« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
آوای رودکوف گزارش می کند:
حسن خلق و گشاده‌رویی از بارزترین صفاتی است كه در معاشرت‌های اجتماعی باعث نفوذ محبت شده و در تأثیر سخن اثری شگفت انگیز دارد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، خوش‌خلقی به معنای حسن خلق، نرم‌خویی، خوش‌سخنی، گشاده‌رویی و حسن معاشرت و برخورد پسندیده با دیگران است. دین مقدس اسلام، همواره پیروان خود را به نرمخویی و ملایمت در رفتار با دیگران دعوت می‌كند و آنان را از درشتی و تندخویی باز می‌دارد.

حسن خلق و گشاده‌رویی از بارزترین صفاتی است كه در معاشرت‌های اجتماعی باعث نفوذ محبت شده و در تأثیر سخن اثری شگفت انگیز دارد. به همین جهت خدای مهربان، پیامبران و سفیران خود را انسان‌هایی عطوف و نرمخو قرار داد تا بهتر بتوانند در مردم اثر گذارند و آنان را به سوی خود جذب نمایند. این مردان بزرگ برای تحقق بخشیدن به اهداف‌ الهی خود با برخورداری از حسن خلق و شرح صدر، چنان باملایمت و گشاده‌رویی با مردم روبرو می‌شدند كه نه تنها هر انسان حقیقت‌جویی را به آسانی شیفته خود می‌ساختند و او را از زلال هدایت سیراب می‌كردند بلكه گاهی دشمنان را نیز شرمنده و منقلب می‌كردند.


روزه داراران با حُسن خُلق می توانند خشم درون را مهار نمایند
حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: روزه داراران با حُسن خُلق و به کار بستن آموزه های ناب اسلام در حوزه اخلاق، می توانند خویشتن داری نموده و خشم درون را مهار نمایند و به یقین در صورت چنین عملکرد مثبت و شایسته ای مشکلات سخت را پشت سر گذاشته و به یک زندگی خوب و رضایت بخشی دست خواهند یافت.
وی، افزود: باید بیشتر تلاش نماییم به مضوعات اخلاقی در ماه رمضان بپردازیم.

حجت‌الاسلام محمدزاده، با استناد به آیه 4 سوره قلم(وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ) بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و در حقیقت تو به نیکو خلقی عظیم آراسته‌ای.

امام جمعه شبستر، یادآور شد: اسلام برای اخلاق نیک حدّ و مرزی نمی شناسد. اگر رفاه و آسایش، امنیت، شادی و نشاط، صداقت و راستی و...خوب است برای همه خوب است نه اینکه با عینک خودبینی، خود خواهانه خوبی ها را مخصوص خوددانسته و دیگران را در آن سهیم ندانیم.

وی، بااشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: اى مردم! هرکس اخلاق خود را در این ماه نیکو کند، از صراط، آسان بگذرد، آن روز که قدم‌ها، بر آن بلغزد. هرکس در این ماه کارهاى غلامان و مستخدمان خود را سبک گرداند، خدا در قیامت حساب او را آسان کند.

حجت‌الاسلام محمدزاده، ضمن بازگو نمودن توصیه ای به روزه داران تأکیدکرد: روزه دار، باید مراقب رفتار و کردارش باشد و به بهترین نحو، اخلاق خود را به نمایش بگذارد.


حُسن خُلق از امتیازات مومنان است
حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: حُسن خُلق از امتیازات مومنان است که انسان همیشه به آن نیاز دارد که با اخلاق حسنه و خوب انسانی با دیگران برخورد کند.

وی، بااستناد به آیه 159 سوره آل عمران(فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِک) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: رحمت خدا، تو را با خلق، مهربان و خوش خوی گردانید و اگر تندخو و سخت دل بودی؛ مردم از پیرامون تو متفرق می‏شدند». اگر نبی مکرم اسلام خشن، یا زود رنج بود؛ در ارتباط با اعراب که کمترین اطلاعی از نحوه مرآورده با دیگران نداشتند؛ با مشکل روبرو می شد. هر روز تعدادی از مردم از اطرافش دور می شدند و یا این که خودش از مردم و جامعه فاصله می گرفت و گوشه نشینی را انتخاب می کرد. حجت‌الاسلام غفاری، ادامه داد: به دستور خداوند قلبها در ماه رمضان ملیّن شده و عطوفت ها بیشتر می شود.
وی، بااشاره به فرموده حضرت محمد(ص) افزود: ایشان می فرمایند: هركس اخلاقش را در اين ماه، نيكو کند، در آن روز كه گام ها بر صراط مى لغزند، براى او وسيلۀ عبور از صراط خواهد بود.

امام جمعه شهر بخشایش، از تمرین ماه رمضان برای مسلمانان گفت و یادآور شد: ماه رمضان به مسلمانان تمرین می دهد که خلاق خود را اصلاح کنند و حُسن خُلق را رعایت نمایند.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: