« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
آوای رودکوف گزارش می کند:
پیغمبراکرم(ص) می فرمایند: روزه براى من است و من پاداش آن را مى دهم....
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، دنیا مقدمه ای جهت رسیدن و تقرب به خداوند است و در آن وسایلی قرار دارد که تحقق این هدف را تسریع می بخشد. نزدیکی به خداوند امری است که یک شبه نمی توان به آن رسید بلکه نیازمند زمان و انجام اقداماتی است.

قرب به خدا یعنی بی پرده بودن. تقرّب به خدا یعنی انجام دادن فعلی که موجب رفع حجاب شود. تمام عباداتی را که انجام می دهیم باید به نیّت تقرّب به سوی او بوده باشد و گرنه آن عبادت باطل است و به پشیزی ارزش ندارد، گرچه پیکره عمل درشت و چشمگیر بوده باشد. قرب به خداوند، قرب مکانی و یا زمانی و یا سایر امور طبیعی نیست، چراکه خداوند محلّی ندارد تا انسان بدان محلّ نزدیک شود و در زمانی واقع نیست تا انسان بدان زمان خود را نزدیک نماید. مکان و زمان و سایر عوارض و جواهر، مخلوق و آفریده خدا هستند و در مشت قدرت وی قرار دارند.


ماه رمضان در وجود مسلمانان تقوا را پرورش می دهد
حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در گفت‌‌و گو با آوای رودکوف اظهار کرد: ماه رمضان در وجود مسلمانان تقوا را پرورش می دهد و در وجودمان به بار می نشیند و متوجه می شوم که متقین در جنات العیون هستند.

وی، افزود: روزه ماه مبارک رمضان همچون اعمال دیگر مسلمانان در شرع مقدس اسلام به طوزقطع دارای آثار و هدفی است که شرع مقدس برای مسلمانان واجب فرموده است که ما باید به آن عمل نماییم و عمل هر مسلمان اثری را درپی دارد و درواقع تقرب به درگاه الهی در اثر عمل محسوس است.

وی، با استناد به آیه 183سوره بقره(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ) بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید.

حجت‌الاسلام زمانی، ادامه داد: اثر ماه رمضان تقرب به درگاه الهی را تقوا به ما توصیه می نماید.
وی، بااشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: آنگاه که روزه مى‏ گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏ دار باشند، يعنى از گناهان پرهيز کند.

حجت‌الاسلام زمانی، تقوا را بهترین لباس معنوی هر مسلمان دانست و تاکید کرد: تقوا بهترین وسیله و لباس معنوی هر مسلمان مومن است که به درگاه خداوند نزدیک شود.

روزه فلسفه حیاتی انسان، یعنی قرب الهی است
حجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با آوای رودکوف اظهار کرد: روزه نوعی تمرین تهذیب، تزکیه نفس و راهی مناسب برای تحقق تسلط انسان بر نفس خویش و مبارزه با هوس های نفسانی است و عاملی مؤثر در تحقق بخشیدن به مهم ترین هدف و فلسفه حیاتی انسان، یعنی کمال و قرب الهی است.

وی، افزود: خداوند ماه رمضان وسیله ای برای مهمانی قرار داده است و ما را بر سر سفره خود دعوت نموده است.

وی، بااستناد به آیه 10 سوره روم(ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: آخر سرانجام کار آنان که بسیار به اعمال زشت و کردار بد پرداختند این شد که آیات خدا را تکذیب و تمسخر کردند، زیرا معصیت، دل را تاریک کند و چون بسیار شود به ظلمت کفر انجامد.

حجت‎الاسلام شربیانی، ادامه داد: خداوند متعال روزه را در ماه مبارک رمضان برای مومنان واجب دانسته است خودشان ا با آب توبه شستشو نمایند.

امام جمعه عجب‌شیر، ضمن بازگو نمودن اثرات روزه در رشد اخلاص یادآور شد: روزه برای ایجاد، پرورش و رشد اخلاص در انسان مؤثّر است؛ زیرا روزه با توجه به این که کفّ و خودداری است، یگانه عبادت مخفی است و تا خود شخص آن را بیان نکند کسی جز خداوند از آن آگاهی پیدا نمی کند.

وی، بااشاره فرموده پیغمبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: روزه براى من است و من پاداش آن را مى دهم.

حجت‌الاسلام شربیانی، روزه را نوعی یاد خداوند دانست و تاکید کرد: روزه نوعی یاد و ذکر عملی خداوند است و مسلّم است که یاد و ذکر الهی مایه آرامش دل ها است.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: