« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
آوای رودکوف گزارش می کند:
حجت‌الاسلام محمدزاده، ضمن بازگو نمودن راهکار نزول رحمت الهی تأکیدکرد: توجه به دستورات الهی موجب نزول رحمت است.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛دین هرچه را برای ما مفید است حلال کرده و هرچه را ضرر دارد حرام کرده است؛ به همین خاطر ما باید در مقابل محرمات و حلال‌ها صبوری و اراده داشته باشیم.

روزه، مسلمان را با قرآن مأنوس می نماید، او را بر هوای نفس و خواهش‌های حیوانی مسلط نموده، یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت را در او زنده نگه می دارد و درآخر او را از گناهان اعضای بدن محفوظ خواهد داشت.

روزه فقط بستن دهان و نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه روزه‌ای ارزش دارد که نفس آدمی را تزکیه دهد و او را از حرام‌ها دور کند.

لزوم توجه برای عدم ثبت گناه در نامه اعمال انسان در ماه رمضان
حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: باید توجه کنیم در ماه رمضان هیچ گناهی در نامه اعمال انسان ثبت نشود و اگر انسان از گناهان پرهیز نماید، دیگر مشکلی بین خدا و انسان نخواهد بود!

حجت‌الاسلام محمدزاده، با استناد به آیه 9 سوره شمس(قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا) بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: قسم به این آیات الهی که هر کس نفس ناطقه خود را از گناه و بدکاری پاک و منزه سازد به یقین در دو عالم رستگار خواهد بود.

امام جمعه شبستر، یادآور شد: خداوند متعال بندگانی را که کار حرام انجام می دهند، دوست ندارد.

وی، بااشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: برترین کار در این ماه پرهیز از محرمات است.

حجت‌الاسلام محمدزاده، ضمن بازگو نمودن راهکار نزول رحمت الهی تأکیدکرد: توجه به دستورات الهی موجب نزول رحمت است.

ماه رمضان و به بند کشیده شدن شیطان
حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: با درنظر گرفتن به بند کشیده شدن شیطان تمامی لحظات ماه رمضان بهترین فرصت برای ترک گناه است.

وی، بااستناد به آیه 36 سوره احزاب(وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: هیچ مرد و زن مؤمنی را نرسد هنگامی که خدا و پیامبرش کاری را حکم کنند برای آنان در کار خودشان اختیار باشد؛ و هرکس خدا و پیامبرش را نافرمانی کند یقیناً به صورتی آشکار گمراه شده است.

حجت‌الاسلام غفاری، ادامه داد: مومنان باید چنان تصفیه روحی و تهذیب نفس نمایند که به این هدف الهی برسند.

وی، بااشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: ایشان می فرمایند: روزه پرهيز از محرمات است، هم‌چنان که شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز می‌کند.

حجت‌الاسلام غفاری، ضمن بازگو نمودن فلسفه واجب شدن روزه بر انسان تاکیدکرد: روزه بر انسان واجب شد و فلسفه واجب شدن روزه بر انسان این است که در ما انسان‌ها تقوا به وجود بیاید و تقوا یعنی تسلط بر نفس. وقتی ما در برابر مادیات و خواسته‌های جسمی می‌ایستیم پس می‌توانیم بر نفس خود هم تسلط پیدا کنیم و نفس خود را در تمام سال از ناپاکی‌ها حفظ کنیم.


گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین