« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
سیاسی
رئیس‌جمهور گفت: علی‌رغم اینکه هم ویروس کرونا و هم ویروس آمریکا در مسیر تولید کشور تأثیرگذار هستند ولی هیچ‌یک از این ویروس‌ها نمی‌تواند ما را متوقف کند.
به گزارشپايگاه خبري آواي رودکوف؛حجت الاسلام حسن روحانی در جریان آیین افتتاح پروژه‌های بزرگ صنعت آب استان سیستان و بلوچستان که به‌شکل ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: سیستان و بلوچستان یک استان بسیار مهم برای کشور است و از نظر امنیت ملی یکی از استان‌های بسیار حساس ما است. این استان پیشانی امنیت ملی ایران است. سیستان و بلوچستان استانی است که با دو همسایه خوب ما هم‌مرز است. این استان دارای معادن ذی‌قیمتی است.


وی افزود: یکی دیگر از مسائل مهم این است که این استان کریدور ترانزیتی جنوب به شمال است. تنها بندر اقیانوسی ما در چابهار قرار دارد و ما می‌توانیم منطقه آفریقا و اقیانوس هند را به آسیای مرکزی متصل کنیم.

روحانی گفت: مردم این منطقه برای برقراری امنیت در مرزهای سیستان و بلوچستان تلاش بسیاری کردند. وحدت شیعه و سنی در این منطقه بسیار برای ما مهم است و من به‌دلیل وحدت و اتحادی که در این منطقه وجود دارد از تمامی علما و مردم این منطقه تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پارس جنوبی برای ما بسیار مهم است. این منطقه مخزن بزرگ و مشترکی بود که ما به‌نسبت قطر از این مخزن بهره‌برداری زیادی صورت نمی‌دادیم. در دولت یازدهم و دوازدهم 17 فاز پارس جنوبی به افتتاح رسیده است و تقریباً کار تکمیل فازهای پارس جنوبی در این دولت به اتمام رسیده است. البته برای فاز یازده این طرح ما کمی منتظر شدیم تا با همکاری کشورهای خارجی انجام دهیم. دلیل اینکه ما منتظر شرکت‌های خارجی بودیم این بود که ما یک طرحی را دنبال می‌کردیم به‌نام فشارافزایی که این طرح با مشارکت فرانسوی‌ها و چینی‌ها به‌مراتب راحت‌تر به دست می‌آمد، ولی به هر حال امروز در حال تکمیل این فاز نیز هستیم. این طرح جزو مواردی است که ما باید تا پایان دولت بتوانیم لااقل گام‌های اولیه آن را به نتیجه برسانیم.

وی گفت: یکی از افتخارات ما در دولت یازدهم و دوازدهم حوزه نفت و گاز است. اکتشاف بزرگی که انجام گرفت و 53 میلیارد بشکه میدان جدید نفتی اکتشاف شد که در سال گذشته به مردم اعلام شد. کارهای عظیم نفتی در غرب کارون صورت گرفته و کارهای عظیمی برای بندر جدید برای صادرات نفت به‌جای خلیج فارس از دریای عمان صورت گرفته و پارس جنوبی یکی از طرح‌های بزرگی است که در این راستا محقق شده است.

رئیس جمهور تأکید کرد: ملت ما بدانند که تحریم و فشار عظیم بی‌سابقه بر حرکت ما نمی‌تواند تأثیر بگذارد. آمریکا نمی‌تواند با تحریم ما را از پا در بیاورد دلیل آن بهره‌برداری از چنین طرح‌های بزرگی آن هم بعد از دو سال و چند ماه تحریم شدید ما در حال اجرا هستیم. کرونا و مشکلاتی از قبیل اینها نیز نمی‌تواند تولید ما را متوقف کند. البته هر یک از این مشکلات تأثیرگذار است. هم ویروس کرونا و هم ویروس آمریکا تأثیرگذار هستند ولی هیچ یک از این ویروس‌ها ما را متوقف نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: ما به تولیدمان ادامه می‌دهیم و با تمام توان تلاش خود را انجام می‌دهیم تا هدفی را که مقام معظم رهبری امسال برای جهش تولید تعریف کردند عملیاتی و اجرایی کنیم.

روحانی در پایان اظهارات خود تأکید کرد: در این روزهای پایان ماه رمضان با دعای خیر مردم و ایثار و کمک مردم قدم‌های خوبی برای مقابله با کرونا و همچنین برای تولید برداشته شده و ما نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدان کاخ سفید بنشیند و کاری می‌کنیم که آنها همیشه شاهد غم و اندوه از سیاست‌های غلط خود باشند. ما از مشکلات عبور خواهیم کرد و دیگران را نیز در این مسیر یاری می‌کنیم. ما همواره یاور مظلومان هستیم.



تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین