« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
دستور اداری؛
با شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از مراجعات حضوری بیمه‌شدگان، سازمان تامین اجتماعی تمهیداتی را در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت اجرایی و مدیرعامل این سازمان نیز با صدور دستور اداری نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای را از اول خرداد ماه اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از گزارش روز سه‌شنبه سازمان تامین اجتماعی، در این دستور اداری ضمن اشاره به رسیدگی به درخواست بیمه‌شدگان، رضایتمندی مخاطبین و جلوگیری از ازدحام کاری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی، پیشگیری از تجمع مراجعین و ایجاد شرایط مناسب جهت برگزاری جلسات، رعایت مسائل زیر از سوی واحدهای اجرایی مورد تاکید قرار گرفته است:
 
از تاریخ ۰۱‏/۰۳‏/۱۳۹۹ جلسات کمیسیون‌های پزشکی، شوراهای پزشکی، پزشکان معتمد و مراکز معاینات اولیه متقاضیان موارد خاص بیمه‌ای دایر می شود؛ بنابراین شعب این سازمان موظفند نسبت به معرفی بیمه‌شدگان به کمیسیون‌های پزشکی و مراجع بررسی استراحت پزشکی و معاینات اولیه اقدام کنند.
 
برخی از گواهی‌های استراحت‌ پزشکی که امکان بررسی و تائید آنها با توجه به مدارک و مستندات درمانی فراهم است، مقرر شد صرفاً در خرداد ماه سال جاری توسط شورای پزشکی بدون حضور بیمه شده مورد رسیدگی قرار گیرد. یادآور می‌شود؛ پس از خاتمه فرجه زمانی مذکور طبق روال عادی اقدام شود.
 
پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری برخی از بیمه‌شدگان نیز که استراحت پزشکی خود را در فاصله زمانی ۱۰‏/۱۲‏/۱۳۹۸ لغایت تاریخ صدور این دستور اداری( ۲۹ اردیبهشت) به واحد های اجرائی سازمان ارائه و اطلاعات مربوطه نیز در سامانه تعهدات کوتاه مدت ثبت شده باشد و همچنین برای بعضی از متقاضیان که طی بازه زمانی مذکور در درگاه خدمات غیرحضوری درخواست خود را ارائه نموده‌اند، مشروط به این مهم که مدت استراحت ۳۰ روز یا کمتر بوده است و استراحت خاتمه و تداوم نداشته باشد، درصورت حصول سایر شرایط مقرر در بخشنامه شماره ۱۴ امورفنی بیمه‌شدگان، نیازی به طرح این موارد در مراجع پزشکی سازمان نیست و درصورت رعایت سایر مقررات صدور سند قطعی و تسویه حساب بلامانع است.
 
بدیهی است مقررات این بند شامل افرادی که استراحت های خود را پس از صدور این دستور اداری ارائه کنند و مشمولین بندهای (۴) و (۵) نکات راهبردی بخشنامه موصوف نمی‌شود.
 
متقاضیان ادامهبیمه با ماهیت غیراجباری که در فاصله زمانی۱۰‏/۱۲‏/۱۳۹۸ لغایت تاریخ صدوراین دستور اداری بدون انجام معاینات پزشکی اولیه در ردیف بیمه پردازان قرار گرفته‌اند نیز باید با هماهنگی ادارات کل و مدیریت‌های درمان به تدریج و حداکثر لغایت شهریور ماه سال جاری به مراجع مربوطه معرفی تا تعیین تکلیف شوند.
 
تعدادی از بیمهشدگان نیز که پایان مهلت اعتراض آنها به رای کمیسیون پزشکی بدوی پس از تاریخ ۱‏/۱۲‏/۹۸ است و موفق به ثبت اعتراض نشدهاند، در صورت مراجعه حداکثر لغایت شهریور ماه سال جاری امکان ابلاغ مجدد رای و ثبت اعتراض فراهم است.
 
کماکان اخذ اثر انگشت در کلیه قراردادها و فرم‌های مربوط به فرآیندهای ارائه خدمات بیمه‌ای ضرورتی ندارد؛ لیکن جهت جلوگیری از تبعات حقوقی ضمن احراز هویت، متقاضیان باید نسبت به درج نام، نام خانوادگی و امضای فرم‌های مربوطه اقدام کنند.   
 
تمهیدات و تسهیلاتی که تا پایان اردیبهشت ماه نیز پیشبینی شده بود (مهلت مقرر در برگ پرداخت بیمهشدگان خاص و توافقی، بازرسی‌های مرتبط با بیمهشدگان و کارگاهی، کارت هوشمند رانندگان و ...) باید از تاریخ ۰۱‏/۰۳‏/۱۳۹۹ طبق روال عادی و با رعایت کلیه ضوابط مربوطه انجام پذیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین