« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
آوای رودکوف گزارش می کند:
ماه رمضان فرصت مغتنمی است برای خودیابی‌، خودشناسی‌، خودسازی و تحول حال و به همان نسبت که به وابستگی و غرق شدن در مادیات انسان را از خود بیگانه می‌کند، عبادت و بندگی آدمی را به خویشتن باز می‌گرداند.
پایگاه خبری آوای رودکوف، ویژگی ماه رمضان و روزه در این ماه، مسئله تغییر و تحوّل و دگرگونی در انسان است. وقتی ماه رمضان شروع می‌شود، انسان یک تحول و دگرگونی را در ساحت‌های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی مشاهده می‌کند و ویژگی انسان، همین تحول، دگرگونی و کمال‌طلبی است که البته نیاز به آمادگی دارد.

ماه رمضان فرصت مغتنمی است برای خودیابی‌، خودشناسی‌، خودسازی و تحول حال و به همان نسبت که به وابستگی و غرق شدن در مادیات انسان را از خود بیگانه می‌کند، عبادت و بندگی آدمی را به خویشتن باز می‌گرداند.

انسان در ماه رمضان توفیق تحول پیدا می کند
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: انسان در رمضان تحولی پیدا می کند، اگر کارهای قبیحی قبل از رمضان انجام می داد، در ماه رمضان ترک می نماید و توفیق پیدا می کند این حال و هوا را حفظ کند.

وی، افزود: خداوند متعال روزه را واجب کزده است که انسان متحول شود.

وی، بااستناد به آیه 183 سوره بقره(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ) در این آیه می خوانیم: ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید.

حجت السلام اکرمی، ادامه داد: خدا می خواهد که انسان از غیرتقوا کوچ کند به طرف تقوا و دوری از گناه.

وی، بااشاره به فرمایش رسول اکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: روزه بگیرید و از ناسلامتی به سلامتی تحول پیدا کنید.

حجت‌الاسلام اکرمی، دعا و قرآن را نردبان تحول دانست و تاکیدکرد: ذکر و دعا و قرآن را نردبان تحول و پله ترقی می دانند و در ماه رمضان چنانچه انسان انس داشته باشد، تحول در انسان مشهود خواهد بود.

در ماه رمضان باید متوجه باشیم که در کجای عالم قرار گرفته ایم!؟
حجت‌الاسلام صمد ناصری، امام جمعه خسروشهر در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: در ماه رمضان باید متوجه باشیم که در کجای عالم قرار گرفته ایم و از لحظ زمانی، موقعیت زمانی ما چیست؟

وی، افزود: ماه رمضان به عنوان بهترین ماه سال ظرفیت های فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام‌ ناصری، ادامه داد: ماه رمضان در تحول معنوی انسان تاثیر دارد.

امام جمعه خسروشهر، یادآور شد: اگر توجه داشته باشیم که بنده خدا هستیم و خدا سرپرست و ولی ما محسوب می شود.

وی، بااشاره به فرموده حضرت محمد(ص) افزود: ایشان می فرمایند: هرکس خودش را شامل مغفرت الهی قرار ندهد، شقی است.

حجت‌الاسلام‌ ناصری، ضمن بازگو نمودن لزوم بیدار شدن از خواب غفلت تاکید کرد: باید متوجه باشیم و دراز خواب غفلت بیدار شویم، تحول معنوی را به خوبی احساس خواهیم کرد.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: