« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱
آوای روکوف گزارش می کند:
حجت‌الاسلام اکرمی، روزه را برای صحّت بدن مفید دانست و تاکیدکرد: روزه از نظر مادّی و معنوی برای انسان مفید است و به طور کلی روزه را برای صحّت بدن و سلامی روح و جسم بسیار مفید می دانند.
پایگاه خبری  آوای رودکوف:روزه در اسلام یا صیام عملی است که انسان از اذان صبح تا اذان مغرب از چیزهایی که روزه را باطل می‌کند خودداری نماید.

روزه از آداب مذهبی است که برای معتقدان به عنوان وسیله‌ای برای تقرب به خداوند، آمادگی برای مراسم مذهبی، پالایش بدن در راستای درک امور معنوی، کفّاره تخطی از مقررات مذهبی، و عزاداری برای انسان‌های درگذشته کاربرد دارد. زیربنای همه این کاربردهای روزه، تمایل انسان به پدیدآوردن شرایط جسمی و روانی(اغلب از نوع زاهدانه) است که وسیله‌ای برای ارتباط میان بنده با خدای خود ایجاد می‌کنند و درنتیجه جایگاه نیازهای معنوی را اعتلاء بخشیده و خواسته‌های مادی را کوتاه می‌نمایند. افزایش اراده و کف نفس و نیز ایجاد حسّ شفقت نسبت به نیازمندان از ارزش‌های روزه به‌شمار می‌آیند. روزه ماه رمضان از ستون‌های دین اسلام شمرده می‌شود و بر همه مسلمانان بالغ، عاقل و سالم واجب است در این ماه روزه بگیرند.

این باور گسترده که روزه گرفتن بخصوص در ماه رمضان مناسب‌ترین راه برای پاک کردن گناهان است، باعث شده قوانین روزه هنوز به شکل محکمی رعایت شود.

هدف از روزه این است که انسان بااعتقاد شود
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف اظهار کرد: هدف از روزه این است که انسان باتقوا و بااعتقاد شود.

وی، افزود: اگر تقوا تثبیت شود، انسان اتصال یافته و برای 11 ماه شارژ می شود.
وی، بااستناد به آیه 183 سوره بقره(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید.

حجت السلام اکرمی، ادامه داد: اگر انسان 30 روز تمرین خوبی داشته باشد و مواظب زبان و دهان و چشم و گوش خود باشد، در این 30 روز تقوا نهادینه و تثبیت می شود.

امام جمعه شهرستان سراب، یادآور شد: در خطبه شعبانیه می خوانیم: گرسنه می مانید تا به یاد گرسنگی قیامت باشید. تشنه می شوید تا به یاد عطش و تشنگی روز قیامت باشید.

حجت‌الاسلام اکرمی، روزه را برای صحّت بدن مفید دانست و تاکیدکرد: روزه از نظر مادّی و معنوی برای انسان مفید است و به طور کلی روزه را برای صحّت بدن و سلامی روح و جسم بسیار مفید می دانند.

تقویت تقوای انسان، حدقل خیر و منفعت روزه است
حجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با آوای رودکوف اظهار کرد: حدقل خیر و منفعت روزه، تقویت تقوای انسان است که بالاترین دستاورد روزه تلقی می شود.

وی، روزه را سنت عمومی خداوند دانست و افزود: روزه سنت دائمی و عمومی خداوند و یک دستور لازم الاجرای خدایی و الهی است.

وی، بااستناد به آیه 184 سوره بقره (أَيَّامًا مَعْدُودَاتٍ ۚ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۚ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ ۖ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ ۚ وَأَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ ۖ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: چند روز معدودی را باید روزه بدارید! و هرکس از شما بیمار یا مسافر باشد تعدادی از روزهای دیگر را روزه بدارد و بر کسانی که روزه برای آنها طاقت‌فرساست؛ همچون بیماران مزمن، و پیرمردان و پیرزنان، لازم است کفّاره بدهند: مسکینی را اطعام کنند؛ و کسی که کارِ خیری انجام دهد، برای او بهتر است؛ و روزه داشتن برای شما بهتر است اگر بدانید!

حجت‎الاسلام شربیانی، ادامه داد: خدای متعال غنی مطلق و بی نیاز است و به روزه بندگان خود نیازی ندارد.

وی، بااشاره فرموده امام رضا(ع) افزود: ایشان می فرمایند: روزه بگیرید تا به یاد گرسنه ها باشید.
حجت‌الاسلام شربیانی، تاکید کرد: خداوند هیچ دستوری را صادر نمی کند، مگر در آن دستور مصلحتی باشد.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین