« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
یاداشت به قلم حمید رضا طیب نیا:
مولا علی (ع) در خطبه ای از عید فطر حقایقی از این عید عظیم را تشریح میکنند:اى مردم! اين روز، روزى است كه نيكوكاران درآن پاداش مى‏ گيرند و زيانكاران و تبهكاران در آن مايوس و نااميد مى‏ گردند و اين شباهتى زياد به روز قيامتتان دارد...
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا :
بسم الله الرحمن الرحیم "
يريدالله بکم اليسر ولايريد بکم العسر و لتکملواالعدة و لتکبروالله علي ماهدئکم و لعلکم تشکرون"
عید فطر اجتماع وانسجام امت اسلامی ،نورانی شدن وصیقل  دلها از غبارهای گناه ،تبلور ایمان وتقوا  وتجلی اراده ها وپستی وزبونی شیطان وعوامل شیطانی ورجوع به فطرت پاک  انسانی است ،فطرتی که گرایش به معبود الهی وتوحید کلمه به همراه دارد.

اساس ماه مبارک رمضان ،تزکیه نفس ودریک کلام انسان سازی است،انسانی  معیوب که نظر به سلامت نفس دارد.

امیرالمومنین ،علی (ع) ، عید فطر را در حدیث چنین تعریف می کنند که:عید از آن کسى است که روزه اش پذیرفته شده و نمازش را پاداش ‍ داده اند. هر روزى ، که در آن روز، خدا را معصیت نکنى ، تو را روز عید است.

از کلام حضرت مشخص میشود که ؛اصالت عید،روز عاری از گناه است و این درحقیقت همان حجاب فطرت است.

همچنین مولا ،در خطبه ای از عید فطر حقایقی از  این عید عظیم را تشریح میکنند:اى مردم! اين روز، روزى است كه نيكوكاران درآن پاداش مى‏ گيرند و زيانكاران و تبهكاران در آن مايوس و نااميد مى‏ گردند و اين شباهتى زياد به روز قيامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جايگاه نماز عيد شدن به ياد آوريد خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ايستادن در جايگاه نماز، به ياد آوريد ايستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت ‏به سوى منازل خود، متذكر شويد بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت ‏برين.

اى بندگان خدا، كمترين چيزى كه به زنان و مردان روزه ‏دار داده مى ‏شود اين است كه فرشته‏اى درآخرين روز ماه رمضان به آنان ندا مى ‏دهد و مى ‏گويد: «هان! بشارتتان باد، اى بندگان خدا كه گناهان گذشته ‏تان آمرزيده شد، پس به فكر آينده خويش باشيد كه چگونه بقيه ايام را بگذرانيد.
پیام این حقیقت کلام مولی الموحدین ، که انسان سعی کند  این قدرت معنوی عاری از گناه خود را همواره حفظ کند ومستمر در عید مانا باشد.

حیف است که در این عید فاخر ،تبریک زیبا وعارفانه عید فطر، سید الساجدین در صحیفه سراسر رحمت وهدایت سجادیه رامتذکر نشویم ،جایی که میفرمآیند:"اللهم صل على محمد و آله و اجبر مصیبتنا بشهرنا و بارک لنا فى یوم عیدنا و فطرنا و اجعله من خیر یوم مر علینا، اجلبه لعفو و امحاه لذنب و اغفرلنا ما خفى من ذنوبنا و ما علن" ....

پروردگارا! بر محمد و آل محمد درود فرست و مصیبت ما را در این ماه جبران کن و روز فطر را بر ما عیدى مبارک و خجسته بگردان و آن را از بهترین روزهایى قرار ده که بر ما گذشته است که در این روز بیشتر ما را مورد عفو قرار دهى و گناهانمان را بشوئى و خداوندا بر ما ببخشایى آنچه در پنهان و آشکارا گناه گردانیم ....

 ودر پایان ،عید سعید فطر را که ثمره جهاد اکبر وتزکیه نفس ورجوع به فطرت پاک انسانی است را به همه مسلمانان جهان بویژه ملت شریف ایران اسلامی تبریک وشاد باش عرض میکنم وهمواره کمال سلامتی جسم ونفس آحاد شما عزیزان را توئمان از درگاه خداوند مسئلت دارم.

☆والسلام علی من اتبع الهدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: