« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
سرپرست معاونت آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:
سرپرست معاونت آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه فارس از استان‌های پیشتاز در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و ساخت پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری است گفت: آبخیزداری راه مؤثری برای مهار آب برای تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، خسرو شهبازی در بازدید از پروژه مشارکتی آبخیزداری کاریان لارستان با اشاره به جایگاه منابع طبیعی استان فارس در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: استان فارس در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری و نیز انجام پروژه های بیولوژیک و توسعه جنگل‌ها به‌ خوبی ورود پیدا و اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده ‎است.

سرپرست معاونت آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورطرح‌های انجام شده در حوزه منابع طبیعی را زمینه ساز اشتغال مولد و بهبود معیشت برای روستا نشینان عنوان کرد و گفت: استان فارس یکی از پیشتاز ترین استان‌ها در زمینه آبخیزداری است.

شهبازی با بیان اینکه آبخیزداری راه مؤثری برای مهار آب برای تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است، خاطرنشان کرد: نهادهای اجرایی با توجه به خسارت‌های متعدد ناشی از سیلاب‌ها، رواناب‌ها و فرسایش خاک باید در اجرای این طرح‌ها بیش‌ از پیش به منابع طبیعی کمک کنند.

سرپرست معاونت آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اگر بتوانیم منابع طبیعی و پوشش گیاهی را توسعه دهیم کمتر شاهد خسارات به‌ویژه در زمان وقوع سیلاب ها خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در لارستان اقدامات خوبی در این راستا انجام‌شده و همکاری مردم نیز در این زمینه قابل ستایش است.

شهرام منتصری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به اینکه بروز معضلات خشک‌سالی، فرسایش خاک، تهدیدها و تخریب‌های ناشی از آن مؤید اهمیت توجه به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای حفظ منابع پایه آب‌ وخاک است، گفت: بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته برای جلوگیری از بروز پدیده شوم سیلاب‌ به توسعه عملیات آبخیزداری از جمله تقویت و توسعه پوشش گیاهی، احیای جنگل‌ها و احداث بندها و سازه‌های آبخیزداری روی آورده‌اند.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ و احیای پوشش گیاهی تأثیر بسیار زیادی دارد، گفت: متأسفانه این طرح‌ها همیشه با کمبود اعتبار مواجه هستند اما خوشبختانه در شهرهای همچون لارستان مشارکت خیرین در تقبل بخشی از هزینه‌های ساخت، کمک شایانی در ایجاد پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در این مناطق شده است.

منتصری با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به‌منظور تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، افزایش نفوذپذیری آب در زمین و تقویت پوشش گیاهی در سال جاری نیز باقوت ادامه می‌یابد، گفت: با توجه به اهمیت اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، برنامه‌ریزی منظم و منسجمی برای اجرای این طرح‌ها در استان در دست اجرا است که امیدواریم با مشارکت مردم، مسئولان و تشکل‌های مردم‌نهاد بتوانیم آنها را عملی کنیم.

منصور رضایی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان نیز در خصوص طرح مشارکتی کاریان گفت: این پروژه طی تفاهم نامه مشترک همکاری فیما بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با خیرین نیکوکار لارستانی در حال ساخت است.

او اضافه کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری مانند سازه کاریان لارستان نقش مهمی در حفظ آب‌ و خاک و کاهش آثار تخریبی سیل دارد.

رضایی اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را ٧٠ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: خیرین آبخیزدار شهرستان لارستان در این راستا بخشی از هزینه ها را متقبل شده‌اند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین