« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
آوای رودکوف گزارش می کند:
خداوند چنان نزدیکی با ما دارد که از رگ گردن به ما نزدیک تَر است. و چون هر گاه شخصی خویشتن را بشناسد، خداوندگار خویش را خواهد شناخت، ماه رمضان مظهر و تجلی کامل قرب به درگاه الهی است...
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، در این عالم هستی که در آن رمضان اتفاق می افتد، ماه رمضان از نظر زمانی واجد ضرب آهنگ روحانی و اتفاقات معنوی است. منزلت روحانی، اوقات رمضان الهی است و ماه رمضان خود منزلت و جایگاه خاصی در بین سایر ماه های سال دارد.

مهمانی الهی در رمضان از قرآن کریم و کلمات جاویدان خداوند شروع می شود، این کلمات در طول تاریخ، مظهر و نشانه لطف الهی بوده است. این بزم در ماه رمضان نزول پیدا کرد، زمانی که قرآن از عالم بالا نزول کرد.

در این عالم هستی که در آن رمضان اتفاق می افتد، ماه رمضان از نظر زمانی واجد ضرب آهنگ روحانی و اتفاقات معنوی است. منزلت روحانی، اوقات رمضان الهی است و ماه رمضان خود منزلت و جایگاه خاصی در بین سایر ماه های سال دارد.

خداوند چنان نزدیکی با ما دارد که از رگ گردن به ما نزدیک تَر است. و چون هر گاه شخصی خویشتن را بشناسد، خداوندگار خویش را خواهد شناخت، ماه رمضان مظهر و تجلی کامل قرب به درگاه الهی است. در این ماه، خداوند عنایتی کرده و ما را در میهمانی خویش دعوت می کند. این میهمانی برای جان و قلب و عقل و کل وجود ما است تا در اثر برکات این ماه، نور الهی وجود ما فرا گیرد.

مهمانی رمضان و روشن شدن دل انسان با ایمان
حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه صوفیان، در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: مهمانی رمضان موجب می شود که نور ایمان در دل انسان روشن شود.

وی، تزکیه روح انسان را از تاثیرات رمضان دانست و افزود: یکی از تأثیرات رمضان، تزکیه روح انسان است؛ همچنان‌که روزه زکات جسم شمرده شده است.

وی، بااستناد به آیه 183 سوره بقره(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ)بیان کرد: در این آیه می خوانیم: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، روزه بر شما مقرر شده است، همان گونه كه بر كسانى كه پيش از شما بودند مقرر شده بود، باشد كه پرهيزگارى كنيد.

امام جمعه صوفیان، یادآور شد: وقتی انسان به صورت خودآگاه و خود‌خواسته، به خواسته‌های قلبی خود «نه» بگوید و در برابر آن ایستادگی کند و یا برای برآوردن آن صبر نماید و با رضایت، تلخی ترک دل‌بخواهی‌ها را تحمل کند، به تزکیه روح خود پرداخته است و جان خود را جلا داده است.

وی، بااشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: هر چیزی زکاتی دارد و زکات بدن روزه است.

حجت السلام مرسلی، تاکیدکرد: در این میهمانی، پیامبر(ص) از جانب خداوند از انسانها پذیرایی می کند و به انسانها غذاهای معنوی از این سفره الهی می چشاند.

در میهمانی خدا رشد معنوی در انسان محسوس است
حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: در میهمانی خدا انسان رشد معنوی یافته و در رشد و تعالی او تاثیر بسیاری دارد.

وی، روزه را نوعی عبادت دانست و افزود: روزه نوعی عبادت است و انسان ساعات زیادی را به عبادت اختصاص می دهد و به طورکلی عبادت نقش بازدارنده از گناه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: انسان برای پایداری اثرات معنوی کسب نموده در ماه رمضان باید تلاش کند که دستاوردهای این ماه را حفظ نماید.

حجت‌الاسلام همزبان، ضمن بازگو نمودن تاثیر روزه در تقویت و اراده انسان ادامه داد: روزه، با کیفیتی که دارد درحقیقت روح معنوی و ایمانی انسان را تقویت و اراده او را در اجتناب از معاصی و گناه قوی و نیرومند می سازد و درواقع رمضان ماه خودسازی است.

وی، بااشاره به فرموده حضرت محمد(ص) افزود: ایشان می فرمایند: ماه رمضان ماهى است كه خدا در این ماه گناهان را پاک مى‏ نماید.

حجت‌الاسلام همزبان، تدبر در قرآن را در مهمانی خدا از ملزومات دانست و تاکید کرد: سزاوار است در این ماه، قرائت، حفظ و ترتیل و تدبیر و تفسیر قرآن رایج باشد و از ظرفیت های این ماه در ارتباط با قرآن بهره‌برداری و مقدمه‌ای برای تداوم تفکر و تدبر در قرآن باشد.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: