« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
آوای رودکوف گزارش می دهد:
کمبود کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان لنده موجبات نارضایتی مردم را فراهم نموده است.
به گزارشپايگاه خبري آواي رودکوف؛این روزها برداشت محصولات کشاورزی از جمله جو و گندم در شهرستان لنده آغاز شده است ولی متاسفانه ادوات برداشت آن مثل کمباین  وجود ندارد و کشاورزان از این مشکل رنج می‌برند.

 در همین خصوص شماري از كشاورزان شهرستان لنده در تماس تلفنی با خبرنگار آوای رودکوف اظهار داشتند: كمبود ماشين آلات بخش كشاورزي از جمله كمباين و دروگر در اين شهرستان  گندمكاران و جوكاران را با مشكل جدي مواجه کرده است.

آنان در این گفت و گو اظهار كردند: نبود این ماشین آلات موجب شده كه محصول آنان بموقع برداشت نشود كه این سبب ضایع شدن بخشی از محصول می شود.

یكی از کشاورزان لنده ای با بیان اینكه هم اكنون فصل برداشت محصول گندم است، گفت: متاسفانه تاكنون نتوانسته ایم كمباین برداشت محصول خود پیدا كنیم.

یکی دیگر از کشاورزان لنده ای به آوای رودکوف گفت:برداشت دیرهنگام موجب می شود كه گندم دچار سن شده و كاهش وزن پیدا كند و از طرفی خرید یا فروش آنها دچار نوساناتی گردد.

آنها معتقدند اداره جهاد کشاورزی باید تسهیلات لازم را در اختیار خریداران لنده ای قرار دهد تا هر ساله با این مشکل مواجه نشوند و اگر این تسهیلات در اختیار افرادی در سنوات گذشته قرار گرفت چرا اقدام به فروش و یا کار در سایر شهرستانها می نمایند این جوابی است که مسولان جهاد کشاورزی باید به آن پاسخ دهند.

در هر حال کشاورزان این  شهرستان به توجه به احتمال بروز آتش سوزی های گسترده در سطح منطقه و شدت گرما در روزهای آینده و سایر مشکلات؛ در انتظار کمباین برای برداشت هرچه سریعتر محصولات خود هستند و انتظار دارند تا  مسئولان جهاد کشاورزی دست به کار شده و اقدام به تامین تعداد مورد نیاز کمباین کرده تا دسترنج آنان در اولین فرصت ممکن برداشت شود.

پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ حق پاسخگویی را برای مسولان جهاد کشاورزی محفوظ می داند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
0
واقعا مسوولين بايد چاره انديشي کنند مدت 20 روز است که محصولات ما قابل برداشت اند ولي تاکنون متاسفانه قادر به برداشت محصولات بدليل نبود کمباين نيستيم و قابل چيدن با دست نميباشد چون از وقت خود گذشته .شعار امسال جهش توليده .قرار نيست که شهرستان ما از داشتن چنين چيز کوچکي هم محروم باشد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: