« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
به قلم :اسدالله ربانی مهر /مولف کتاب مدیریت علوی
جرج جرداق کسی بود که پس از شناخت امیرالمومنین (ع) کسی را شایسته نوشتن نیافت و پیشنهادها در مورد نگارش از شخصیت‌های دیگر را رد کرد و تا پایان عمر بر سر عقیده خود ایستاد....
پایگاه خبری آوای رودکوف- اسدالله ربانی مهر:سید محمد حسین بهجت تبریزی، موسوم به شهریار  عاشقانه وعارفانه، از سوز دل در وصف مولای مومنان چه زیبا می سراید:

«علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایه هما را

دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را

به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
چو علی گرفته باشد سر چشمه بقا را

مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ
به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را
 
برو ای گدای مسکین در خانه علی زن
که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را

نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را

هر چند مولای پرهیزگاران با ان همه بزرگی اما دراوج سادگی بود اما باورکنیم که ابعادشخصیت شان در واژه ها و جمله ها نمی گنجد همین چند کلام شعر  اما به هرحال  ،پرمعنا ودلنشین شهریار آبراهی بسیارزیبا از این اقیانوس معرفت است که  به خوبی به بسیاری از صفات و بزرگی های مولا علی (ع) اشاره کرد و همه شعر زیباست بالاخص آنجا که می سراید :
 نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت....

اما واقعیت این است که مولا علی(ع) تنها در دل یک گروه  و یا قشر خاص نفوذنکرد، اگر شهریار با دین وآیین خود این چنین در وصف مولا علی(ع)شعر می سراید در آن سو نیز جرج جرداق مسیحی را می بینیم که یک شیفته و عاشق واقعی مولای پرهیزگاران است و زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است .

جرج جرداق  کتاب های زیادی تالیف کرده است اما مهم ترین تالیفش درباره حضرت علی علیه السلام است که بخش درخشانی از زندگی جرج جرادق محسوب می شود، تالیف دایره المعارف «علی، صدای عدالت انسانی» در چند جلد بود. جرج جرداق به توصیه برادرش هرچه قدر از نهج البلاغه را که در توانش بود حفظ می‌کرد و در سن 13 سالگی بخش اعظم نهج البلاغه را حفظ بود. جرج جرداق کسی بود که پس از شناخت امیرالمومنین (ع) کسی را شایسته نوشتن نیافت و پیشنهادها در مورد نگارش از شخصیت‌های دیگر را رد کرد و تا پایان عمر بر سر عقیده خود ایستاد.

وهم این ها  تنها بخشی از بزرگی و عظمت آن مولا و مقتدا بود که هم شجاعت داشت، هم مهربان بود و هم  علم مدیریت و تعهد و  خدمت  به مردم  را با خود همراه داشت .

اما نکته آخر اینکه ما چقدر علی (ع)راشناخته ایم ، چقدر راه او را ادامه می دهیم ،چند بار کتاب زیبای نهج البلاغه این دریای بزرگ معرفت را خوانده ایم !!!

واقعیت این است که نسخه شفا بخش بسیاری از مشکلات ما نهج البلاغه است که در آن از مدیریت تا نظارت و  پاکدستی و بسیاری از مسایل حوزه مدیریتی در آن دیده شده است و بی شک این کتاب ارزشمند می تواند چراغ راه آینده جامعه بالاخص در حوزه مدیریت اسلامی باشد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: