا از برجام خارج شد و این خروج را هم مکتوب کرد و این مکتوب را در برابر دوربین خبرنگارها قرار داد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر ما بخواهیم مرور چند دقیقه ای بکنیم در مساله فعالیت ایران در قبال توطئه هایی که در زمینه هسته ای بود، ما دو سال ۴ ماه با دنیا مذاکره کردیم یعنی از مهر ۹۲ مذاکره را شروع کردیم که اولین موج آن در نیویورک بود، و بعد ادامه پیدا کرد. در اواخر دی ماه ۹۴ این توافق اجرایی شد و دو سال و ۴ ماه به این توافق عمل شد.

وی افزود: در این دوسال و چهار ماه خیر و برکت فراوانی برای ما داشت که در تاریخ سیاسی ما کم نظیر بوده است. باز هم از تلاش های وزارت خارجه، سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع که در آن مقطع تلاش زیادی کردند تشکر می‌کنم. با این کار تمام قطعنامه های سازمان ملل کان لم یکن شد و پرونده PMD که می‌خواستند دهها سال ادامه دهند، بسته شد. حسابهای بانکی ما آزاد شد، تمام قطعاتی که در بندرها متوقف شده بود آزاد شد و بعد از توافق برجام در سال ۹۵ رشد اقتصادی بی نظیر در سطح جهانی بود.

روحانی تاکید کرد: تحمل این مساله برای مخالفین جمهوری اسلامی سخت و سنگین بود که یک کشور به تنهایی پای میز مذاکرات بنشیند و موانع را از جلوی پای ملت بردارد. عراق از سال ۱۹۹۱ تحریم شورای امنیت شد و تحت فصل ۷ رفت. ۲۰۰۳ که آمریکا این کشور را اشغال کرد این کشور تحت فصل هفت ماند، آمریکا دولتی را خودش در عراق تشکیل داد، قانون اساسی و مجلس را تعیین کرد اما بازهم تحریم باقی ماند. عراق هنوز هم از فصل هفت خارج نشده است.

وی ادامه داد: اما ما ظرف دوسال و چهار ماه، کشور را از تحت فصل ۷ خارج کنیم پس برجام افتخار سیاسی تاریخ ایران است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امریکا می‌داند که ایران در ماه‌های آینده بزودی به یک موفقیت می‌رسد و آن رفع تحریم تسلیحاتی است. آمریکا جدیدا از خواب غفلت بیدار شده است و از خروج از برجام پشیمان شده است زیرا بزودی تحریم تسلیحاتی برداشته می شود و اسرائیل و عربستان بزودی به ترامپ خواهند گفت که ما اشتباه کردیم از برجام خارج شدیم. برای آمریکا دیگر برجامی وجود ندارد.

روحانی گفت: اگر تحریم تسلیحاتی بخواهد برگردد پاسخ ما همانی است که من در نامه به سران ۱+۴ نوشتم که اگر چنین شود چه عواقب خطرناکی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین